opassande att ha hand om katt...
I lördags var vi på fest, en kompis fyllde och hade bjudit många, däribland en äldre dam (ca 90) som bodde i lgh under. Vi kom att sitta tillsammans med henne. Hon hade mycket ståndpunkter som hon gärna berättade, hon var rasist, hatade vindkraft, tyckte om vackra män (och tyckte inte om kvinnor, vilket vi såg prov på) hon hatade katter…
Kvinnan hade ett barnbarn som var ute och reste jorden runt och nu tog hon hand om barnbarnets katter… som av kvinnans beskrivning var cornish eller möjligtvis oriental (?) om jag nu kanske missförstod hennes beskrivning. Följande är vad kvinnan berättade "de där kattjävlarna, de fick minsann inte komma in i hennnes sovrum så du motar jag bort dem med en pinne… och om jag sätter mig, då försöker de komma upp i mitt knä så då slänger jag ner dem och om de… " ja osv berättade hon.
Stackars katter, tänkte jag… och vilken kvinna
… tyvärr gick hon inte förrän vid 22-tiden, så vi fick höra mycket…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Men fy! Vem lämnar bort sina katter till en sådan människa? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#0 Jag är absolut inte förvånad. Det finns alldeles för många såna människor. Tyvärr.
Det var det värsta!Och inte skämdes hon heller??
Synd om sådana människor,de vet inte hur mycket de missar av livets guldkorn
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Nej, hon skämdes inte alls, allt vad hon gjorde och sa var rätt. Om någon tyckte annorlunda hade den fel. Och eftersom jag försökta prata om hur katter borde ha det hade jag väldigt fel…

Men usch, jag skulle inte vilja lämna mina små älsklingar hos en sådan person, må det vara en mor- eller farförälder eller inte. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Nej, det är svårt att förså hur någon vill lämna sina katter hos ern sån person. För jag kan inte tro att hon kan gömma sina åsikter… Och jag vill tro att om barnbarnet har två raskatter - som på beskrivningen verkade som cornish - så borde hon önska dem allt väl…
Jag menar inte att raskatter är annorlunda än andra katter - men jag tror att det är ett mer medvetet val då det kostar mer pengar att skaffa dem

Hmmm… låter som min farmor det ;-) Ingen ond människa men mycket åsikter och definitivt ingen älskare av familjens katter. Farmor var ingen "långtidsvakt", man kunde väl använda henne för någon enstaka dag men umgänge med katterna kunde man ju inte vänta sig (och kanske inte tillråda) så inte längre än att katterna inte skulle sakna småpratet från sina människor.
Nåja, Tusse välte sedermera julgranen över farmor så jag antar att de låg lika…
#8 ha ha . bra gjort av Tusse…
De här katterna har varit en längre tid hos damen vad jag kan förstå. Det är inte gjort på en vecka att "åka runt jorden" så nu var damen trött på "kattjävlarna"
Man kan tro att damen(?) varit råtta i ett tidigare liv och blivit fångad och uppäten av en katt
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Men ush så hemskt! Jag föredrar "galna" kattkära tanter! 

Usch, men förhoppningsvis är det en så besservisser som blir trissad att snacka ännu elakare om hur katter skall behandlas bara för att hon hör att någon bryr sig och tycker synd om de små raringarna. Hos en del är det som om det är att lägga ved på elden så trissas historien upp mer än vad det är i verkligheten. Jag hoppas verkligen att det är så i detta fall.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#10 det där om att ha varit råtta i ett tidigare liv, det var finurligt tänkt! Ja… ni skulle ha varit med och träffat henne…