Jag behöver verkligen er hjälp!
Hej!
Vi brukar ta ut våran James nu när det är soligt och fint väder för det tycker han är jätteroligt och skönt att busa lite ute.
Problemet är nu att varje morgon/dag/kväll/natt så jamar han något otroligt mycket vid dörren, hela tiden och det är höga jam! Vi har provat att igonera. det funkar inte. vi har provat att leka en massa och det funkar inte heller. Även om vi går ut en stund så är det samma visa när vi kommer hem igen. Jag älskar James så mycket och det här är så frustrerande för jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känner mig hjälplös samtidigt som jag får så ont i huvudet…
Snälla ni, en bedjan till hjälp och tips.

Måste tillägga att vi bor i lägenhet utan möjlighet till trädgård…
Hur gammal är james? är hn okastrerad? Kan mycket väl vara att han är könsmogen och har börjat skrika efter tjejer 
Vi tar ut Charlie i koppel och egentligen uppstår samma problem här… skrik, krafs på dörren eller fönster… Jobbigt.
Ibland har vi tagit ut honom när det är kallt och då vill han in igen och krafsar/skriker inte senare. Nu tror jag att han lärt sig, att när solen skiner och det är varmt inne - då kan jag gå ut… skrik…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Man får slå *dövörat till* Katterna kan inte få bestämma hela vårt liv
det räcker med 97%..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ett tips som kan fungera är att alltid stoppa honom i transportburen och bära honom i den genom dörren och ut. Då kopplar han inte ihop ytterdörren med utevistelse på samma sätt.
Detta är främsta anledningen till att mina katter är 100% innekatter. För mig är det grymt att visa dem en värld de aldrig får uppleva fullt ut. Bara i ett begränsat sele och på ägarens villkor. Jag vet massor av liknande fall och jag har rekommenderat mina kattungeköpare att inte gå med dem i sele. Visst, de har kul för stunden, men de längtar efter mer och behovet blir större och större ju mer man anstränger sig. Mina katter tittar gärna ut genom fönstret och håller koll på omgivningarna genom det, men de suktar aldrig att upptäcka något de aldrig provat på. De har aldrig suttit vid dörren och velat ut och det är skönt och gott för samvetet.
Har inga tips på hur du ska lösa detta, men jag hoppas innerligt för er skull att ni hittar en lösning.
Min syrra är ute och går med sin kastrat hane i koppel, men hon har erbjudit honom att följa med varje gång hon går ut med hunden. Han tuffar på som vilken Cockerspaniel som hellst ; ) Eftersom han erbjuds att följa med så ofta han önskar så är hans behov antagligen tillfredställt.
Tipset kanske ändå skulle vara att gå ut med honom så mycket han vill eller aldrig mer. Välja vad som passar bäst. Har han kattkompis? Annars kanske det är ett alternativ också!
Lycka till!
Mina katter går ut i sele och inte skriker de hela tiden för det. Jag tycker att de har fullt utbyte av att vara ute i sele och kissarna ställer upp sig för selpåtagning precis som hundar gör för koppelptagning. Däremot säger vi bestämt nej vid minsta antydan till dörrgnäll och ignorerar därefter katterna. Håller med Eine om de 97% :en
Nu tror jag att det kan bli annorlunda med ensamkatter. De behöver mer stimulans av sina människor. Håller också med om Medeas tips - har hört att det funkar.

Åh tack snälla rara ni för era tips och ideèr. Ska genast prova det där med transportburen och ta ut honom vid dåligt väder. Hoppas det ger resultat och det tror jag. Katter är smarta. Funderar starkt på kattkompis men vill ju då ha en till cornish så får försöka spara spara spara så vi har råd till en till…
Tack snälla ni!

nä nu vill jag verligen skaffa en till vid närmare eftertanke. Tips på nån bra uppfödare i stockholmstrakten?
#9 Jag tror att tranportburstrixet är bra, dessutom kastrering om han inte är kastrerad. Kattkompis är a och o enligt min uppfattning också när man har en rex. Du får gärna maila mig på mytwiggscattery@gmail.com så ska jag berätta om och lotsa dig vidare till en kisse som kanske kan vara av intresse. Han är en underbar herre! Jag hoppas att det ska lösa sig så att alla blir nöjda och glada!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#9 Vi är många bra uppfödare runt Sthlm-Uppsala.Här i Uppsala vet jag 3 uppfödare som har ungar i olika åldrar.Själv har jag 2 röd/vita grabbar kvar,snart flyttfärdiga.

Han är kastrerad så det är ju bra. Ja! Då sa jag maila dig och Eine, har ni nån hemsida eller kanske bilder på de söta små liven?
Jag har en ný hemsida som en god vän nyss gjort till mig
http://www.djaknenscattery.com
Inte så många bilder på killarna men det kan jag fixa.