God morgon 2009-06-16
God morgon. Äntligen har någon tänt strålkastaren på himlen. Homlen som dessutom är blå utan ett moln i sikte. Underbart. Det kanske blir sommar till slut och snart är det midsommarafton. Fördelen med allt regnande är att det finns blommor till midsommaraftonen.
Sköt om er
God morgon. Vaknade till sol och en blå himmel. Hoppas att det håller sig ett tag nu. Vi behöver sol och värme nu.
Ha en bra dag.
God morgon!
Så härligt!!! Nu skiner en morgonsol in genom fönstret i det nymålade vardagsrummet. Så ljust har det inte varit där inne på åratal. Vita väggar och solsken! Katterna kom inte till frukosten och när jag gick för att se efter var de var så hade de låtit sig spillas ut i solen i vardagsrummet. Ursäkta röran - Vi målar om - Men jag måste bara visa hur skönt de har det!
Idag ska vi åka till IKEA, men innan dess blir det lite keramik!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Morgonen är god - solen skiner 
Är på väg till plasmagivningen och sen jobb… under plasmagivningen ska jag passa på att läsa boken "förflyttning med övervikt" - bra att den finns men synd att den ska behövas…
Ha det gott - solen skiner idag 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jaa! Hittade stöldgodset igår!
Vilken underbar första dag på semestern!! Blev så glad så jag måste gå ut på en promenix!
#2 Vad fint det blev! Och vilken härlig klätterställning för katterna! En sån måste inhandlas
Gomorgon, lyckostar som får ha sol…. Här är det gråmulet och nordanvind ingen värme alls, och när man läser tidningen så blir det fortsatt kallt under midsommar mella 8-11 grader (kanske hela 17 grader på söndan…) + lite regn givetvis…
Hur som helst så satt jag och kikade ut i trädgårn och konstaterade att gräset är HÖGT nu+ att mina Rhododendron blommar, bland det vackraste som finns tycker jag…
Här har ungarna haft morgon race, sen har de ätit både lite blötmat och efterrätt av mamma Alma, så just nu ligger de och vilar… snacka om att de har vuxit sen de föddes…. (jämför med denna länk: http://cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=eb87d6aa-40b6-4382-ba59-693b99c05d08&GroupId=5f68f954-7b02-4e96-9c03-24e01b0a1514&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1 )
Länken vill inte riktigt samma som jag…

God morgon! Jag vaknade av en gråtande liten flicka om hade ont i magen. Prillan är fortfarande hängig efter vaccinationen, men jag hoppas att hon blir pigg och glad snart igen. Jag ska snart iväg till hennes dagmamma och lämna. Hoppas att de slipper trösta henne för mycket.
Io-motten har lagt ägg (140 stycken!) och alla gaffelsvansarna har puppat sig.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

God morgon! Solen skiner men det blåser massor. Alexandra var så glad för solen sken och frågade om det var varmt idag, ville ha shorts……….. Nja sa jag, titta på sjön hur det blåser och det är ännu bara 13grader.
Lilltösen ramlade mot ett bordshörn igår och slog upp ett sår vid ögonbrynet som papsen tejpat ihop. Hoppas verkligen det inte blir fult. Jag hade önskat att någon mer "professionell" tittat på det och fixat till det så det inte skulle bli ett fult ärr, men han ansåg att det bara blivit tejpat i alla fall och det kan väl vara sant.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#7 Jag slog mig illa vid ögonbrynet när jag var 3-4 år. Jag tejpades på sjukhuset och har fortfarande en synligt ärr efter det. Bara man tejpar ihop sårytorna mot varandra så tor jag inte att det spelar någon roll om en läkare eller en pappa gör det. Hoppas att det läker bra i allafall.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler