OT: Se upp för elakingarna!
Jag har just varit på prommenad och sopat bort 6 fästingar från byxorna. Kattorna har spenderat en dryg timme ute i kattgården idag och jag hittade en fästing som kröp på Mojj. Den hade inte bitit sig fast ännu som tur var. Jag har tagit bort ett par fästingar från mig själv redan. Vad använder ni för eventuella fästingmedel?
Se upp för elakingarna!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Usch och fy!! Det var många det.
Har turen att de är rätt sällsynta här uppe än, men de har tyvärr börjat dyka upp så man får hålla lite koll även här.
Använder ännu inget!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Använder inget medel men vi ser UPP - dvs kollar noga. Hade för något år sedan ingen rastgård men en kompis hade hund - kom över på en fika - hunden va hemma - hittade efter fikan några fästingar krypande runt och en på Prada - den satt som en smäck i nacken. Inget ont om hundar men de är ute i snår och buskar - ägaren rusar efter…
Vi är ute en del och plockar svamp - skåne blekinge - mycket kryp finn det - lite nojiga - innan vi går in i bilen klär vi av oss och byter kläder - kul syn - två gubbar i stövlar och kalsonger som står med huvudet i backluckan på bilen och rotar efter tröjor mm…
Ingen fästing kommer över denna tröskel
Har bara sett dem "en masse" en gång… men det var obehagligt. Såg inga här hemma i fljol och hoppas slippa dem i år också. Vet att flera tar olika medel för att slippa dem.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Uch det börjar klia bara man pratar om dem.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.