Resultat LIRAK 2-3 maj
Hemma efter en mycket trevlig helg med oss har jag två CAPS och ett NOM så jag är mer än nöjd.
Lördag
Goldens AveAVE CAPS
S*Blå Kattene Gilera CACIB
Söndag
Goldens AveAVE CAPS NOM
S*Hub Cats Meliss CACIB
Stolt ägare till tre La permer
GRATTIS :) skulle precis efterfråga resultaten därifrån eftersom jag visste att du varit där :)
Vi ses kommande helg!
Grattis!! 

Våra resultat blev lördagen;
S*Rex Dandy Ninni IC
S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith, Gråis abs
DK*Loveid Skies Of Arcadia, Skrutt abs
FIN*Metsäkansan Corleona, Moi abs
Söndagen
S*Rex Dandy Ninni CAGCIB
S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith CACS
DK*Loveid Skies Of Arcadia Ex1 och NOM
FIN*Metsäkansan Corleona CACS
Om ni undrar varför vi har tre absade katter på lördagen beror det på att Moi och Skrutt var i fel grupper i katalogen. Skrutt som är i grupp 4 var i grupp 8 och Moi som är grupp 3 var i grupp 9. När vi skulle gruppändra så blev vi tvungna att visa upp orgoinalstamtavlorna på de katterna som skulle gruppändras och givetvis hade vi bara passen med till dem. Därför absades Skrutt och Moi och det kan jag köpa. Men av farten absade tanten i sekretariatet även Gråis så vi fick ingen bedömning på honom heller! Gråis blev absad trots att jag hade visat upp både hans och Ninnis stamtavla på morgonen i sekretariatet eftersom hon ville se alla våra stamtavlor för hon misstänkte att de inte var stambokförda. Tanten i sekretariatets försvar var sedan att jag hade sagt att ingen av katterna hade stamtavlor med sig. Jag var ganska sur!
Förutom detta lilla missöde så har vi haft en väldigt trevlig helg i Olso. Bilder kommer.
Grattis till toppenfina resultat i Norge!
Oj vad struligt med grupperna och tråkigt att de blev absade… Verkar inte ha varit någon vidare tillmöstesgående dam i sekretariatet…. suck.
Grattis!
#3 Det finns stelbenta amatörer i en del sekretariat…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till fina resultat
3# Oj, vad jobbigt! Ni som åkte ända till Norge och sen strular det. 
Grattis till Ninnis IC och dom fina resultaten från söndagen 

STORT GRATTIS Monica till NOM och Cert.

Ungefär så hysterisk skulle jag ha blivit på denna tant!!
Men men det är en av de många norska historier som finns att berätta… jag undviker att ställa ut i Norge på grund av alla möjliga problem och konstiga hantering de har…
Hur som helst, STORT GRATTIS till titeln, NOM och cert 

#4, 5, 6 och 7 Tack!
Det lustiga var att en annan katt som behövde klassändras från lördagen till söndagen och vi sa på lördagen på skämt, passa er, de kanske absar alla era katter också. Gissa vad som hände
Vi fattar inte hur man lyckas! Om man ska klassändra en katt och så absar man fyra katter istället?!
Tanten i sekretariatet hade också kat. 3 så vi skämtade om att det var därför hon absade kategori 3-katter hej vilt!
Som tur var så upptäckte de felet innan det var för sent.
Gråis skulle bedömmas sist av Lone Lund och eftersom hon redan hade tagit ut bästa hane så vägrade hon bedömma honom.
Ja ja. Vi fick iaf våra norska cert på söndagen iaf

Nähe, vilket krångel! Grattis i alla fall till fina resultat!
Grattis!!! Och… Jenny… Jag håller med föregående talare!
Fy så frustrerande! Men jag åker ingen stans med mina katter utan att ta med deras stamtavlor. Det är en vana jag har 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag skulle bli fullkomligt tokig i er situation Jenny - och blev ju nästan det när jag fick höra också. 
Grattis till alla fina resultat, dock!

#12 Vi brukar också alltid alltid ha stamtavlorna med oss, men nu tänkte vi rationalisera och ta med mindre packning. Vi försöker bara vara klimatsmarta
Det slog oss aldrig när vi packade att vi måste ha alla orginalstamtavlorna med oss. Vi hade tre stamtavlor med oss och två pass
Givetvis var det katterna med pass som behövde ändra grupp. Jag köpte att vi fick absa dem som bara hade passen med sig, men att de dessutom absade Gråis som hade sin stamtavla med sig, då blir jag sur.
Jag var dessutom tvungen att visa upp Gråis och Ninnis stamtavlor även fast de var i rätt grupp. Tanten trodde att vi hade oreggade katter, där en går mot Supreme
#12 jag tror faktiskt man måste ha med stamtavlan,det brukar stå på våra bekräftelser iaf..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#15 Jag tror inte så är fallet i Sverige, men Norge har en specialregel om det.
Jag köper att vi har klantat oss med två av katterna, men att absa fler katter av bara farten och sedan skylla på oss, då blir jag sur.

#9 Precis vad en annan utställare sa då jag berättade historien.
Det är just därför jag undviker att ställa i Norge sa hon.

Lite andra resultat också…
Lördag
(N)Tweeget Amadeus CAC BIV NOM
CH (N)Tweeget Ace O' Spades CACIB
IC Rex-Box Natural Nine of Tweeget GIC
Tanuk Manikin of Tweeget CH
Söndag
(N)Tweeget Amadeus CAC
GIC Rex-Box Natural Nine of Tweeget CACS
CH Tanuk Manikin CACIB NOM
PR&CH S*Gaohs King Killian var också i Norge han fick sitt första CAPIB och blev NOM
Grattis alla till bra resultat!

Grattis allihop, och jag säger än en gång, så snopet Jenny, men grattis till det ni "skrapade" ihop trots allt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Han är så fin din grabb.Så skoj att få träffa er igen.

Grattis till fina resultat och trist att det strulade så för Jenny och Joel, men tur att ni iaf fick certen på söndagen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis allihop , men vilken tråkig historia Jenny o Joel
Tur det ordnade sig på söndagen. Kul lejets att vackre King Killian får vara ute och showa lite

Gratulererer med flotte resultater! Hyggelig å hilse på dere, og deres fine katter 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

#25 fine pusen
Virkelig en artig pels.
#34 Vakre Gråis 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Kul att få se bilder från utställlningen.
Jättefina bilder! Gråis har fantastisk päls och färgteckning! De andra katterna ser fina ut åxå, jag hoppas få klappa på La Perm i helgen ;)

Stella är så charmig, gosar med assistenten i panelen. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.