Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 558 ggr
PiaW
0

Vad ska jag göra??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Nu var det många månader sen jag skrev på den här sidan, kommer ni håg mig ?? ´

Det är så att min hjärtsjuka katt Didi håller på att göra mig galen! Hon tuggar på allt och bajsar i badkaret, jamar och skriker (gärna inne i min 10 månaders dotters rum när hon har lagt sig) Vi hade ju en kompis till henne förut men dom kom inte så bra överens, eller ja då och då var dom mysiga ihop, men för det mesta så var Didi irriterad på Lillan. När vi sedan flyttade så fick min mamma och pappa ta hand om katterna tills vi hade fått iordning och eftersom Lillan och deras katt gick så bra ihop och Didi bara blev mer och mer arg så bestämde vi oss för att bara ta henne. Men nu är hon så här istället. Hon klarar inte av andra katter, samtidigt som hon blir så fruktansvärt uttråkad när hon är själv Rynkar på näsan Och när vi leker med henne så slutar hon oftast efter bara en minut, varför vill hon leka med oss då undrar jag. Är det hjärtat som spökar eller är vi kanske inte tillräckligt underhållande?? Hursomhelst så kan vi inte ha det så här. Är det någon som har tips på vad vi kan göra? Omplacering känns nästan omöjligt med hennes hjärtfel.

Zootz
0

Har du ingen uppfödare att luta dig emot? Det är min första tanke.

MyTwiggs
0

At omplacera en sådan katt tror jag inte är rätt mot någon. Det är ett jobb att utreda vad katten protesterar mot eller vad hon mår dåligt av. Visst kan det vara hjärtat som gör henne trött och iriterad. Hjärtfel gör både djur och människor känsliga och hon är kanske stresad för att hon inte orkar komma undan så fot när hon blir trött. Jag vet inte. Jag skulle nog råda dig tll att ta enne till veterinären igen och kolla upp hur hjärtat ser t just nu, om det var ett ag sedan hon undersöktes senast. Medicineras hon?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

PiaW
0

#1 Min uppfödare är min moster, tyvärr har hon fått lägga ner sin uppfödning för hennes dotter har blivit allergisk. Just nu är hon i Norge och jobbar oxå, men jag ska förska få tag på henne, och se vad hon tycker.

#2 Jaa, det kanske är dags att ta och göra en undersökning till, senast var 1 år sedan. Hon får medecin.

Ibland får hon riktiga ryck här hemma och ingen skulle någonsin kunna tro att hon är sjuk, springer och hoppar som en galning, favoriten är att bli jagad. Men för det mesta när vi försöker leka med henne så sätter hon sig bara och kollar på oss Obestämd

Hade jag bott på landet skulle jag ha släpt ut henne. Hon älskar att vara ute! Nu har kopplet kommit tillrätta efter flytten så ska förska ta med henne ut när jag går till lekparken med min dotter. Hoppas det kanske blir bättre. Hon har precis tuggat sönder en av våra veckogamla kökstolar i skinn. *Suck* Just det här med tuggandet verkar ha satt sig på hjärnan på henne.. förut var det mest sladdar men nu har vi satt fast dom och gömt dom så går hon på annat Rynkar på näsan

MonicaLagerquist
0

Om hon nu gillar att tugga.Servera kycklingvingar till henne.

Stolt ägare till tre La permer

PiaW
0

# Ska kycklingvingarna vara råa? Har fått för mig att de kan sätta benen i halsen, men det kanske är myt?

TereseE
0

Du kan testa att leka med laserpekare eller köpa en kattfilm till henne. Hon behöver inte leka så länge för att få utlopp för sin energi. Det kanske kan fungera?

Men kolla upp henne igen först, det är säkert en bra idé.

MonicaLagerquist
0

Ja kycklingvingarna ska vara råa.Jag börjar ge det till mina kattungar från sex-sju veckors ålder och det fungerar bra.En katt är ju ett köttätande djur och är gjort för att äta råmat med ben.

Stolt ägare till tre La permer

PiaW
0

Ska absolut testa kycklingvingarna! Sen blir det även en koll hos vetrinären. Hoppas på att bajsandet i badkaret slutar om hon får tugga av sig lite och komma ut lite mer.  Är tacksam iaf att hon inte kissar i sängen, det kan alltid vara värre Glad

RacerDonnans
0

Hej!

Det var länge sen. Har funderat hur ni har det. Det låter tråkigt att hon protesterar så. När det gäller tuggandet så förutom kycklingvingar så dutta på lite, lite tabasco på en plats hon tuggar på som du vill ha ifred. Det gillar hon garanterat inte. Då håller hon sig förhoppningsvis till vingarna framöver. Skrikandet är ju lite svårare. Antar att hon fortfarande kan vara lite avundsjuk på dottern också mitt i allt.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Lolamy
0

Tråkigt med orolig och ledsen kisse, hoppas att ni finner på ngn lösning!

Hade tidigare en perser som bet på sladdar… köpte "stopochväx" (för nagelbitare) på apoteket, det smakar illa och funkade jättebra!

Eine
0

Har du kollat upp tänderna på henne?Att få henne att sluta bita tar ju inte bort grundlidandet så att säga , om det nu finns ngt sådantObestämd.Kycklingvingar är ett bra tips och det är ju både nyttigt och gott.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Clee
0

Du har ingen möjlighet att bygga en rastgård? Jag vet inte hur ni bor men finns möjligheten tror jag att det skulle göra henne betydligt mindre rastlös. Att inreda med utsiktsplats etc.

#1 Generellt sett är det ovärderligt med en god uppbackning från uppfödaren, tycker jag, men i det här läget kan nog bara en uppfödare erbjuda medlidande.