Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 410 ggr
aggeelin
2009-06-12 09:39
0

Godmorgon 12 juni

Godmorgon alla Glad vilken dag - det är fredag! Här regnar det och mer ska det komma ser jag i tidningen. Det är bra för vårt nya gräs, alltid något. Inatt har jag haft gose-Charlie på besök i sängen, trevligt, det går att sova ändå.

Ha det gott alla!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Dolleminas
2009-06-12 10:13
0

Halloj

Här har det varit full rulle sen 6-tiden… skolavslutning (och ingen behövdes tjata på… konstigt…Flört) Håller på att packa husvagnen för vi drar till Umeå ikväll, dvs jag och barnen, maken agerar bara chaufför eftersom han ska jobba idag och imorgon… Så snart ska jag ner till kyrkan och lösa av maken samt ner med den 3:e av barnen för hans avslutning (olika tider på olika åldrar..) samtidigt som maken drar upp husvagnen och parkerar på "gamla" jobbet och sen ikväll far jag och barnen och möter upp där… så i helgen bor jag och barnen på "utställningen" och är billösa, medans maken jobbar och står i här hemma, sen på söndag kommer han upp och hjälper oss hem med alltihop… Låter det krångligt?? Tja vad gör man inte Flört för att alla ska bli nöjd…

Ha en trevlig fredag alla, och till er som kommer till Umeå, vi ses!!

MonicaLagerquist
2009-06-12 10:28
0

God Morgon

Regn och grått.Inga skolbarn som slutar skolan men nervöst ändå.Ska till Ultuna och scanna en katt och det är ju alltid lite pirrigt.Men före det så ska ett gäng nio veckors kattungar fotas.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
2009-06-12 10:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Skolavslutningsdag! Så härligt att barnen slutar sina skolor! Nu kan jag och Lina ta långa kvällsprommenader (när vädret tillåter)!

Jag ser fram emot bättre väder! Idag ska jag greja lite med keramiken, sen kommer Myra och Prillan.

Ha en fin dag och frammana fredagskänslan!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
2009-06-12 13:18
0

Godmorgon

Igår var jag på stan med en vän och hittade ett par byxor som var väldigt snygga och satt väldigt bra. Jag letade inte ens. Jag är väldigt nöjd. Glad Alla som känner mig kan intyga att byxor och jag ofta är en sällan skådat dålig kombination så detta fynd känns toppen!

Dagen ska fyllas av tidningsarbete (klubbtidningen) och jakt på scanner alt. fax. Undrar just var man kan hitta en sådan till låns. Hojta till om ni bor i Uppsala och kan låna mig en! Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Mobackens
2009-06-12 13:43
0

Skolavslutning med jordgubbar och vaniljglass samt känslan av just sommarlov. Saknas bara vackert väder för att göra dagen mera perfekt. Laddar för utställningshelg i Umeå. Upp klockan 5 i morron bitti. Hur knäpp kan man bli?????

AlexH
2009-06-12 14:51
0

OT en liten undran, jag har ju barn på dagis, men innan man vet om det så börjar äldsta i skolan.. frågan är hur gör ni på sommarlovet?  delar ni upp sommarlovet så en förälder tar första 5 veckorna och den andra resterande 5 veckor? eller Jag kommer intekunna vara hemma hela sommarlovet och vad jag har sett så finns det inte fritids som har öppet samma tider som dagis( vi jobbar båda heltid) Hur gör man då?Obestämd

började fundera på detta då man märkte att dagis försökte uppmuntra oss föräldrar att ta så långt ledigt som möjligt med barnen eftersom endast ETT dagis kommer ha öppet i juli i segeltorp…

sorry lite OT men jag börjar ju inse att det kommer bli ännu knepigare när barnen börjar skolan..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

PetrasLova
2009-06-12 15:34
0

Göta Petter ett sådant regn det faller över Stockholm idag Foten i munnen jag tycker att det är rätt mysigt ändå, jag fortsätter att plugga vårdvetenskap, Wiggo, Lova och Alice ligger ovanpå min spishäll och sover och njuter av ugnens eftervärme…spisen piper till med jämna mellanrum då indikatorn känner av att det är ngt på spisen Förvånad knasbollarna Kyss

jag skall följa med mamma om en stund och tinga en Birma bäbis men de är bara 4 veckor just nu och uppfödaren vet inte prisbilden ännu då det är för tidigt att se vem som blir utställningsämne, då vill hon ha mer betalt för den katten isf…hm…mamma vill ju köpa en älskling att sällskapa med. Tveksam till detta att ta mer för en katt som man "tror" sig veta kan lyckas bra på utställning? Menar hon då att en ev. köpare till ett utställningsämne får pengar tbx den inte går så "bra" som hon "trodde"…ja ni fattar vad jag menar…jag kanske får en rak höger av ngn här nu som resonerar lika men det får jag ta.

Senare till kvällen klär katterna och jag på oss gummistövlarna och regnkläder och åker till David för lite myskväll.

Ha en fin helg i gråvädret!

Dolleminas
2009-06-12 15:40
0

#6 Här i Ö-vik så brukar de försöka "slå ihop" alla dagis inom rektorsområdena och ha en central under 4 veckor… likadant med fritids… sedan har jag och maken fram till nu haft "enskilda semestrar" med barnen, med undantag av ca en vecka när vi varit tillsammans hela familjen… hoppas du förstår hur jag menar.

AlexH
2009-06-12 15:42
0

#7 ja här öser det ner i Kista där jag jobbar!

anfg prisbilden.. det är alltid knepigt när man ta olika priser på grund av att man lovar en viss framtid för katten.. Dock vet jag att Birmor har väl en hel de diskvalifierande "fel" när det gäller pälsteckningen, så Det kanske dröjer et par veckor till innan hon kan se att de har de "strumpor" och så som en birma skall ha, att det vita inte går för högt upp på haserna etc.. för de brukar ju sälja vissa birmor som ren sällskap ifall de är feltecknade och inte kan ställas ut..

Hoppas det går bra idag :)

Ska shoppa fredagsmys till familjen ikväll :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
2009-06-12 16:30
0

#7 Jag tycker det är snudd på tramsigt att hålla på att göra prisskillnad på utställning och sällskap.Precis som Alex säger,så kan man aldrig lova ngt för framtiden.En exteriört bra katt kan bli arg eller blyg på utställning så det fungerar inte på så sätt,oavsett hur snygg katten är att titta på.Jag tycker man ska ta samma pris rakt av.Undantag för rena defekter bara.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

TereseE
2009-06-12 18:23
0

Ush vilket väder vi har! Rent av så att fredagskänslan kommer av sig lite…

Längtar efter min man som sitter på bussen hem, lillan sover. Ska nog ta och fixa en hemma-mys-kväll med god mat.

Tristan åker till nästa dejt om en vecka, så ska passa på att gosa så mycket som möjligt med honom också.

Trevlig helg allihopa!