OT: Mormors vackra saker!
Min kära lilla mormor gick bort för några år sedan och efter det har mycket saker blivit stående i kartonger, speciellt efter att hennes lägenhet i Båstad blivit tömd och såld. Hon samlade mycket saker, min mormor och jag har fått den äran och uppgiften att ta hand om några vackra föremål. Jag älskar antikviteter och vackra saker med känsla i och nu tänkte jag visa några saker som jag fått ta hand om som jag känner extra mycket för. Hoppas att ni gillar dem också.
Först vill jag visa ett fat jag fick ganska snart efter att mormor gått bort. Jag har alltid älskat detta fat och det ska bli spännande att ta reda på vad det kommer ifrån och vem konstnären är.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Här är ett underbart litet skrin med ett beslag som är otroligt välgjort. Det raraste var att skrivet var fyllt av bärnstenar som mormor plockat. De kommer att få ligga kvar där.
www.mytwiggs.com
En liten porslinsask förmodligen även den ämnad för smyckesförvaring. Jag gillar den här, och den är i ypperligt skick.
www.mytwiggs.com
Slutligen fyra tunga tennfat som verkligen är rustikt tillyxade. De kommer troligen att få stå på bordet när det är dukat som ljusfat. Tenn är ett ganska trevligt material.
Ja, det var mina prylar. Jag tänkte att när jag ändå har fotat dem kan jag ju visa dem för er. Särskilt fatet brukar folk som hälsar på gilla.
Tack Mormor! 
www.mytwiggs.com
Fatet i #0 är helt underbart, I like!
Mycket OT nu….?
# 5
Jag får väl ursäkta mig om det är störande för dig, men det är helt okej i allmänhet att lägga ut OT-trådar. Vi är ju inte bara kattmänniskor här utan även människomänniskor
. Hojta till om det är störande… 
www.mytwiggs.com
#6 Mig stör det inte alls. Tycker vi har mycket levande trådar som enbart handlar om cornish också. 
# 7 Jovisst! Jag tycker att forumet definitivt ligger på rätt köl, och dessutom är det väl bara två OT-trådar som är på tapeten? Mitt kattfat var i alla fall kattrelaterat…
www.mytwiggs.com
Oj,oj oj trampade visst någon på tårna när det kommer människor utifrån och diskuterar saker tas de inte så välvilligt emot. Alla har väl rätt att säga sitt utan att det ska bli en katastrof………
Du har jättefina askar och fat som kommer från din mormor jag förstår att du värdesätter dem mycket det var inte meningen att klaga på dem men ibland är det en ganska hård ton mot männsikor…….eller det kan uppfattas så….om någon annan hamnar på fel plats…..de kan ta illa vid sig…Hoppas att detta inte missuppfattas för det är inte meningen att det jag skriver nu ska kränka någon….

#11,12 Det står klart och tydligt att den är OT och om man inte är intresserad behöver man inte läsa den. Din mormors saker är jättefina!
#5,9,10 Jag förstår att du inte menade något illa utan mest ifrågasatte OT-trådar som helhet. Härinne brukar det vara accepterat att lägga ut OT-trådar, de som inte är intresserade brukar bara ignorera dem.
Det är helt ok att som ny ifrågasätta saker bara man räknar med att ibland kan någon ta illa upp.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
# 13 Tack.. Men Jag är inte i form för några sådana påpekanden… Jag vill inte att tråden ska vara kvar… Tyckte det kändes meningslöst nu.
www.mytwiggs.com
Så vackra saker!Jag älskar skrinen alldeles särskilt mycket!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 15 Tack Eine! Jag gillar dem också… Hur ska man kunna låta bli att ta hand om så söta föremål som annars är loppis-hotade?
Jag har redan gamla prylar från golv till tak. Både vackra, roliga och ibland lite läskiga 
www.mytwiggs.com
#16 Lite åt det hållet har jag det också..Har så mycket att jag inte ens kan placera dem snyggt längre.Men jag ska kasta och ge bort massor av böcker som jag läst och aldrig kommer att läsa om.Då får jag lite mer plats för det vackra.(Jag har ca 8 bokhyllor fulla med böcker..)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åh, jag älskar gamla vackra saker och brukar gå på loppis och auktion.
Min favorit är att leta efter 50-70-tals keramik. Där kan man om man har lite kunskap göra fynd :)
# 18 Tjoho! Samma här! Samlar rörstrand och höganäs! Här är mina två favoriter i samlingen, båda Rörstrand 
www.mytwiggs.com

Oj det första fatet var vackert.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
Vilka fina askar och underbar Rörstrands keramik
Underbart att ha så vackra minnen av sin kära mormor, fatet är ursnyggt!

Vilka fantastiska minnen att njuta av från din mormor! Väldigt vackra ting! Jag har en del sådant jag också från min mormors, min mors och min svärmors hem och de sakerna håller jag hårt i!
Kattfatet var bara underbart!

#19 Me like!
Jag älskar också porslin (50-70-tal), Uppsala Ekeby, Gustavsberg, Rörstrand och Arabia är några favvosar.
#16 men gud vad har det varit i den där flaskan? =D
Förövrigt helt underbara saker, jag och sambon har en del små pryttlar som vi fått ärva och som bara är så charmiga. Jag är personligen en sucker för små askar, de är som gjorda för små hemligheter =)
# 25 Ronneby Arsenikvatten. Har kanske 100 flaskor med etiketter i varierande skick. Älskar giftflaskor 
www.mytwiggs.com