Två Cornish Rex behöver nytt hem
Jag har två underbara kattfröknar, pigga , nyfikna, mycket tillgivna, kloka. Jag älskar dem oerhört mycket men kan pga hälsan inte ha dem kvar. Jag vill inte vara tvungen att avliva dem. Skulle aldrig förlåta mig själv. De är värda att få leva många år till. De är innekatter, klarar långa dagar ensamma då jag jobbar och har stor vana vid andra människor.
Vem vill ge dem ett kärleksfullt hem? Det är bråttom!
"Ledsen kattmamma"
den ena fröken var väldigt långhårig för att vara cornish.. är det någon annan ras i henne måntro? Det är ju bra att informera om ifall det är en person som kanske tål Cornish, men inte "vanliga" raser (som inte är rexade)
Som visar intresse så vet de från början om de ska kontakta dig eller ej..
# 1 Jag tycker att det ser ut som en cornish med långhår. Det förekommer ju, men jag har faktiskt aldrig sett någon så långhårig cornish förr. Undrar också om det är en mix eller om det är en purebred
Hon har en fin röd näsa i alla fall!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Men det finns långhåriga cornishar och de jag sett ser ut precis så där
jättefina som sällskapskatter men inget för avel och utställning förstås.
Ingen aning om en långhårig rex kan funka för allergiker. Tror det är mer tveksamt än med "vanliga" cornishar, men det är bara en spekulation.
Jag tycker däremot inte om när man annonserar med hot om avlivning - det gör mig ledsen.
Jag hoppas verkligen att dessa tjejer får ett bra hem hos någon som älskar dem oberoende av om den långhåriga är en renrasig cornish (vilket är fullt möjligt) eller ej.
#3 Håller med, det är inte särskilt tilltalande att hota på det viset.
kazad: Annonsera även på andra sidor, såsom Rexringens hemsida samt Rex United. Har du talat med uppfödarna till katterna? Kanske har de kontaktnät eller kattungespekulanter som gärna skaffar sig en eller två omplaceringar. Var gärna också mer utförlig i din annons, berätta om katternas ålder och vad som ingår i omplaceringen (förslagsvis att de är vaccinerade som de ska samt veterinärbesiktigade).
Jag hoppas att katterna kan få ett nytt hem snart.
#0 Hur gamla är dina små damer?Det kan vara fördelaktigt att nämna ålder i en annons.
Och ett litet no-no får du av mig.Vi här har inget ansvar för om du tänker avliva dina katter om du inte får napp om omplacering,utan det ansvaret är bara ditt.Så sådana kommentarer undanber vi oss.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Bägge mina Cornish Rex är renrasiga och har stamtavla. Den långhåriga har alltså inget överhår utan det är det vågiga som är lite längre på delar av kroppen. De är födda -95 resp. -96. Jag tog över dem då de var ca 5 år gamla och de anpassade sig mycket snabbt. De har alltid varit innekatter, är friska och försäkrade. Visar snabbt tillgivenhet mot nya personer de träffar.
Så de är gamla alltså redan 13 och 14 år .Så synd att de måste ompaceras på ålderns höst.Hoppas att du hittar ett gott hem till dem.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
ååhh,vad gulliga..vart i landet bor du?