Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 798 ggr
AnnaS
0

HCM-uppdatering Pawpeds

Har uppdaterat Pawpeds med nya HCM-resultat, lite blandade diagnoser den här gången men inte så det har ändrat andelen drabbade - skönt!

Eine
0

Går det att få till Senast uppdaterat?

Förstår att man måste höra med den som gjort programmet,men visst vore det en bra funktion?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

KatternasMatte
0

#1 Jag håller med dig. Tycker att det är svårt att "plöja igenom" alla nu över 300 katter. Har lagt det som förslag flera gånger till olika som har med Pawpeds att göra. Det borde inte vara en sån komplicerad sak att fixa till faktiskt. Det vore en alldeles utomordentlig funktion :)

MyTwiggs
0

Håller med er om att den funktionen skulle vara ypperligt önskvärd Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

KatternasMatte
0

Jag pratade med PawPeds-Ulrika precis och man kan beställa ett utdrag från hälsoprogrammets registrator. Det är gratis om man tar det via mail och man får det då som en excel-fil där man sedan kan sortera det enligt önskemål.

Registratorns kontaktuppgifter: http://www.pawpeds.com/healthprogrammes/hcmcontacts.html

Funktionen finns med på önskelistan på framtida funktioner men det finns andra saker som är mer högprioriterade just nu.

Pemicos
0

Intressant från olika perspektiv - mmm - behöver själv fundera.

"plöja igenom" 300 katter?

Kanske har jag inte riktigt fattat vad motivet skulle vara.

Alla katter som är skannade ligger väl inte i hälsoprogrammet?

KatternasMatte
0

#5 Visst är det så. Men Pawpeds innehåller ju ändå störst antal resultat samlade på ett ställe. Man kan ju plöja igenom hemsidor, kolla i HCM-testade katter-tråden här, förutom de kontakter man har med olika uppfödare.

Om man går in i Cornish rex databasen och väljer Avancerad sökning och sedan väljer Ja i Hälsoinformationen så kommer det nu upp 311 testade katter. Men i listan som kommer upp står ju inte resultat eller vilka som är senast inlagda och mitt minne är bra men kort, så jag kommer inte ihåg alla katter som varit i listan sedan tidigare, vissa katter är ju testade flera gånger. Så för att få reda på resultatet så måste man klicka upp varje katt. Det tar lite tid, därav mitt uttryck "plöja igenom".

Motivet för mig i alla fall är att få reda på hur det står till med statusen för tillfället för besläktade katter till mina egna katter och för att jag faktiskt tycker att det är intressant att se hur det ser ut för övrigt i rasen.