Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 904 ggr
Natali
0

OT Valp Födsel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa lite vad jag sysslde med igår. Blev ombedd att lägga ut en OT tråd här… Jag lovade att fixa min mammas hunds valpning. Jag har varit hundvakt nu några dagar, och i onsdags kväll började det. Efter en orolig natt, så dröjde det ända till kl 11 på torsdagen innan den första kom.

kl 15.30 kom den sista.

Totalt blev det 7 stycken.

Det är av rasen LaGotto, som härstammar från Italien. Det är en tryffelsökar hund.

Det var lite på håret på några, då de kom med fötterna först och hade fått i sig fostervatten. Men efter lite slungning så repade de sej och än så länge mår alla bra.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Visst är de söta?

Natali
0

De var alla små korvar, väldigt bra storlek.

Eine
0

Underbara valpar! Och visst platsar de här? lockigt är aldrig fel.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

Men ååååh! *kär*

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Sickna söta små liv! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Vilka finingar!

Har funderat på den rasen, hur är de?

Funkar de bra som sällskapshund? eller behöver de en väldigt massa aktivering?

Vore kul att se några fler bilder på dem då de blir större

Daniella
0

vad söta dom är

RacerDonnans
0

Tack!!!
Nu fick jag möjlighet att visa dessa sötnosar för tjejerna. Speciellt min favvobild #2. KyssKyss
Tack även för den goda chokladbollen!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Natali
0

#6 Jag har bara haft kontakt med min mors Lagotto. De är utmärkta sällskapshundar. Men de behöver mycket aktivering och även mental motion. Jag vet inte hur det är i relation till andra hundar, tror inte det är mer än vad andra hundar behöver. Men det är inte en hund som man kan bara gå ut på farstukvisten ett par dagar med.

De är underbara och snälla. Mammas hund är mycket lätt att få kontakt med och skulle göra sig mycket bra i lite träning.

Jag har fått erbjudandet om att få en av valparna. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Sitter just nu med två chinese chrested. Men vet inte om de bara är oupfostrade eller om de är svåra att få som jag vill ha. Annars tycker jag ju om dem också. Men vill ha en hund jag kan jobba med, men som samtidigt inte går i taket om jag inte orkar nån dag.

Jag ska sätta mej och redigera lite mera bilder i dag.