Tack allihop för en undrbar dag!!!
Nu är Isa och jag hemkomna från Uppsala. Jag är jättenöjd med dagen, sedan att jag tillsammans med Isa inte är en bra kombination, tjaa det är sånt som händer. Isa är i alla fall lycklig över att vara hemma med sina bästa kompisar. Och jag är supernöjd med debuten EX1, och Domarens Bästa. Kan det bli bättre?? Kanske blev detta vår debut också vårt avsked, ni som träffade Isa idag har ju kanske förstått att detta inte var något för henne och mig tillsammans i alla fall. Supernervös matte ger ju ilsken liten kisse. Men ses vi inte igen ett jätteTACK till MONICA, ANN-MARIE, EINE och till ALEX. JAg har haft en SUPERROLIG och lärorik dag. Kanske ses vi, vem vet….
Visst ska du prova igen.Hon är en ung dam som behöver träna lite mer bara.
Stolt ägare till tre La permer
Pröva ett par gånger till

Prøv igjen. Neste gang er du sikkert mindre stressa og nervøs, og roer sikkert Isa seg litt også. Gratulerer med resultatet!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Jättetrevligt att träffas ! Och inte får du ge upp! hon är bara en liten tjejja, så det behövs invänjning. så ge inte upp. Nervös kan man alltid bli och kissarnas humör svänger det också. Vi är många som gärna hjälper till ifall du känner dig för nervös och jag lovar att både du och Isa kommer lugna er och vänja er med allt runt omkring och då också släpper nervositeten!
Isa är jättefin ! så det vore trist om inte fler domare fick träffa denna fina tjej!

Jag säger samma sak som de andra som kommenterat Isas debut. Prova igen. Om du hade varit där under lördagen så hade du sett vår S*RexEllen´s Kantarellen som helt plötsligt anser att hon är en tigerhona med rätt att ryta och testa gränserna. Vi är också "nybörjare" med något år på nacken i utställningssvängen. Men, också nervösa inför att visa katterna. Vi får väl träffas nästa utställning och peppa och lugna ner varandra.
Lycka Till!

Även jag instämmer med övriga. Hon växer och håller på att hitta sig själv också så det kan verkligen ändra sig.
Grattis till toppenresultat trots allt!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Instämmer! Hon är förmodligen bara i en sådan fas! Hon är så pass ung att hon säkert kommer att mogna, dessutom kommer du att vänja dig vid utställningshetsen också. Jag blir alltid lite smånervös om jag själv anser att katten jag ställer är bra, men hispig är jag inte längre
.
Grattis till fint resultat och hoppas att er utställningsdebut kan få vara en debut med fortsättning!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis igen! Om du är nervös så låt någon annan bära henne!Ett hett tips! Om hon sedan fortsätter att försöka sätta skräck i omgivningen med sina små tjut,så DÅ först ska du kanske överväga om hon bara ska bli en hemmakatt.Gillar du att ställa ut och har plats för fler katter hemma så leta noga efter en liten Nallebjörn som inte är så känslig som din söta tjeja och köp in den för utställning.Det är ingen naturlig situation att vara på utställning och alla katter är inte förtjusta i det.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vet hur det var med Idril, hon hade alltid älskat att visa upp sig, från 4 månaders ålder och älskade att stå på dommarbordet, men så kom hon upp i fertiliteten/puberteten och helt plötsligt fräste och morrade hon som en tok och ville inte alls vara med.
Det är fullt normalt, många katter är nervösa första gångern, Idril fick allmänna intrycket "1000 ben" av Glenn Sjöbom hennes första dag på utställning vid 4 mån. Men han gav henne tid och väntade tills hon lugnat sig, andra dagen gick bättre och när vi sen for på utställning nästa gång så var hon som en supermodel… älskade all upmärksamhet.
Ge inte upp! Det blir bättre!! Kram
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Det heter ju: Alla barn i början…
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld