I morse blev Cello pappa!!
Måste få dela med mig av nyheten jag fick tidigt i morse.
Cellos första kull är född! Det blev fyra små krullisar
kön och färg ännu inte helt uträtt.
Lite mer info om kullen finns här: http://wb515891.bahnhofbredband.se/tussie.html
De är i alla fall alla mönstrade, en ljusare än de andra och en betydligt mörkare. Enligt rapporten så har de mycket krullig päls alla 4. Det skall bli spännande att få mer information och bílder på underverken.
Det var enligt rapporten en odramatisk förlossning allt klart på 1 timme och alla är "lagom" stora och ligger och snuttar.
Cello tar det lungt, han ligger bredvid nyblivna farmor Tindra och sover
Grattis!Så spännande!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis! Duktig Cello och duktig mammakatt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Åh spännande! Grattis till Cello! Ser givetvis fram emot bilder.

Åh, vad roligt! Gratulera Eidunns ägare så mycket från en stolt farfarsmor! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Åhh, vad kul. Väntar med spänning på bilder

Grattis!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Tack för alla gratulationer jag skall framföra dem till kattägare och kattmamma
Ännu har inga bilder kommit men vikt och kön verkar klart nu!
Det blev visst två av varje, med vikter från som lägst 107 g och högst 120 g så de är riktigt stora! De verkar på beskrivningen jag fått ha klart olika färger med varianter från ljust till riktigt mörkt.
Det skulle ju kunna vara lila eller blå mönstrat på den ljusaste och brunmönstrad på den mörkaste. det är så spännande att bli "farmor"……
Vad roligt med en hel kull mönstrat! Och ena riktiga bjässar låter de också som. Ska bli roligt att se bilder! 

Grattis Cello.
Stolt ägare till tre La permer

Grattis till en fin "hög".
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
stort grattis!
#10 Nej, du har nog fått genetiken lite om bakfoten där. Mönster är ju ett dominant anlag, vilket innebär att det räcker med ett anlag hos föräldern för att mönstret dels ska manifestera sig (synas) och dels nedärvas, då i 50% av fallen. Om föräldrarna är heterozygota (dvs har ett mönsteranlag och ett solidanlag, vilket de borde ha om inte båda föräldrarna var mönstrade) kan ungarna i kullen bli både mönstrade och solida. Det roliga med en sådan kull är också att ungarna kan bli både solida och homozygot mönstrade, dvs att de mönstrade ungarna kan ha dubbla mönsteranlag och därmed lämna enbart mönstrat efter sig, även om de paras med omönstrade katter.
På bilden ser det ut att vara åtminstone en svart kattunge va? 

Grattis! Hoppas på att få mer bilder på dem framöver!

#14 Det borde jag ju ha förstått. Jag tog bara utan att kolla det förgivet att mönster är som maskanlag. Att två maskade får alltid maskade ungar och två mönstrade alltid får mönstrade ungar
.
Men jag vet ju också att det "bara" behövs en mönstrad förälder för att få mönstrade ungar oavsett anlagen för mönster hos den andra föräldern… Och att omönstrade aldrig kan få mönstrat oavsett anlagen…. Det kunskapen borde gjort att jagförstått att mönster är ett dominant anlag…. , men jag glömde nog att tänka.
Det är nog minst två svarta solida ungar utan mönster….
#16 Ibland glömmer man lätt det man en gång lärt sig så det är ju bra med repetioner Desto roligare med variation i kullen.Och de pälsarna är underbara!!Blir nog inga nakenkatter där inte..
Grattis till Cellos förstfödda. Vad spännande! Skönt att det har gått bra. Bilder vill vi gärna se :o)

STORT GRATTIS!

svart och svartspotted är mina förslag

Alice och Nemo är silvermönstrade av något slag och Bagheera svartsmoke. När det gäller silvermissarna så vill jag gärna se färg på hela katten för att kunna se 
#25 Wow, när du säger det så stämmer det ju! Blir en riktigt spännande kull att följa det här! 

#26 Ja, de är typiskt silvriga och smokiga i ansiktet och även på benen. SÅ ska en sådan katt se ut som unge!