Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 396 ggr
Ylva-Li
0

Mjau mjau MJAU!

Håller på att bli vansinnig på Puck just nu. Hela dagen har hon jamat. Högt, lågt, lååångt osv.. De har mat, färskt vatten, torrisar och vi var tom ut i sele med dem båda tidigare idag. Men SÅ gnällig har hon inte varit sen hon var ensamkatt.. (Och ja hon är väldigt kastrerad)
Jag har försökt gosa.. Jade är lite trött nu på kvällen (är hon alltid) och vill helst sova och mysa. Dessutom är det rätt varmt och har varit under dagen. (dock inte jättevarmt. en 23 grader inomhus. Ute var det runt 30 grader.)

Vad kan jag göra för henne? vad kan vara fel? Eller är hon helt enkelt "bara" uttråkad idag?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MyTwiggs
0

Låter som att hon är uttråkad. Mojjan har sådana dagar då hon är frustrerad. Jag känner igen det. Mojjan har också haft en sådan dag just idag faktiskt. Vissa dagar rusar hon runt och vrålar och ofta är det för att Kisi bara ligger och sover hela dagen. Mojjan blir inte lika utslagen av värmen som Kisi blir, så hon vill få med Kisi på lek. Dumma Kisi som inte vill leka! Du då matte?Mjau Mjau MJAUUU!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ylva-Li
0

haha ja precis så!
Idag har Puck verkligen haft avgrundsvrål för sig ute i köket.. Trodde maten var slut, men icke då!
Normalt sett är det Jade som håller på så. Fast hon brukar inte vara uttråkad, bara pratglad. Hon verkar gå ut i köket, upptäcka att hon är alldeles ensam och skrika "OCH VART TOG NI VÄGEEEN!?". Ropar man på henne så kommer hon kuttrande.

Puck brukar vara megasuperutråkad på nätterna annars. Då Jade vill sova.. (som oss "normala") Då sätter hon fart i huset och har en massa sattyg för sig. Som att riva papper, ha ner pennor från mitt pysselbord osv.

Naturligtvis när jag skrev inlägget här ovan så rasade hon ihop på klösträdet och sover helt utmattad.. Typiskt va? ;) Älskade bråkfia..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MyTwiggs
0

Haha! Jag brukar straffa Mojjan genom att suga tag i henne och pussa henne på nosen tills hon hatar mig! Flört Jag överöser henen med uppmärksamhet och tvångsbusar med henne, och efter en halvtimme så har hon insett bättre än att försöka pocka på min uppmärksamhet Flört Vi har våra krigsdagar då det är en kärleksfull kamp mellan oss. Vi vet vart vi har varandra, Jag och Mojjan. Hon är min ängel och min dyrkade ögonsten med eller utan sina enerverande beteenden. Kyss

www.mytwiggs.com

Ylva-Li
0

#3 SötMojjan! <3

Puck är också min katt och jag hennes människa. Idag är hon iaf lugn. Sambons kommentar till hennes beteende igår var: Puck fick vara ute i sele, tyckte inte om det och ville in, nu har Puck tråkigt och tycker plötsligt att ute var rätt ok.
Skulle tro att det var nåt sånt som snurrade i hennes lilla huvud. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

aggeelin
0

Jo, det tror jag också, det är roligt att vara ute sele om det är varmt. När det blir kallt är det otäckt…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ylva-Li
0

Minsta kyla och de vägrar att gå ut..
Puck är mest "fessig". Och då har hon ändå mest päls.
Nu är hon uttråkad igen.. Inte kul när kompisen ligger i mattes tröja och snosar gott.. Då måste man visa sitt missnöje och jama lite ensamt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MyTwiggs
0

Nu är det kanske 12 grader här och båda kattorna är ute Förvånad Nu är det jag som går och jamar och känner mig ensam Flört

www.mytwiggs.com

Ylva-Li
0

Haha! Hua! Så kallt då tittar de bara på dörren här hemma.. Nä, kalla tassar kan man ju inte ha! ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||