Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 443 ggr
Dolleminas
0

God morgon 3/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en dag… ska snart skjutsa iväg skolbarnen, och sen blir det lite städning antar jag… haft/har problem med ena axeln fn och ska till sjukgymnasten imorgon, vet inte vad jag gjort men allt tyder på en inflammation vid axelleden…

Maken har lyckats få ett sommarjobb i ca 10 veckr att börja med, det kan bli förlängt och det känns sköntGlad, det är dock en anna typ av bransch kan man säga än vad han gjorde innan… (han jobbade inom fiskbranschen i 16 år… nu blir det på Systemet…)

Hur som helst så hoppas jag alla får samma fina sol som här!!!

MyTwiggs
0

God morgon! Igår kväll var jag inte på mitt bästa humör. Trött och eländig, men nu efter en natts sömn käns det betydligt bättre! Skrattande

Idag ska vi dra igång förberedelserna inför helgens dunderkalas, men först ska jag fixa lite med en hemsida.

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Mobackens
0

Här ska tentamens plugga på hjärt,- kärl och lungsjukdomar. I morgon kl. 13.00 är det SOMMARLOV!!!!!!!!

Eine
0

God morgon!

TS Oj då kan det bli snaps till sillen med andra ordTyst

#1Du har roliga saker framför dig.

#2 Lycka till med tentan och njut sedan av ett välförtjänt sommarlov!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Goddag!

Jag lider av kronisk trötthet och dåligt tålamod, det börjar bli en aning påfrestande. Men men, det bör bli bättre imorgon. Tror bara det handlar om att jag bokar in för mycket "jobb" och inte tillräckligt mycket skoj, men se det ska vi råda bot på! Skrattande

#1 Dunderkalas minsann? Det låter spännande, vem är det som ska firas?

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Ylva-Li
0

Hej och hejdå!
Åker in på sjukhus nu. Blir inlagd tills på fredag. Är otroligt trött och sover 13 timmar om dagen.. minst. Så nu ska jag få sova på sömnutredningen i Uppsala med sladdar och grejer över allt. Får se om de hittar nåt. Håll tummarna!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Eine
0

#5 Sov gott!Skrattande

TereseE
0

#5 Min svärfar var precis som du och åkte in på sömnutredning här i Uppsala. Nu har han fått en sådan där "snarkmaskin" och sover gott. Han har blivit mycket piggare också.

Hoppas det går bra för dig också!

MyTwiggs
0

# 4 Min far fyller 50! Tyst

# 5 Sov gott!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ylva-Li
0

Tack. :) Är tillbaka nu och kan meddela att mitt sömnmönster är minst sagt lite rubbat. Normalt sett ska man först gå ner i en trappa för att komma till djupsömn, sen upp till rem, och börja om i trappan osv. Jag går ner bra i trappan, men sen hoppar jag upp i tappar minst 10 gånger innan jag kommer till en minirem-sömn. Sen fortsätter det sådär. Normalt ska man ha 3-4 rem-perioder varje natt. Jag har 2.. Knappt. De är så små. Och ändå känns det som att jag inte gör annat än att drömma. ;)
Nåja, fler undersökningar ska till.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Eine
0

#9 Oj då,hur ska du kunna lära om?

Ylva-Li
0

#10 bra fråga. Tror inte det är nåt man bara kan lära om heller. Läkaren sa att normalt sett hade han testat antidepp medicin, men eftersom jag redan tar en sådan, och dessutom innan läggdags (efexor som jag tar, ska i regel vara lite lugnande), men min graf fortfarande ser ut som den gör.. så funkar det ju tydligen inte. Han var inte 100 på att jag inte har sömnapné, så han vill testa det på sjukhus också. Hemtest är.. hm, inte de mest pålitliga? Så det kan ju fortfarande vara det.
Nåja, dessvärre är det ju sommar nu och troligtvis sommarstängt, så jag lär få vänta tills augusti.
suck

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||