Kattunge och kastrat
Jag går i kattungetankar och har ju sedan tidigare min älskade Sesam. Saken är den att han nu är kastrerad och väldigt lätt verkar kunna gå upp i vikt. Hur sköter man utfodringen på ett smidigt sätt när katterna ska ha olika foder? Några bra tips?

Ja, det kan vara lite knepigt det där men dels kan man ju ge dem mat i olika rum. Om man utfodrar med torrfoder och kattungen ska ha fri tillgång till det, så kan man tillverka en "kattungerestaurang" genom att man använder en låda eller transportbur med en lucka med ett lagom stort hål för kattungen att komma in i. Där inne finns det kattungemat som den stora katten då inte kommer åt. Detta funkar oftast väldigt bra. Det finns någon gammal tråd här om hur dessa "byggen" kan se ut. leta fram den och hämta lite inspiration!
Lycka till med kattungeplanerna, det blir nog kul för Sesam att få en kompis!

Läs lite tips i den här tråden och se bilden från Rexmamma på en matbar enligt ovan.
http://cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f714e7af-b4e6-445d-9f7b-0d7d76165be9
Jättebra ide´. Det går ju att göra en enklare variant också med en kartong eller upp och nervänd plastbalja som man gör hål i …..
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Tack för tipsen :) Matbaren var ju jättesnygg!
Lycka till om du låter tanken bli verklighet.
Jag lånar denna inlägg, jag hoppas att det är okej. Jag undrar hur man ska göra första dagen och framåt när man kommer hem med en kattunge. Hur ska man vänja den till kastraten och även i mitt fall en hund.
Har ni tips och lösningar till första träffen?

Nästan alla mina kattungar har flyttat rakt hem till andra vuxna katter utan några bekymmer alls. Det brukar gå bra!
Mina kattungar kommer också från och med nu att vara hundvana, och det är en fördel att välja en hundvan kattunge, men självklart brukar det gå fint att introducera katter för snälla hundar också. Många många cornishar lever ihop med hundar och roas av det sällskapet. Mina har vackert vant sig även i vuxen ålder.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#6 dem borde du sätta i produktion, gud vad gullig den var