Nu är det klart!
Nu kan mina kattor gå ut och in precis som de önskar! 
Det finns fler bilder i våran maffiabolgg
Kattorna är så glada och de har varit ute massor idag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jättefint!
JAg avundas dig! har precis fått plocka ned mitt nät eftersom "det förfular" BRFs fasad!! Det tragikomiska är att nätet syns inte utifrån, så styrelsen stod och KISADE nedanför för att kunna se nätet
så i helgen ryker det och vi får komma på en annan lösning..
LÄÄÄNGTAR efter eget hus!!!
Vad figgig lösning, måste vara praktiskt att bara öppna fönstret och släppa ut dem. Vi har nätat in altanen och det fungerar bra men är väl en lite provisorisk grej. Ska kolla in din blogg. Hälsar till alla dina solskenskatter….

#2 Hur långt upp bor du? Om balkong eller liknande befinner sig 5 meter över marken gäller JBV regel se nedan;
Saxat från JBV hemsida.
Katter på balkonger
Varje år händer det att katter skadas när de faller från fönster och balkonger. Därför säger de nya djurskyddsreglerna som trädde i kraft första maj 2008 följande:
Om katter vistas ensamma på en balkong, och balkongen är belägen mer än fem meter över marken, måste balkongen vara försedd med nät eller något annat som gör att katten inte kan falla ned.
Notera att denna regel bara gäller när katten vistas ensam på balkongen.

Vad fint det blev! Nu kan väl Mojjan inte stå och härja vid fönstret längre, kommer hon att bosätta sig i rastgården månntro? 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
# 5 Hon har varit ute jättemycket :) Igår var hon nästan inte inne alls :P
www.mytwiggs.com

Åh, så underbart. Något liknande har jag varit sugen att göra (men inte så avancerat som med lucka och fri tillgång, men anslutning med huset så jag kan öppna ett fönster och låta katterna gå ut och in som de vill under varma dagar. Tyvärr sätter maken stopp och tycker det blir "fult" för huset. En eventuell kattgård skall vara en rejäl bit från huset enligt honom, så nu har vi bara haft ett provisorium tyvärr.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#4 Vad jag kan se så är det nätat överallt? 
# 4 Ja, precis som AnnaS säger så är det självklart nätat hela vägen upp! Skulle definitivt aldrig våga ha det på något annat vis! Jag känner redan till de reglerna, men tack för upplysningen 
www.mytwiggs.com

Åhh vad härligt för dom!!
# 11 Javisst! De är bara lite skeptiska till mina dumma öronsmörjningsfasoner som blivit en viktig ritual om mornarna
Jag säger "kom så får ni smörj" och då kutar de iväg! Hahaha! Solskyddskräm är viktigt, särskilt på Mojjans rosa skärmar! 
www.mytwiggs.com
Tjusigt! Vilken lyx för kissarna att bestämma själva när de vill ut eller in. Fiffig lösning!
#2 Vad trist! I min förra brf fick vi inte göra någonting…inte ens glasa in balkongen….suck. Lyckliga jag har kommit till en toppenförening nu. Bygglov var redan klart och bara att anlita inglasningsfirman direkt. Så nu hoppas vi att balkongen är inglasad veckan efter midsommar. Just nu är det balkongförbud för Grabbarna Bus. Känns alldeles för läskigt att släppa ut två vildar på balkongen tre trappor upp och vettandes mot en skogsdunge med fåglar. 

Jag har förmodligen störst tur ;-) Jag har en hyresvärd som själv nätat balkongen. Jag tror det var av önskan att hålla fiskmåsarna ute, men jag tackade ja till lägenheten eftersom jag inte bara skulle slippa grälet om "förfulning" utan också skulle ha en hyresvärd som är skyldig att underhålla mitt nät för att hålla grabbarna inne. Så nu ligger de på vår nya balkong och spanar på allt som händer på torget nedanför.
# 14 Oj vilken höjdare! 
www.mytwiggs.com
Jag är också väldigt sugen på att näta in våran balkong. Har redan fått lov från hyresvärden. Har sett att de har nät och allt man behöver på Swecat. Någon som testat att beställa från dem?
Nu har vi i ju för sig en kanin därute, men de får väl samsas.