God morgon 11 juni
grå och fin dag.
Ha det gott..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ny morgon och samma väder… det är ändå ganska betydelsefullt det där med vädret. Vi ska ha sommarlunch med jobbet och skulle ha varit ute - det är ju det som är sommar i detta mörka land.
Igår hade jag punktering på min cykel, igen! Hur kan det bara… nu köper jag nytt däck med punkteringsgaranti, alla punkteringar lagas av cykelaffären - vilken bra idé! i fortsättningen kommer jag att ha punktering på framhjulet istället… 
Ha en bra dag alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Godmorgon allihopa! Här ska fm tillbringas med Stieg Larssons böcker. Sen ska vi in till "stan" och köpa det sista till skolavslutningen.
Ha det gott allihopa!
#2 Ett mkt bra sätt att tillbringa en förmiddag på.Du har sommarlov,det märks.Så skönt!!

God förmiddag
Här är det grått & kvaft. Men ändå så regnar det inte va skönt. Idag ska jag baka bullar & städa lite. Det behövs. Ha en bra dag
God morgon - Första dagen på sommarlovet för ungarna men länge kvar till semestern för egen del. Så grått o tråkigt som det är känns det ändå rätt OK.

#3 Det är ofattbart lyxigt att bara kunna sitta ner(eller ligga) med katt i knä och läsa nåt annat är kursliitteratur.
Idag är det otroligt tungt för oss alla i familjen …. vi lät våra älskade huskatter somna in igår …. Chinchin med sin aktningsvärda ålder av 17 år började kissa på sig och Baileys bet vår dotter så illa igen och vi kände att nu fick det vara nog … efter rådfrågning av veterinären om vad vi skulle göra så fick vi ta detta hårda beslut och de fick följas åt och ligger nu tillsammans i graven bredvid våra älskade katter Chanel och Gwen i vår stuga … katterna saknar dem oxå och förstår inte vad som hänt .. de försökte trösta oss igår när vi grät och det kommer bli flera dagar med tårar … svårt tänka glada tankar på all den kärlek och den förmån vi haft som fått ha dessa älskade varelser hos oss så länge … men den dagen kommer när vi kan göra det … hur tar man sig igenom det här …. känner mig som en jäkla svikare och har sån ångest …. när ska man med gott samvete känna att man måste släppa taget och göra vad som är bäst för sin älskade vän ….. kunde vi ha gjort nåt annat val …. frågorna mal och jag har inget svar … vi tror vi gjorde rätt, iaf vad gäller Chinchin - där var det ett självklart val - men ångesten över Baileys kramar mitt hjärta …. lider med min dotter som mist sin älskade kisse … familjen är nu så ynkligt liten och vi är i djup sorg ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Godmorgon
Idag är det grått ute och grått inne, hoppas det vänder under dagen.
#7 Fy vad jag tycker synd om er Cherish! Hälsa och krama alla i familjen och jag tänker på er. *stor tröstkram*
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#7 Det är hemskt att förlora sina familjemedlemmar. Kommer en stor tröstkram från mig också! Det är det svåraste med att ha djur…
#7 Du gjorde helt rätt.Båda katterna mådde nog dåligt av skäl vi inte vet.En katt vill inte kissa fel,och en katt vill heller inte vara fientligt inställd och bita familjen.De protesterade och visste inte hur de skulle visa det.Jag förstår att sorgen är stor nu,men snart går taggen bort och bara goda minnen och tankar finns kvar.Katterna hade ett bra liv hos dig.Jag är ledsen för din förlust ,men det var helt rätt gjort även om det smärtar dig nu.
#10 Precis så hade jag velat säga. Du är verkligen bra på att uttrycka dig Eine!

#7 Jag sörjer med er, det vet du. Chinchin var så go när hon sov bredvid kudden. (Och snarkade). Sorgligt men ibland måste man ju ta de svåra besluten också.
Som jag sagt, minns det lyckliga ni haft, det är värt den sorg man får, när man tänker på all den glädje man fått. (Jag ska tjata).
Själv har jag varit på skolavslutning. Sen fått hjälp att städa. Har grovtvättstugan, så ska stoppa i en till tvätt nu. Måste åka o köpa mera tvättmedel också.
Hoppas ni haft en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
#7 Kram Cherish! Jag vet hur det känns och jag vet att du gjorde rätt.

#7 Varmaste tankar igen Cherish! Tårar är helande och de gör gott i sorgen.
Här sitter jag med vårdvetenskapsstudier inför lördagens omtenta men en 1,5 kg katt på axeln, en 3 kilos i knäet och Wiggo the King på 4 kilo sitter PÅ papperet och gnugg gosar *läs SE MIG, RÖR MIG* med min penna när jag försöker skriva
så det blir till att lägga ner pennan en stund och ELIT GOSA för ett tag så pojken somnar 
Hoppas på lite Boule och en kall öl till kvällen om solen stannar kvar.
#7 Jag har varit med om något liknande och det var jättejobbigt att ta beslutet och genomföra det. Katten mådde inte alls bra och det gjorde inte jag heller… Jättetungt att vara med om - kramar till er 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#7 Så det var dags nu, vet hur svårt ni måste ha haft att ta beslutet, ni har gjort mycket "extra" som många inte skulle ha gjort och gett era katter ett rikt liv. Passa på och sörj så vänder det mot ljusa fina minnen snart, oavsett hur det känns nu. Kram!!!
Nu skall jag klä på tjejerna och åka på skolavslutning. Jag skall kompa till allt så jag hoppas huvudet orkar hålla sig fräscht. Börjar vara sliten nu. Här regnar det trots löften om lite sol framåt kvällen så jag hoppas det vänder.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
God kväll!
Cherish! Så tråkigt! Tänker på er!
Idag har jag mixtrat lite med hemmisen ;) www.mytwiggs.com
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Cherish, tröstekramar! Känner med er, jag vet hur ont det gör och hur alla tankarna far i huvudet! Men du gjorde rätt, det fanns nog inget annat att göra…
MyTwiggs, du milde vilka charmiga katter du gjort! Vad du kan!