Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1129 ggr
Leffe
0

December-cornishen

Nu är inskickningen avslutad Snart kan du skicka in bilder för januari-cornishen

Ni som vill vara med och tävla om "Månadens Cornish december" Bifoga bilder i den här tråden och skriv kattens namn, färg, kön, ditt namn om du vill ha med det om katten vinner, uppfödarens namn om det är ok från denne att namnet står med på nätet.
Sista dag är 25 november.

Ni som lämnat in bilder för november och inte vunnit PM mig om ni vill ha kvar de bilderna till decembertävlingen eller om det kommer nya bilder.

Leffe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på Gabriel till tävlingen han är 15 v.

Inskickat av jonnyroland

Leffe
0

Till decembercornishen

Inskickat av ChatNu

Lullan1
0

Skickar in en bild på Findus när han ligger på rygg i väntan på att bli kliad på magen!!!

Aje-T
0

Här kommer en bild på prinsessan Karin, S*Silkwaves Tingeling, uppfödare Anki Hägg, ägare och fotograf Aje Thimgren.

Den här bilden illustrerar varför vi blev störtförälskade i just henne. Nu som tre och etthavtåring är hon bedårande vacker och antagligen den intelligentaste katten i Sverige. Hon förstår det mesta som vi säger, lärde sig tidigt att följa ett pekande finger till målet samt hur rumsfördelning funkar, bl annat.

trex
0

Dandy,född 1995 kastrat.uppfödare ägare fotograf jag.

Rexann
0

Här kommer ett bidrag till December-cornishen!

Fotomodellen på spisen som verkar väldigt trött är S*Djäknens Potjemkin, en rödspotted hane som är ca 5 månader. Ägare: Anneli Marklund i Arvidsjaur

Rexann
0

Vet inte om man får skicka in fler förslag, men kunde inte låta bli att skicka in på min andra kisseSkrattande Det är i alla fall en blå tonkanes hona som är drygt 1 år och hennes namn är S*KaCeeCat Daytona.

Skrattande

Natali
0

Här är en bild på mitt "hjärtebarn", S*Fylgias Modin. Han är röd, och kastrerad. Han har en alldeles speciell historia.

Jag hade två honor som skulle föda väldigt nära varandra, och det blev på samma dag! Modins mamma, Stuntens Betty Boop, hade en jätte mage, och var första gångs föderska. Efter tre kattungar tog det stopp för henne. Vi åkte in akut och kunde lyckligtvis lämna de tre födda hemma. Betty fick värkstimulerande och kalk via dropp. Så efter 5 timmar föddes en död kattunge, som hade krockat med moderkakan från en tidigare kattunge, och fastnat, det var därför det inte gick. tyvärr hann den dö, då den hade suttit fast för länge. Där efter föddes det tre fina kattunga. Men det kom en fjärde.

Han kunde inte andas alls! Vid det laget hade han legat i magen med värkarbete i minst 10 timmar. Lungorna var fulla med fostervatten och slem. Instinktivt så slungade jag och gjorde "munmotmun", och till slut så kunde kattungen andas hjälpligt. Han fick dock ingen bra prognos. Han kippade verkligen efter luft!

Hemma så stödmatades han, och jag var verkligen orolig. Han var svag, men mest av allt var han trött. Men! Han var hungrig! Han åt allt jag gav honom, och drack flititgt från sin mamma. Så efter ca 4 dygn så knuffade han bort sitt största syskon! Allt var bra ända till 4-5 veckan. Då blev han svag igen. Och nu ville han inte äta. Jag började ge honom via spruta och gick så småningom över till majsvälling… Där kom hans liv åter! Vid 14 veckor var han näst störst i kullen! När han föddes vägde han 75 g, minst i kullen.

Han fick namnet Modin, som på fornnordiska betyder trött.

Nu är han strax över tio månder, och han fått ett eget hem, och är frisk och mår bra! Men han fick bo kvar hemma till han var 8 månader! Han kommer alltid ha en speciellt plats i mitt hjärta!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

Jag bidrar med en bild på vår kisse Phoebe (S*Fylgias Skogul for Shaneequas) som nästa vecka fyller 1 år.

Här är bild på henne från första kvällen hemma hos oss, nerkrupen i famnen under filten hos yngste sonen .. cooolare & mysigare katt finns knappt! Totalt orädd är hon och älskar människor och andra djur lika ohämmat. Hon klev raka vägen fram till vår hund när hon kom hem till oss och stångade sig mot hundens huvud, likadant med Baileys (huskatten) … och råttan Cornelia som då levde hälsade hon på lika coolt.

Hon KRÄVER verkligen kärlek på sina villkor bums - precis just då i det ögonblicket och hon accepterar inte ett nej!! *skrattar*

Behöver jag säga att vi ÄLSKAR HENNE trots hennes "olater"!!! Nu ser vi fram emot att få en kull med Phoebe-bebbar som blir minst lika krävande på kärlek! *ler stort*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Denna kommentar har tagits bort.
majsan
0

Jag skiskar med en på S*Faries Jersey Girl för hon är ju född i december så det är min decemberkatt hon kallas Nappis

Tejas
0

Her er et bilde av GIC (N) Tejas Vishnu - CRX as der han er ute å sjekker vårløsninga. Passer jo godt som desemberkatt et slikt bilde…… når man venter på vårenCool

mvh
Sølvi

Engla
0

Jag dör!!! Så underbart fina katter ni har! Ååå, så vackra! Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Leffe
0

Till decembercornishen
12-åring..Danne (S Fairyland´s Dandelion) Han är nyvaken här och tycker att man ska fortsätta sova under täcket istället….vem tycker inte det med detta höstrusk utanför..

Inskickat av cornish

Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer