Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 400 ggr
PetrasLova
0

Lova protestbajsar?!

Sedan en tid tillbaka så har min Lova börjat  att bajsa utanför lådan och inne i min sons rum - på samma ställe varenda gång… det började när jag åkte bort en helg till fjällen och hon var hemma med min son, hon var jääättesur på mig när jag kom hem, enligt min son så har han städat lådan när jag var borta.

Sedan böt jag till en peewee låda för att slippa ha everclean sand i hela huset, fungerade kanon…hon både kissade och bajsade i den det första hon gjorde…hon kissar ff i den även om hon står upp lite märkligt och liksom håller framtassarna på den hög kanten gör att jag funderar på om hon tömmer blåsan som hon ska genom att stå så Obestämd    

det bajsas iaf bredvid…Wiggo - hennes sambo, gör allt precis som vanligt.

Är det ngn som har en susning om vad detta kan bero på? Är ju orolig att hon är olycklig Rynkar på näsan Lova är född 2007 02 27

Clee
0

Det är nog så att hon protestbajsar, ja. Först för att du var bortrest och nu för att det är pellets i stället för sand i lådan.

Jag älskade verkligen att ha pellets hemma men min Bobo kände inte likadant. Precis som din Lova stod han på kanten och uträttade sina behov och till sist började han kissa på saker som låg i närheten av lådan, såsom min väska. När jag tänkte efter kunde jag inte riktigt klandra honom. Just att gräva i sand när det gäller sina behov är ju en sak som är på instinktsnivå för katter. Det är ingenting man kan vänja bort, även ifall man kan få dem att gå med på annat. Jag dömer inte andra som använder Peewee, just för att det är så fantastiskt smidigt, men i mitt fall hade jag inte hjärta att beröva Bobo en av de få naturliga saker som finns i hans "habitat". Så jag återgick till sand och försöker minska sandspillet på andra sätt i stället, såsom matta och hög kant på lådan. Glädjen var stor, kan jag meddela. Och nu slipper jag också oroa mig för att katterna går och håller sig för att slippa besöka lådan.

PetrasLova
0

Tack snälla för ditt svar Clee, jag skall ta dit en låda sand igen och se om hon väljer det framför peewee, så det finns två alternativ - ja kisse stackrarna…vi människor experimenterar med deras toalettvanor som om inget hänt… men själva skall vi ha porslin med spoleffekt Foten i munnen 

fortsättning följer….

zezza
0

Ville bara flika in att jag har samma erfarenhet av peewee-lådan, jag gillade den mer än katten. Hon valde hellre sängar och annat som var skönare att gräva i eller protesterade hon? Hon slutade dock genast när jag återgick till sandlåda.

Minicole
0

Min lilla Fjanton är precis tvärtom. Han var van vid pellets nä jag tog hem honom men min andra katt var van vid sand så¨det var bara det jag hade hemma. Till en början gick allt bra precis som ni beskriver men nu har han börjat bajsa i sängen istället :S Jag tror det är samma problem här. Jag ska springa upp och köpa pellets så fort affärerna öppnar så får jag också köra på två lådor ett tag. Kanske kan vänja Model vid pellets…

Lycka till med allt.