Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 497 ggr
Pus-
0

Antall cornisher?

Er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvor mange cornisher det er i Norge? Gjerne også Sverige, så har jeg noe å sammenligne med.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Josephine
0

Blir nog svårt att få koll på då vi bara registrerar katterna när de föds, inte då de går ur tiden…

Josephine
0

ops..dubbel..

AmazingNature
0

Nja, det finns nog väl ingen sådan lista eftersom det inte existerar nationella registreringsplikt Flört för katter. Det närmaste du kommer är väl SVERAKs registreringslista, men det ger dig endast antal rexar registrerade inom forbundet. Du får ingen uppgift om de är kvar i Sverige eller inte och det finns ingen uppgift om alla de andra som inte är medlemmar i SVERAK

Eine
0

Kolla lite på NRR,de har väl som Sverak,en typ att rapportering av registrerade katter för några år bakåt?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
0

Det finns registreringsstatistik inom Nordiska IDP också, men det är samma där, det visar inte om de är kvar i Sverige eller om de exporteras, bara antal registrerade kattungar/importer

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

vi hade i IDP för 2008 20 stycken nyregistreringar och 4 stycken omreg (transf/import) av Cornish rex,

Devon rex var antalet för 2008 19 nyreg och 3 st omreg

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnnaS
0

Jag räknade samman lite snabbt för en tid sedan och har för mig att 6 000 CRX'ar har registrerats i SVERAK sedan rasen blev godkänd.

Pus-
0

Oki, nrr sin side er veldig dårlig med lite informasjon synes jeg. Det må da finnes lister over hvor mange som som blir registrert i året? Så kan man bruke dette til å annslå hvor populær den er i forhold til andre raser f.eks.

Grunnen til at jeg spør er at det kommer en jornalist fra lokalavisen hit til torsdag som skal lage reportasje om kattene. Hun hadde hørt at vi hadde så spesielle katter, hehe. Så nå må jeg finne frem info om rasen, så jeg har det klart ihvertfall. Mine egne skal jeg jo klare å beskrive veldig så godt. Kom gjerne med inspill hvis det er noe jeg MÅ ha med Flört

I hundeverden kårer man jo de mest populære rasene, med lange lister hvert år.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MonicaLagerquist
0

CRX ligger på 7-de plats av reggade katter under 2008 i SVERAK.Det reggades 533 stycken förra året.

Stolt ägare till tre La permer

zezza
0

Oj, vad många men det är ju inte så svårt att förstå:) (lite kaxigt kanske?)