Hur kan man??
Hittade just denna annons på blocket om en man som säljer en dräktig cornish rex hona samt skriver att de kommer lämna katterna när de flyttar om ingen tar dem!!
http://www.blocket.se/pitea/Cornish_rex_20478800.htm?ca=1_11&w=1
Hur kan man göra så egentligen?? Nu är ju annonsen gammal men att ingen gjort något är obegripligt det oxå. Måste ju vara olagligt när man inte får flytta gravida djur annat än till veterinär.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Läste också den annonsen på blocket för några veckor sen å satt bara å gapade. Hur kan någon vara funtad på detta sättet??? Jag försökte hitta hur man kunde anmäla annonser som inte är OK till blocket men hittade inte hur… Tänker nu att jag kanske borde gjort mer…
Så tråkigt att bara lägga ifrån sig bekymret så där.Kan det vara någon som är psykiskt sjuk då?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Undrar om det var han som sålde oreggat också.Efter man läst texten i annonsen så verkar han inte så sympatisk
Näää, hade jag kunnat då hade jag ju tagit dem bara för att omplacera dem till bättre hem… stackars katter. Vill nog inte veta vad honan egentligen hette i stamtavlan… vilken sorg.
Tror det är samma person som en person härinne köpte ifrån, om ni kommer ihåg den tråden?

Jo det är väl den kullen som är efter den oreggade hankatten som kom från katthemmet.Är det någon som minns vilket kathem det var som placerade ut den fertila hankatten.De borde få veta hur det gick.
Stolt ägare till tre La permer

Man blir så arg.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
#6 Ett perfekt bevis för varför de bör kastreras före omplacering.
Stog ju dock att det var grannkatten som varit på honan så hon bar nog inte på renrasiga dock.
Helt förfärligt. Har följt hans annonseringar på blocket en längre tid och också förundrats över hur ett katthem kan sälja en okastrerad hankatt vidare. Det är så sorgligt och beklämmande och det är alltid katterna som blir lidande i slutändan. 

Är det någon som vet hur det gick? Det verkade ju ganska bråttom i annonsen och nu har ju den där söndagen både kommit och gått. Det känns verkligen olustigt att katterna kanske lämnades kvar när de flyttade och det ger mig mardrömmar att inte veta slutet på historien.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#10 Du kanske kan ringa och höra? Står ju telefonnummer i annonsen. Undrar också hur det gått för de där stackars katterna.
10-11 är ni beredda på att ta bussen upp och hämta dem? För är de kvar ,vad gör ni då?Ingen annan lär ju göra ngt,stackars katter.
DEN hussen skulle jag vilja sätta ensam i en lägenhet utan kontakt med omvärlden
.
Om man kunde göra något!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
jag bor i piteå så hämta dem kan jag, men platsen hemma har jag inte då jag har kattungar men jag skulle hjälpa till om jag kunde, om någon annan vill ta dem
Jag har 2 kullar och avelshanne i köket som är det enda lediga annars,så jag kan rent praktiskt inte heller ta hand om dem.

Usch och fy, jag skulle nog kunna fixa en lösning åt dem men hoppas och tror ändå att någon redan löst det.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#11 Jag har tänkt tanken. Men jag vill inte stå där utan att vara förberedd på att göra något om du förstår hur jag menar. Jourhem eller vad som helst. Tänkte bara om det var någon här som kontaktat honom eller visste något. Det kändes onödigt att ringa om det redan löst sig.
#12 Jag har inte möjlighet att ta hem någon katt alls nu eftersom jag har kattungar, kan inte riskera dem. Annars hade jag satt mig på bussen och skilt av lägenheten om det var det som krävdes.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#12 Det var ju någon som hade ringt och enligt annonsören fanns det någon Camilla kvar där med katterna?
I så fall har de ju ett hem än så länge i alla fall, även om det låter som något en annan inte skulle kalla för hem…
Jag skulle vilja göra något, men de här katterna finns ju långt upp i norr och jag har ingen möjlighet att åka upp dit och hämta dem.
Dessutom vill han ha 3000kr för dräktiga mamman och 1500kr för den oreggade sonen. Det är inga pengar som jag har och jag ogillar hans "säljteknik" skarpt. 
#18 Undrar hur detta slutar…
#19 Jag blir så arg på folk som skriver att de ska lämna sina katter eller avliva dem om ingen köper dem. Och då får de hjälp av en massa kattvänner, kattföreningar och katthem…
Tänk om seriösa uppfödare skulle göra likadant? Hota med avlivning om ingen köper deras katter? Synd och skam!
#20 ja det är inte vårt problem om man inte själv kan tillgodose behoven av omplacering etc.Det är ett fult sätt att hota på tycker jag.Och ointelligent.

Håller med ovanstånde talare, finner inga egna ord…

suck, sådanna människor får en att må illa.
Glad att mina kattungar säljs kastrerad innan dem lämnar mig.
#23 Precis så känner jag med