Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 879 ggr
MagicPaws
0

S*Zoot'z Bellini behöver nytt hem...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade Bellini har sedan före jul flyttat till kaniniz1 tillsammans med sin dotter Dilipa, och där bor även Fritz från My Twiggs.

Problemet är nu att Bellini inte trivs där längre, hon skriker på nätterna och kissar i sängar vilket hon ALDRIG gjort förr hos mig, vi misstänker starkt att det är Fritz hon inte gillar för han är den enda hon inte kelar med av djuren där. Hon avskyr konflikter så hon går hellre och surar än bråkar med en annan katt så där kom problemet.

Johanna (kaniniz1) är jätteolycklig då hon älskar Bellini men vi har även konstaterat att hon inte heller är så förtjust i alla småbarn som springer ut och in i hemmet och hälsar på deras lilla son.

Hon behöver helt enkelt ett lugnare hem med mindre spring och helst inte småbarn, 6år och uppåt går superbra. Och där det inte är allt för livat, men hon vill gärna ha en kattkompis, självklart helst rex.
Hon gillar de flesta hundar när hon vant sig vid dem i början får de snytingar om de kommer för nära, det ska ske på hennes villkor.

Bellini är som sitt namn söt som sockervadd och en helt underbar fin dam som älskar att mysa och sova i sängen med sina ägare. Hon har en rexning som är inte av denna världen med otroligt mycket päls för att vara cornish.
Hon är inte "snygg" ur rassynpunkt så utställning är ingen vits för henne men hon har gudomliga blå ögon som kan charma de flesta.

I början är hon lite försiktig mot främlingar men sätter man sig bara ner och pratar och sånt så är hon snart framme och kelar massor och spinner för fullt.

På min hemsida finns massor med bilder från kattunge till kattmamma. Hon har 3 barn (inklusive Dilipa).
www.magicpaws.se

Hon är Cremesilver maskad, kastrerad hona med chip och vaccinerad. Finns i Skellefteå. Född *06-11-28

Jag som har haft henne mesta delen av tiden och oxå hjälper Johanna att hitta rätt hem kan nås på mail: christine@magicpaws.se samt telefon: 070-3503282

Snälla finns det någon som vill ha denna gudomliga lilla donna.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

MyTwiggs
0

Nejmen! Tråkigt för henne att hon behöver flytta igen Gråter

Bor lilla Dilipa med Frissan nu? Skrattande

Jag ska hålla ögonen öppna efter en potentiell ny familj för Bellini!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spotless
0

Lycka till med att hitta rätt hem till Bellini!

MagicPaws
0

#1 Jo hon kommer stanna kvar för hon trivs som fisken i vattnet. Hon valde faktiskt deras son Tim som sin ägare direkt och dom kommer SÅÅÅ bra överens. Och hon älskar att bli omkringburen av han *tihi* Knasskatta

MagicPaws
0

Putt

RacerDonnans
0

Jag hoppas verkligen hon hittar ett bra hem som passar henne. Det är ju tyvärr så ibland att det kan bli lite för mycket. I rätt hem med lite lugnare runt sig funkar hon säkert som vanligt igen.
Hoppas bara ni hittar en lösning snabbt så hon inte får sina "protestmarkeringar" att bli en vana.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Casiopeia
0

Så otroligt vacker, vilka ögon *smälter* Tyvärr har jag inte möjlighet att erbjuda henne ett hem, men jag håller tummar och tassar för att hon hittar något hem där hon kan trivas snart!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

MagicPaws
0

#5 Jo det är alltid tråkigt när det inte fungerar med en katt i ett hem.

MagicPaws
0

Putt

MagicPaws
0

Putt igen

kaniniz1
0

Putt

kaniniz1
0

puttar igen!

kaniniz1
0

Putt!!

MagicPaws
0

Ingen som verkar vilja ha lilla donnan… inte än i alla fall.

kaniniz1
0

PUTT!

metalbitch
0

så synd att hon finns så långt bort,eller kanske hon har hittat ett hem nu förhoppningsvis

MagicPaws
0

#15 Det har löst sig då det visade sig att det inte var Bellini som kissade i sängarna.

metalbitch
0

ok, hehehe

men bra att det har löst sig