Priset på screening höjs efter Nyår
Från 800 till 1150 kr…Så nu vet ni ,och slipper få en överraskning när ni står i kassan på Ultuna i Uppsala.Tjejen i kassan tyckte vi ska sprida Ordet!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

SUCK jag som har en hel hoper katter att scanna framöver.
Stolt ägare till tre La permer
Ja, det har vi ,många av oss.Och inga pengar….
Vi har scanning här i mariestad den 5 Mars med Nilsfors.
Har inte hört att han höjt priset….tar 850 per katt.
#3 Jag fick höra det igår.Det var mer relevant med det nya priset(sades det…mutter ..mutter)
Då har ni tur i Mariestad!
Välkomna hit!!!!

Fy! Jag som tyckte vi hade det så bra, men tji fick jag.
De har väl upptäckt att andra veterinärkliniker tar mer än vad de gör, det går ju inte för sig, är de inte dyrast på allt så är de ju inte bäst. Eller…hur var det nu…? 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

De två ställena jag varit på har båda tagit 1250 den ena gången för 2 år sedan den andra för två veckor. Två olika kliniker men samma veterinär som scannade, Nilsfors.
Inte fick jag rabatt heller fastän Tindra scannades dels för sin urinvägsinfektion och dels för att kolla HCM, jag fick betala 2*1250 kronor…… (fast den ena går ju på försäkring)
#7 Ja det är ju mer likt det pris jag betalar. Vete katten om det inte var ännu mer förra gången (Bagarmossen).

Jag tror vi som skannat på Ultuna har haft tur, men nu verkar sötebrödsdagarna vara slut.
Jag vet att norrlänningarna som "tar hem" en skannande veterinär betalar ca 1100-1200 kr per katt och har gjort det länge.
visst är det skit…vi fattiga kattuppfödare drabbas igen..

Nu börjar det närma sig den punkt där det lönar sig att åka och scanna på Strömsholm.Med uppfödarabatten blir det ju billigare och har man fler katter så tjänar man ju på det.
#11 Berätta mer!!

Som registrerad uppfödare har du 20 % på allt på Strömsholm och deras sallelit kliniker.En besiktning kostar 270 kronor med rabatt.Gäller även deras mjölkersättningar flaskor och annat som finns till salu.Jag var til Enköping och handlade ersättning häromdagen och en burk kostade med rabatt 159 kronor.
#13 det var positivt!Tack!

#13 Oh najs, bra att veta, vi ska ju hörseltesta Ninni och de gör de ju bara på Strömsholm, kanon!
Kanske skannar samtidigt då också, jättebra att veta, tack! Hur mkt kostar det att skanna per katt på strömsholm?

Jag kommer inte ihåg men när jag räknade på det medans Ultuna tog 800 så var det marginellt billigare att scanna på Ultuna. Nu när Ultuna har höjt borde det löna sig ffa om man kan samköra och ta fler katter samtidigt.

Vad är screening, undrar en fd cornish-ägare som inte är uppdaterad sedan 90-talet?

#13 Uppfödare med uppvisat stambevis har 25% på alla Strömsholms olika anläggningar. Vi var och scannrade och FIV-FELV testade våra honor idag och med rabatten kan man säga att FIV-FELV-testet blev gratis med uppfödarrabatten.
Lite OT men hörseltest (BAER antar jag du menar) görs inte bara på Strömsholm. Görs tex. även på Helsingborgs djursjukhus.
stambevis = bara Sveraks eller gäller det alla kattorganisationers stambevis?

#17 Det är HCM-scanning de menar, alltså ultraljud av hjärtat 

AHA! Tack för det, Anna S! Det är så mycket nytt som i alla fall inte jag hörde talas om när jag hade min Cornish i början på 90-talet…
Men nu måste jag uppdatera mig ifall jag faller på en fin katt för omplacering eller annat…