Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 348 ggr
cornish
0

Våra katters egenheter...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skulle vara kul om vi berättade lite roliga historier om våra katter här..
Dumma saker dom gjort…
Roliga saker dom gjort..
Specialare dom har för sig…
Vad dom gillar och hatar..
Vad som utmärker just din-dina katter…

Det kan vara både gammalt och nytt…det händer ju så mycket hela tiden när man har Cornish-man får skratta varje dag samt även svära ibland kanskeFlört

Kommer just nu inte på någonting bara för det…hmm

En aktuell sak eftersom jag tvättat, som min Danne älskar är att när jag kommer upp med Ikeakassen full med torkad VARM tvätt-då kommer han springandes och gottar ner sig där.
Ibland märker han numera inte när jag kommer med kassen-kanske åldern..-då hämtar jag honom och lägger honom i den,han blir salig och så får han ligga där och njuta tills den svalnar..(Det är mest sånt som torktumlats typ handdukar,som är så där riktigt varma..)

Danne blir också helt "tossig" när jag "snofsar" med näsan-jag menar drar inåt typ som när man behöver snyta sig..Ni som har uppfödning…är det likt något läte som honorna har för sig vid parning??GeneradHan spinner som sjutton,jamar lite och stryker kinderna-vänster/höger mot min kind..Har alltid undrat vad detta beteende beror på??

Buffy ska nästan alltid upp och ligga i knät man sitter på toan, särskilt tidigt på morgonen-som om han saknat goset under natten då vi sovit..Han säger god morgon…!(men vi somnar oftast om..)

Danne(han ställer till med mest..) har också gjort att jag återigen måste köpa ny duschslang…Han punkterar dom alltid när man glömmer dom på duschgolvet(duschar hundens tassar ofta..)Bra motion för tänderna säkertFlört
Danne fullkomligen äälskar duschslang och den blir som "en dusch i sig" kan man säga..Det sprutar vatten på fel ställen om ni förstår…
Nu är detta lätt åtgärdat med en slang i krom-hade köpt det i förra lgh..efter Dannes massaker..det var bara det att det fanns en i plast här dit jag sist flyttade,och den fick duga så länge det gick!
Nu är det dags-Danne har gjort sitt!(hmm kanske ska spara slangen som tuggleksak!)

Rana-E
0

väldigt under hållande läsning vilka goa kissar du harGlad går ju i cornish tankar så älskar att läsa om hur dem är till sättet

cornish
0

Hoppas att fler kan dela med sig med lite historier här snart!!Flört

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihi, jättekul tråd Cornish! Ska väl försöka mig på att berätta lite om mina älsklingars påhitt!

Doris älskar att sitta på bänken och putta ner saker, precis som att hon tycker det är spännande att se vad som händer när de ramlar i golvet. Hon är jättebra på att "meddela" när telefonen ringer, tvättmaskinen piper klar och när min väckarklocka ringer på morgonen! Hon är alltid först fram för att kontrollera vart ljuden kommer ifrån! Doris är en riktig Lady, hon är så himla fisförnäm så att man bara kan skratta åt henne ibland! Men hon är det goaste lilla troll jag har! Hon är helt otroligt frusen av sig! Ibland kommer hon farande och ska in under min tröja med de kallaste små tassar som går att uppbringa! Då ligger hon där en stund och blir varm sen är det full rulle igen!

Findus hittar inte på så himla mycket bus ändå, han gillar att ligga på rygg! Det bästa han vet är att bli kliad på magen, så han kommer gärna och bara kastar sig på rygg framför en! Sen när han blir alldeles fööör gosig börjar han "nagga" alltså småtugga på händerna och armarna, det gör ganska ont men lite får man ju uthärda. Sen klöser han i soffan oxå… mannen i familjen är mindre lycklig över det men vad är en soffa mot en alldeles underbar katt?

Gemensamt för båda mina älsklingar är nog att de är med mig precis överallt, på toan, badkarskanten, matbordet, datorn, soffan, sängen mm mm. Det är så härligt att de är så glada och så sällskapliga!

Leffe
0

Titta under "Artiklar" och där "Kåserier" så hittar ni en del om en Cornish Rex som heter S*Vågen's Bond alias Pysen