God morgon 13 Maj!
Trött! Klockan är snart nio och jag har knappt vaknat! Idag har jag tänk att jag ska städa lite. Vi får se hur det blir med det… 
Ha en fin dag!
(känns tomt att inte lägga in en bild… Jag kan slänga in att jag fått bekräftelsen från Kinköpings kattklubb och att vi kom med på söndagen!!!)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God morgon. Har varit på läkarmottagningen och lämnat blodprov. Ska nu jobba fyra timmar för att sedan gå till tandläkaren.
Sköt om er
God morgon!
Det är underbart att vakna när solen strålar rakt in på ens ansikte och WinnieBuse stångas med all kraft hon har och jamar godmorgon. Då vet man att det blir en härlig dag fast den är lite sorglig.
Idag flyttar nämligen Martin, våran igelkott. Han måste få bo större än en studentlägenhet, så idag kommer han få flytta till en tjej som har det jättefint för sina kottar.
Är glad för Martins skull, men lite ledsen för våran egen skull.
På schemat står det studier, men liiite solsken ska vi nog kunna klämma in :P
#0 Lycka till med städet!
#1 Lycka till med tandläkaren!
Hoppas ni får en fin dag!
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

Godmorgon i solen. hade tänkt mig sovmorgon idag för jag börjar inte jobba fören kl 13 men det tyckte Fjanton var en urusel ide. Kl 06.00 är väl en bra tid att vakna och leka, eller? Hur som helst så är vi vakna nu och solen skiner som en tok. Snart 17 maj och stort kalas i Norge. Ska bli kul att se vad som sker…
Ha en fin dag allihopa och Twiggie, lycka till med städandet. Kanske Mojjan och Kisi kan hjälpa till. hihi

Godmorgon!
Solen skiner även i Spånga, skall snart via ett antal bussar och tåg ta mig till Arlanda för flyg till Göteborg.
Ha en bra dag!
Måste in med lilla Midnight som åkt på en ögoninfektion och eftersom hans ögon är stängda har det bildats en stor varböld bakom ögonlocket så nu ska vi till veterinären och ha dem rengöra och behandla ögat. Stackars lillkillen.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Du kan öppna ögat genom att tvätta med ljummet vatten och skölja sedan? Innan du kommer till vet menar jag.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#5 på människor ska man tvätta och hålla rent.
Tänk på ögoninfektioner är förkylningar i ögat och är MYCKET smittsamma.
Noggrann handhygien efteråt och använd bara handdukar och liknande en gång!! (jag är ögonsjuksköterska på S:t Eriks ögonsjukhus
)
Godkväll!
Har varit arbetsdag med mycket möten och sen har vi planerat spex till fest på fredag. Min cykel har varit hos doktorn och fått sin hosta botad och själv är jag lite ilsk efter mail från knasig kusin… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Lyckades få ut hälften av varet innan jag kom till veterinären sen spolade han ut och sen en ögonsalva.
Just denna sa han dock inte var en riktig inflamation och inte smittsam men trotts detta så använder jag bomullsrondeller och en till varje så det sprids nå bakterier ändå.
Använder just nu ögonvatten på alla för att underlätta ögonöppningen.

#10 Skönt att det är bättre nu.
Här är det full fart som vanligt men underbart väder!!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Bra att du är noggrann.Det lönar sig i slutänden!Ögon är ju så känsligt
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#11 OJA jag tar inga risker med mina älskade småttingar. De uppskattar det inte men det struntar jag i, de får stå ut lite för att jag ska vara säker på att alla är okej.
Alla har i alla fall passerat 100g, och alla går upp mycket bra i vikt nu så det känns jätteskönt.