Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 3517 ggr
Moyan
0

Good old Crx

Hej!

Efterlyser bilder på gamla godingar

ALLTSÅ, bilder på "GOOD OLD" CRX

Vet inte om det redan finns någon sådann trådGlad

varma Påsk-hälsningar till er alla från QurraMoyaz

RacerDonnans
0

Detta blir en fin tråd att samla in så många som möjligt på samma ställe så det är inte fel. Om du vill läsa lite mer om de gamla godingarna så klicka på artiklar och välj kategori Gamla Godingar! Där finns bilder och berättelser om några gamla godingar vi haft. Fler kommer förhoppningsvis.
Hoppas här kommer många fina bilder samlade i denna tråd.
Du har ju tex en tråd med några gamlingar senaste veckan, Gammelgrabbarna och minns ej exakt vad den heter men en med tanter finns också om du backar lite men den handlar ju enbart om dessa individer.
Här kan vi få se många på samma plats!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MyTwiggs
0

Det finns en hel grupp med articklar här på cornish rex iFokus om våra godingar från förr. Ta en titt bland articklarna också så kan du hitta några härliga legender!

Det skadar inte med en tråd till i detta ämne. Tyvärr har jag ingen egen gammal goding, men jag ska försöka komma över Nyponrosens bildarkiv och scanna av så ska ni få se lite av Susannes katter. Jag har förstått att det finns ett litet intresse då många av oss har hennes katter bak i stamtavlorna :)

Jag återkommer med det!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Jag tar gärna emot foton på gamla Cornishar så lägger jag in dem i Pawpeds Glad

Men vad är gamla Cornishar? Jag har en tioåring här hemma som jag har visat bild på tidigare.

Moyan
0

Tack för all upplysning !!Cool

(nr 3) Med gamla crx tänkte jag nog främst på de som passerat 9års strecket, men alla efter 5års ålder är ju välkommet.

Det är så roligt att se hur stamtavlan ser ut på riktigt, om ni förstår mig rätt.

Nr2 det låter väldigt intressant med nyponrosens bildarkiv!! ser fram emot detta!!Flört

Mvh Kicki

AnnaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då slänger jag in en bild igen på min S*Enduro's Bestla, är så vansinnigt nöjd med den bilden så jag visar den gärna igen Tungan ute

RacerDonnans
0

#5 Härligt "fri" bild.

Här kommer en bild på min snart 10åriga Racer Donnans Candy, bilden tagen i somras då hon fyllde 9år. Henne ställer jag eftersom hon älskar att visa upp sig. Hon blev NOM kastrat två ggr förra året, kom 5:a som senior på SVERAKS årets katt och blev Rexmästare senior och tvåa som kastrat på RexUniteds Rexmästare 2008 (min goa "tjockis", så det visar att även en gammal dam med lite mer än trivselvikt kan lyckas bra).
Jag kommer fortsätta ställa henne som veteran, men hade hon inte gillat det så mycket själv så hade hon fått stanna hemma. Försöker banta ner henne lite, men enbart för hälsans skull.

RacerDonnans
0

Här en bild¨på min första rex Goldens Donna som gick bort för två år sedan. På bilden var hon nyss fyllda 9år. Hon var en smäcker liten dam under hela sitt liv (12år).

OBS, vet ej varför miniatyren av bilden ser ut som om det bara är en pälsbild, men klicka på den så syns hela bilden.

Clee
0

Jag har ju inga särskilt gamla katter hemma, men visar gärna upp den äldsta jag har. Han har aldrig gått i avel själv (tack och lov) men hans kullsyskon har. Lilleskog's Pummelo, eller Dexy som han kallas här hemma, fyller snart 7 år.

TamlinsMatte
0

Ja då visar jag väl upp först min mors dam - Solvindens Emmaline. Hon blir 10 år i höst och är en liiiten liten spindel. Man ser en kattunge vila halvt gömd bland kuddar och täcken och sen reser den på sig och blir lika hög som de vuxna. Kinkig och egensinnig, och grymt rexig mitt i nätterna (="vaaaakna vaaaakna, det finns ingen mat och vattnet i skålen är jääättegammalt") - kan dock vara mor som skämt bort henne.

Hon kommer från samma hem som min Tamlin, och omplacerades som femåring. Tamlin saknade sin vän något hutlöst - medan Saga, som hon heter till vardags, helst skulle se att hon slapp frottera sig med andra katter över huvud taget. Ja, de får gärna bo i huset men nåde den som kommer i närheten… Saga har fått en kull innan hon kastrerades (och innan hon kom till mamma då)

TamlinsMatte
0

Så har vi min Tamlin själv - eller Rusans Tamlin som han heter i stamtavlan. Det går minst ett par sagor på hans kroppsvolym men sakta men säkert tar han sig nedåt en mer normal storlek.

Tamlin har (tyvärr…) gått i avel innan han kom till mig som 5-åring. Nu blir han 10 i höst och är min soffpotatis och sängkamrat (var det här med kroppsvolymen då ja :-S).

Tyvärr fanns inga suveräna bilder på vare sig Saga eller Tamlin i datorn, så blixtbild från i julas ur en väldigt märklig vinkel får tyvärr vara Tamlins bild. Men jag tror minsann man kan ana den grånande nosspegeln ändå… På nära håll är de vita håren i ögonvrårna och mellan ögonen mycket tydliga. Ser lite ut som "salt-och-peppar-hår"

Mobackens
0

Då passar jag väl på att visa mina två gamlingar som inte finns hos oss längre:

IP&EC Tigerflinets Sirrocco CRX c 24 f 1993 och IC Struntens Bluecreme Sissi CRX g f. 1994.

