Går det att övertala...
När jag ser på Ballan och Ballan hur härligt de har det tillsamamns eller era andra cornishar blir jag så sugen på en cornish tilll… Jag är så nöjd med de två killarna som har och Maxen som inte är cornish är så mysig så. Han är som ett barn i treårsåldern som pratar med sin mamma och vill att hon ska tiltta när ha leker…
Men jag blir ändå så sugen på en cornish till… och jag tror kanske ändå att Charlie och en cornish skulle leka mer med varandra än vad han och Maxen gör. Jo, då de leker med varandra och ibland eller ganska ofta är Maxen mer aktiv än C. Jag tror att om jag hade tre katter skulle jag vara nöjd… eller är det inte så… vill ni hela tiden har fler katter… ?
Bifogar ett kort på killarna
Hur övertalas en husse till att skaffa fler katter… ? Jag har tänkt mig en lång övertalningsperiod på flera år men ändå, går det? Tips och funderingar mottages tacksamt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Jag brukar ställa husse inför färdigt faktum…. 
Hörru! Ta med dig hussen hit nästa gång jag har kattungar så bjuder jag på middag
Det borde väl inte kunna gå fel?
Jag tror att cornishar trivs bäst med andra katter, och allra hälst med andra cornishar. 
Ballan och Ballan har det så fint ihop!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
bor det några uppfödare i närheten som du kan åka och fika hos, när de har kattungar (ta naturligtvis med mannen !) prata inte om att skaffa en till utan utsätt honom för den främsta frestlsen - livs levande underbara busiga Cornish ungar!

#4 Håller med. Helst inget surr alls om katter. Här tänker vi spara en kisse i sommar fast husse vet det inte än
. Barnen har flera ggr tidigare sagt att de vill ha en till och att de vill spara en unge nästa gång, men han har då slagit dövörat till och sagt tvärt nej. Han har dock "trillat dit" ett par ggr tidigare så jag har förklarat för tjejerna att om de skall få en kisse till är det bäst att de är tyst och inte pratar med pappa om det förrän kissen är född och vi valt vilken som skall charma pappa lite extra.
Lycka till, med gott om tid brukar man inte misslyckas.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Jag har två cornish tjejer, hade från början när jag skaffade min första crx en huskatt, en hane på 5år… Dom accepterade varandra bra, lekte och tvättade varandra och så där, men husisen blev ofta less på Enya, han hade liksom inte samma energi och leklust längre. Men han var ju en lite äldre kastrerad herre också, så de hade väl sina förklaringar…
Jag valde iaf att omplacera min husis och skaffade en till crx hona på foder, och dessa två töser är oskiljaktiga, dom leker, sover, äter, tvättar varandra och verkar ha väldigt stort utbyte av varandra… De är halvsyskon, men är som dag och natt… ändå passar dom så himla bra ihop…
Så jag tror också på att cornishar passar allra bäst ihop med andra cornishar (eller annan ras med samma energi och leklust liksom)
Men jag vet ju hur svårt det är att övertala en sambo som inte är lika djurgalen som en själv…
Jag är singel, så jag bestämmer allt här hemma.. Underbart… hihi..
Lycka till med övertalningen iaf… kan ju kanske behövas… 
Jag är singel,en stor välsignelse för det mesta.Det blir då inget tjafs!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#7 jo ibland funderar jag vilket som vore bäst… själv är bästa dräng… men
det kan vara bra med både och

Jag och min sambo hade också våra små tvister om vi skulle ha en eller två. Jag ville ha två och han tyckte det räckte med en. Vi åkte till Twiggie och hennes små och gosade och frestades. Jag visade bilder varje dag på fjanton och berättade hur söt jag tyckte han var. Jag satsade på min och kattens charm
Jag tror dessutom också att en cornish mår bra av cornish sällskap. Det kan ju också vara ett bra argument. Men som de flesta agt innan, åk och hälsa på hos en uppfödare med många katter för att få mesmak. Det funkade för oss!
Jag är faktiskt tveksam om det hjälper med rådet att åka ocih hålsa på kattungar… hmmm - han säger att vi har redan två och jag får vara nöjd med det. Tror att vi får vänta lite, det är inte dags att fresta i år iaf… Det var lättare att motivera två istälet för en 

Jo, det är klart att det är lättare att motivera till två. Knepigare med en tredje. Men vad är det som gör att han inte vill ha en till? Om du frågar så kanske det visar sig att han inte har så bra argument trots allt
Så var det iaf för mig. Hihihi.
Lycka till!
Kisi ska ju ganska snart ha en kull till, så det är väl bara att komma förbi då 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Min sambo har alldelles utmärkta skäl, tyvärr. Att mina djur kostar ca 10-12000 i månaden, vilket inte direkt står i rimlig proportion till vad jag tjänar om vi säger så….
Du får ta hit gubben så att han kan charmas av Charlies alldeles underbara halvsyster Eden som letar foderhem 
#13 OJ det var mycket! är det många djur du har? om det är summan för mat försäkringar etc..
#13 Undrade om det kan vara felskrivet kanske? 1000-1200 kr låter mer normalt. Det är nog vad mina kostar löst räknat.Jag har 6 vuxna och 9 kattungar nu.
#12, 14 som sagt, än så länge tvivlar jag på att det hjälper… det är något annat som måste till tror jag. Och han tycker mycket om C och M och pratar och sysslar mycket med dem. Och får sällskap vid dator, mat och tv av dem…
jaja det är väl bara att vänta… det kanske ramlar in en hemlös cornish här någon dag… 

# 15+16
Nej det är inte felskrivet, tyvärr… Finns en häst och en hund också i familjen…. Och hästen är den stora utgiftsposten, 8-9000 i månaden om man räknar in allt. Så som sagt, mannen har goda skäl att inte vilja utöka djurbeståndet….
Ja se hästar,de är inte som andra katter…

Jag förhandlar! Jag kommer alltid på något att förhandla om som han tycker är viktigt och inte jag=) Lite fult kanske men han dock valt att gifta sig men en djurtokig fru vilket inte var en hemlighet! Han kan och till och med vill leva utan djur (säger han) men det skulle aldrig och har aldrig varit ett alternativ för mig. Han vill ha ny bil, ny ljudanläggning eller vad som, då börjar kohandeln vi är dock båda väldigt envisa så det går inte över dagen precis!
Allt får ta sin tid…
så "mognar" det fram efterhand.
Jag har väl tur som har en karl som tycker att jag ska ha en av varje ras…
#Förhandla var en rätt bra idé
- den tar jag med mig in i framtiden