4 rödvita hanar säljes
Hej!
Vi har fått 4 underbart söta kattungar här i Jönköping som letar efter ett nytt hem. De föddes den 18 och 19:de maj.
Hane: Bolt
Hane: Toulouse
Hane: Figaro
Hane: Eliot
Vid leverans kommer kattungarna att vara:
- vaccinerade två gånger
- vara chipmärkta
- vara registrerade i Sverak och ha stamnamn
- vara besiktigade av en veterinär
- avmaskade
- ha 3-års dolda fel försäkring
- vara uppväxta i en kärleksfull och trygg miljö samt vara vana vid barn
- få med sig varsin cd skiva med bilder från födseln fram till köpet
- få med sig lite leksaker och varsin matpåse
Vi gosar och kelar med kattungarna hela tiden, förra kullen blev otroligt sociala och kelsjuka! =)
För mer information och mer bilder: www.rexeriet.blogspot.com
malin_f85@hotmail.com
Tveka inte att höra av dig! =)
Så roligt att se de små herrarna.Pappa hälsar!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Dom hälsar tillbaka! :) Idag såg jag att lilla Bolt har öppnat sitt vänster öga. Så roligt!
Det går undan! 
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vilka sötnosar!
#1 Nu blir jag ju jättenyfiken på vem pappkatt är! :)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Pappan är Stern Von Este
=)
Sötnosar!!
Rödvita katter med hög vitfläcksgrad, alltså. Det är en storfavorit!
Ja! Och mamma katt är den underbara fröken Akleja som är faster till Mojjan!
Fastersbarn till mojjan och halvbroderbarn till Storbrallan och Nisse! Visst blir bebisarna halvkusiner till min Pratchettkull då? 
I am in löv! Jag vill se bilder på Akleja!
(är inte Figaro creme? Jag kan mycket väl ha fel. Har inte haft någon creme själv.)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hej!
Jag är lite halvdålig på att färgbestämma men det är som du säger, jag misstänker att Figaro är av creme. Han är med dämpad i färgerna.
Akleja har cremeagouti-harlekin, så det är väl möjligt? Men resten av hanarna är rödfärgade.
Alla kattungarna har väl Harlekin i sig, och färgkoden d, förutom Figaro då. Men jag tycker det är svårt att bestämma pälsmönstret på dom.
Mer bilder på Akleja önskades, här kommer dom: =)
Du har en superfin tjej - kollade lite i din blogg och förra kattungarna var jättefina - blir nog samma med detta lilla gossgäng. Vad gäller färger är det ju jättelurigt att säga på en katt som har så mycket vitt, men Akleja är ju färgad runt munnen och där ser hon creme och inte agoutivit ut, så min chansning är att hon är solid.
Det blir nog lättare att se på pojkarna när de blir större om de möjligen är agouti, dvs typiskt vitaktiga runt munnen och ned på hakan.
Ja det kanske det är, på Aklejas stamtavla står det i alla fall att hon är cremeagouti harlekin, sen under såg jag att det stod creamtabby-harlequin.
Tack så mycket, jo de förra kattungarna blev hur härliga som helst! Hanen, som heter Goliat, var som en liten fågel, han hoppade jämt upp på våra axlar och där satt han och skådade världen. =)
Tabby är engelska och används som ordet agouti, dvs mönstrad, på svenska :)
Jag håller med clee om att hon ser solid ut och är hon det så är alla bebisarna det i den kullen du har nu.
Vem är pappa till förra kullen?
www.mytwiggs.com
Jaha.. vad dum jag känner mig. :) okej.. då vet jag det. =) Pappan till förra kullen är S*Kazimirez Holbrook (Hjalmar) från Västerås.
Vad är solid för en slags färgbeteckning då? Jag hittar inte solid i färgnummersystemet i Aklejas stamtavla där bak.
# 14 Det är standard. En solid snart katt är bara n. Inget mer. Om man inte kan se vad för mönster en katt har pga vitfläcksgrad eller maskning så kan man regga som 21. Jag har en a 01 21 till exempel.
www.mytwiggs.com
Okej. Så det är bara ett n, man lägger inte då till vitfläcksindelningen eller något annat utan bara CRX n, om det är solid?
Tack för de snabba svaren, det är mycket uppskattat! =)
Förresten, kattungen som du har på din sida som presentationsbild, med de svarta fläckarna, oerhört söt katt! =)
#16 Du tar helt enkelt bort siffrorna 21-25 från EMS-koden. En katt som man tvekar på är crememönstrad harlekin eller creme harlekin går då från att bli e 02 21 till e 02. 21-25 är koderna för mönster. Solid = omönstrad katt.