/Siw

Eine
0

EC Myshan Sydneycider,född -93

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Eine
0

Zarathustras Ofelia, född -88 EC S*Djäknens Iokaste ,född -93

Eine
0

EP o. EC S*Djäknens Djingis Khan född -96

Mobackens
0

Fann lite allehanda bilder i  mina gömmor som jag återkommer med. Kan fresta med Djäknens Hope Ceasarea, Djäknens Iocaste, Nyponrosens Peter Pan, Charolais Champs Elysee, Charolais alphen Kicka, Tigerflinets Queen Ida, Älgskogens Memphis belle, Myowal Forever Young, Lohetyn Leopardessa och några till. Kan detta va nåt? Återkommer som sagt var.

/Siw

Eine
0

#15 jag vill gärna se hela gänget.SkrattandeFastän jag inte är TS vill jag gärna se dem.Tack för omtanken,det är verkligen gulligt av dig att leta gamla godingar som iaf jag  sett i verkliga livet!Förutom kanske Queen Ida..?Obestämd

MyTwiggs
0

Ojojoj! Alla fina hakor!

# 15 Jag vill se!

www.mytwiggs.com

Mobackens
0

Jag vet att du sett de allra flesta Eine. Men kul att få visa upp den typ av CRX:ar som faktiskt vann mitt hjärta! Kvaliten på bilderna är si och så men håll till godo.

Först ut Charolais Alphen Kicka.

Mobackens
0

Charolais Champs Elysee och Kazimirez Brinnande Kärlek

Mobackens
0

Djäknens Hope Ceasarea. Bilden måste jag ha fått från dig Eine.. Har ingen annan förklaring.

Mobackens
0

Fenway Curl Ives

Mobackens
0

Fenway Curl of my dreams

Mobackens
0

Mammgårdens Loella f.1993

Mobackens
0

Myowal Forever Young och Lohetyn Leopardessa.  Bilden är tagen ur en tidning därav kvaliten.

Mobackens
0

Nyponrosens Peter Pan

Mobackens
0

Tigerflinets Queen ida o Tigerflinets Sirrocco

Mobackens
0

Älgskogens Memphis Belle f.1992.

Mobackens
0

Och så till sist den enda hakan jag kan bjuda på! Min egen Tigerflinets Sirrocco f.1993

Eine
0

Tack Siw.Underbart att se de gamla från förr.GladHar du tänkt på att de alla har päls!Extra kul att se min Hope, på en bild som jag helt glömt!Min chokladpadda med vitt…Kyss

MyTwiggs
0

# 28 Wow vilken päls! Tack för att du visar upp så mycket intressanta bilder! Den här tråden var bra!

www.mytwiggs.com

Mobackens
0

Detta var den typ av CRX JAG förlorade mitt hjärta till! Inte för att jag tycker sämre om mina/andras katter idag. Men… Dom hade nåt speciellt och framför allt väldigt bra pälsar i de allra flesta fallen. Jag är helt enig med dig Eine!!

RacerDonnans
0

#31 Håller med dig. Så var/är det även för mig.

AnneAlva
0

Vilka härliga bilder! Och det slår mig att några av dem måste varit riktigt extrema för sin tid?

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

#31 Samma här! Jag älskade många av dem,oavsett om de var mina eller andras.

#33 Många var snygga och skulle hålla i dag för cert.Bilderna här ger inte alla full rättvisa.Och som sagt päls, det hade vi på dem.Och hårda vågor på de allra flesta.

Mobackens
0

Många av bilderna är riktigt dåliga! Men man kan ändå få ett hum om form och storlek osv.

Saknar fortfarande min Sorro! Antar att du Eine känner likadant för dina bortgångna gamlingar!

Eine
0

#35 Jadå, det stockar sig i halsen på mig när jag tänker på dem……mina älskade vänner.Ser ofta framför mig hur min första hona Zaratustras Ofelia,står och tittar på mig med sina gröna ögon,alltid med en framtass i luften, precis som i ett steg.Och Lucas som kom och stångade mjukt och spann lågt.Eller Iokaste som aldrig kunde bestämma sig om hon skulle under täcket eller vara ovanpå,för hon ville vara så nära mig som möjligt.Jag kan fortsätta länge,alla mina gamla har sin oersättliga plats i mitt hjärta för alltid.

Moyan
0

Så roligt att tråden har fått fart

Kan du Siw lägga ut min Jamis ,så vore du mer än en ängel. Har inte koll på var mina bilder på henne är men jag vet att du har bild på mig å Jamis när vi var på utställning för första gången.

Guldklimpens jane jamare då 5år kastrat, skulle ha varit 13 år om hon levat.

emiya
0

Åh, Tigerflinets Sirocco! Och "Taste" (Iokaste)! De är far och mor till min älskade gubbe Gorm och hans väna syster Ella!

emiya
0

Syster Ella.

Moyan
0

Här kommer äntligen Premier s*Guldklimpens Jane Jamare!!Pappa tigerflinets Sirocco och mamma Tror det var Mammgårdens Ella.

Min första cornish och början på alla drömmar…

Hon var väldigt snyggt lockig ända ut på tåspetsarna och hade fasta lockar vilket jag försöker att få på mina avkommer har dock bara lyckats en enda gång på tre kullar…

Skönheten sitter i betraktarens ögon…

Mobackens
0

#40 Det var då vi lärde känna varandra. Jag beundrade ditt mod som du kanske kommer ihåg!

Tack för gott fika idag!

Kram Siw