E-Kullen har fått namn...
Har gett namn till de små men glömt skriva det här.
Måste ju även visa nån bild på de små även om det är från dag 2.
S*Magic Paw's Early MidnightStar "Midnight", hane.
Har inte fått färg än.
S*Magic Paw's Ebony ShiningStar "Ebony", hona. Svartsköldpadda tror jag då hon fick färg första dygnet.
S*Magic Paw's Evil StarDust "Stardust", hane.
Verkar bli blå, fick färg dagen efter Ebony.
S*Magic Paw's Endless TwinkelingStar "Twinkie", hona. Minstingen i kullen som heller inte fått färg än.
S*Magic Paw's Enchanting StarChild "Starchild", hona.
Som heller inte visat sin färg.
S*Magic Paw's Emotional FallingStar "Emo", hane.
Sista i kullen men ack så energisk, han fick färg ungefär samtidigt sm Stardust men var och fortfarande är ljusare i färgen så jag tror mer på att han blir choklad eller lila, men kan vara en svag blå oxå.
Bild på hela kullen i tur och ordning. Var inte lätt dock.
Blev inte bästa bilden heller men ändå.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Åhh, vad små de är
man glömmer fort hur små de är när de föds. Hoppas att de fortfarande går upp i vikt!
Men hur svårt är det inte att se skillnad på dem??
Hade två hanar i senaste kullen som var otroligt lika, vi fick lov och märka dem med nagellack

Vackra namn på raringarna. Skall bli späånnande att se om du "gissat" rätt på färgerna framöver.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ååå, gullisar! Maskat är inte min grej egentligen men någon gång vill jag ha maskat i någon kull i alla fall bara för att de är så ypperligt sötnosiga! Hmmm.. Finns möjlighet i nästa kull förstås..
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#1 Jo jag satte nagelack på en tass på varje unge i olika färger, alla utom Ebony har det fortfarande men hon syns så tydligt, mörkast och FETAST!! 
#2 Jo fast jag önskar på ett sätt att jag gissat fel för jag vill verkligen ha nån choklad… och jag hade önskat att tjejerna blivit lilapadd och chokladpadd… men rött eller creme får oxå duga.

Såna sötnosar!
Fortfarande ingen färg på de tre andra…. verkar som de blir röda/creme

Nu är jag ingen expert på maskat på något sätt, men om det bara skiljer en dag på visad färg borde de inte bli samma färg då? De kan ju vara olika mycket utvecklade och det påverkar väl färgen också? Om Emo fick färg andra dygnet borde han väl inte kunna bli lila eller choklad då de visar sig mycket senare? Rätta mig om jag har fel, jag är alltid öppen för att lära mig nya saker. 
Nåja, fasansfullt söta är de i alla fall! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#7 Jo faktiskt så kommer brunt oftast första dygnet och blått andra, det går så pass fort. Har haft både birmor och maskade CRX förut och har faktiskt haft rätt hittills men visst kan det ändå bli fel.
Dock i förra kullen fick min Caulodes färg på typ 2,5-3 dygnet och jag sa lila, nästan alla andra sa blå… men tji fick dom för lila vart han!
Hur fort de maskar ut är självklart olika men dock har jag märkt att Ravi ger stark, tydlig och tidig maskning på sina bebisar, han har 5st efter sig från 2 kullar.
Kan ju tillägga att det mycket väl kan vara så att det blir andra färger än jag gissat på… jag har som sagt bara gissat och kan såklart ha fel, har även skrivit att Emo kan vara allt från blå till lila… så vem vet det återstår att se var framtiden avslöjar. 
På ett sätt hoppas jag att jag har fel och att de tre som inte maskat ut än kommer bli annat än bara rött/creme även om jag gillar dessa färger, men jag hade önskat att jag skulle få en choklad så jag tyvärr aldrig fått det trotts chokladbärare.

#8 Ah, fick för mig att själva utmaskningen var rätt lika för alla kattungar, men då är det inte så. Tack för att du klargjorde.
Våra har varit väldigt långsamma på att maska ut, lillan har fortfarande nästan ingen färg alls. Men hon har lite rött på svansen så rött blir det nog. Den brunmaskade tog några dagar på sig innan han började, men han är tydligt brun. Lustigt att det kan skilja så mycket mellan olika kullar!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Du har ju haft många röda kattungar Magic Paws, hur har de maskat ut på benen? Mina båda har bra m färg på öronen och svansen men inget alls på benen. Ska jag gissa på vitfläck eller tar det bara längre tid på benen?

#12 okej, tack, då är det bara att vänta och se.
Men hur gör man med registreringen? De kan ju vara vitfläck i teorin.

Gissa varför jag undviket vitfläck.
Det är bara att regga som du tror och blir det fel är det bara att regga om.
Stolt ägare till tre La permer
#11 På mina så färgades benen mycket senare än öron, nos och svans. Gälde både mina röda och creme.
#13 Upptäcks vitfläck senare så reggar man bara om de katter det gäller. Samma sak med silver.

#15 Tack då vet jag. Har provat att fotografera dem m blixt idag och jag tror att de är solida.
Visst kan man regga om dem, känns bara som som en onödig kostnad. Men ska de inte gå i avel så kan det ju kvitta.
#16 Jo sant men vitfläckarna kan ta väldigt lång tid att upptäcka på benen… fick jag ju erfara på Caulodes.
#16 Det syns olika mycket i olika belysning.
Är katterna pälsade är det absolut inga problem.Visst är dina välpälsade?
Och titta även under tassarna…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja men det var ju dock bara en tå på Caulodes… så den var svår.
Nu har nästan alla ungarna öppnat ögonen!! *Jippi*
Ska kolla om jag kan få nog med ljus i rummet så jag kan ta kort utan blixt.