Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1245 ggr
Natali
0

Godmorgon 10 Maj

Morron. Vaknade före kl 6. *Suck* Om jag kunde få sova nån gång.

Strålande sol ute. Städ dag blir det i dag. I alla fall till kl 13. Mamma kommer kl 10 så ska hon hjälpa mej städa. Sen måste jag laga lunch, har lovat sonen pannkakor i dag.

Strax för 14 blir det iväg till assistentkursen jag ska hålla. Ska ta med Pepsi och Ego. Så de får klämma och känna på alla kategorier.

Sen blir det ilfart till ö-vik och en live sänding i rix fm. Men Ego och kattungarna. Tyst Sonen och lillayster ska med och hjälpa mej hålla katter. Ska visa upp Egos pappa också.

Hoppas ni får en strålande solig dag, även om inte solen skiner ute, så att den skiner över eran dag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

God morgon .Gör mig klar inför dagen i Allianshallen i Uppsala. SNRFs utställning är precis lika trevlig som den brukar vara.Och stora generösa välfyllda skålar med frukt,naturchips och godis står utplacerade överallt till alla som är sugna på mellanmål.Bara 8-9 CRX i går.Får se hur många det är i dag.

Ha det gott.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

God morgon!

Jag har sovit i 12 timmar! Det behövde jag! Igår försökte jag titta på film och somnade efter 5 minuter, så jag gick och la mig i sängen istället och sov tills nu!

Idag ska jag städa och dona, sen ska jag göra några nya inlägg i bloggen och uppdatera hemsidan med lite nytt Skrattande

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! i morgon kommer Prillan! Det ska blir så spännande och kul! Idag ska jag städa och stöka med lite kablar som jag fortfarande inte lyckats gömma undan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

aggeelin
0

godmorgon. Jag försöker just sitta på stolen framför datorn men det är bara att inse att det är inte min stol - det är Charlies… kanske jag får låna den en stund. Det är fint väder och jag måste ut och jobba i vår blivande trädgård. Katterna har insett att det är fint väder och tjatar om att få gå ut… igår satsade Maxen på att gå ut och vips så var han där! Matte fick tag i honom i svansen (jo det gick bra, stadig svans där) men han blev sur för att han inte fick gå ut just då…

Ha det gott alla!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

RacerDonnans
0

#0 Spännande, lycka till. Här skiner faktiskt solen en stund. Idag skall vi till en familj som vill ha hjälp med sång till dopet av mina åttaåring (snart nio). Vi skall välja sånger och Alexandra skall äntligen få veta att hon skall få sjunga (ville spara det ett tag så väntan inte blev för lång).
Ikväll är det dansshow igen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Minicole
0

God morgon. Har nu fått tillbaka mitt internet som lyst med sin frånvaro. Har skiner solen igen efter tre dagars spöregn. Skönt med sol tycker jag och katterna. 

Ha en fin dag alla.

#2 kul! Ska hålla koll =)

Daniella
0

God eftermiddag

Här regnade det på förmiddagen men nu skiner solen va skönt. Ska kanske åka in till stan med en kompis ikväll & bara gå lite där. Annars blir det lungt här. Djuren sover som vanligt.

Ha en bra dag alla

TereseE
0

#3 Men vad är det där? Blev det ingen dvärgpinscher? Förvånad

MyTwiggs
0

#8 Ibland klickar det inte… Tyvärr… Fodervärdsskap är känsligt och man måste verkligen komma väl överens med uppfödaren om man ska tycka att det känns bra att bli fodervärd. Det känndes inte helt rätt även om hunden var jättetrevlig. Myra kommer nog att ha jättekul med sin lilla voffsa även om det är en blandis i egen ägo Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

#8 Ja, just som Twiggie skrev så skar det sig med uppfödaren direkt. Hon känndes varken seriös eller djurvänlig. Jag tycker att det är viktigt att ett fodervärdskap känns tryggt.

Lilla Prillan är en Papihuahua med fart i. Hon kommer nog passa mig lika bra som Meja (DPn) skulle gjort och hon har också en helt fantastisk "uppfödare".

Jag tycker mycket om DP och jag fastnade för rasen, men en DP som inte fått den kärlek och tid den behöver kan tyvär få olater. Meja var mycket dominant mot både människor och andra hundar. Det i kombination med att min sambo inte är et minsta hundvan skulle kuna bli lite jobbigt.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

TereseE
0

#9-10 Ni har så rätt båda två! Sedan är det ju extra viktigt just med en dp att den har hanterats mycket och rätt redan från början. Utan det har de tyvär en benägenhet att bli både aggressiva och otrevliga att ha med att göra på alla sätt och vis.

Känner själv inte till uppfödaren i fråga, så där kan jag inte säga något.

aggeelin
0

Har blivit jagad och nästan biten av en pincer modell större - huvva så läskigt… Ja det är nog så att de ska hanteras rätt och att det kan bli konstiga om det blir fel.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet