Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 409 ggr
Anna77
0

¤HÖJ KATTEN STATUS I SAMMHÄLLET¤

fy f*n vad hemskt med lilla Astrid - man blir sååå upprörd! Sitter här och kramar min egen cornish och gråter över detta ONÖDIGA..FRUKTANSVÄRT!! GråterJag jobbar med att hjälpa till att rädda katter, så gör folk såhär helt frivilligt!? Vi måste jobba aktivt för att försöka öka kattens status i sammhället…! Många bäckar små..

Jag skickade detta brevet till BLOCKET - fick inget svar såklart.. Men om många skicka brev dit MÅSTE de väl andå byr sig?

Vad tycker NI?

Hej

Ang KATTANNONSER!!

Jag tycker man ska ta betalt för annars kanske han blir orm-mat eller försöksdjur! Jag jobbar på katthem och djurens rätt och man har sett och hört en hel de!! tyvärr tror folk att det där händer bara andra, men de som skänker bort sina katter får tyvärr oftast sämre framtid och sämre liv tillmöter än de som köper.

Jag ÄLSKAR katter mest av allt och hoppas verkligen ni inte tar detta på fel sätt! Jag vill bara att man är medveten om riskerna!

Varför skulle man bli av med katten snabbare för att de är gratis? Har inte folk NÅGRA HUNDRA kr att lägga på en katt då är det illa ställt, då behöver de inte skaffa någon heller. Jag menar det kostar! Mat kattsand, försäkring, vaccination, kastrering avmaskning m m Har det inte ens några hundra så varför skulle då de bry sig om det andra?

Man måste försöka se till att katten kommer till ett bra hem.

Snälla hjälp oss öka kattens status i Sverige!! Ta betalt! Minst 300 vore väl bra? Vi tar 900 för våra katter på katthemmet! vaccinering 200-300 kr

avmaskning 50-100 kr

Kastrering 500-1300 kr (hane resp. hona)ta inte illa upp för att jag mailar Er. Vill bara inte att katter ska råka illa ut, det är ju åndå det viktigaste.

ex.på en annons idag!! Kolla texten, de skänker fast man ej får för blocket! Och denna annonsen är godkänd!? Dåligt!

ANNONSEN FÖLJER:

Pris: 100:-

Pga allergi i familjen måste vi nu försöka hitta ett nytt hem till vår lilla Tiger snart 4 mån (född 11 maj -06). Han är rödfärgad och har lite siames i sig. Han är otroligt gosig, sällskapsjuk och följer en som en liten hund..är van vid barn.

Låda, bur,sele matskålar och klöspelare följer med.

Vi skänker bort tiger eftersom det är viktigt att han får ett nytt hem snarast, men eftersom annonsen kräver ett pris så blev det 100 kr.

Tiger kan hämtas i Hägersten Mejla annonsören

Ring Ing-Marie : 08- xxxxx

Är det inte dåligt att sådana annonser kommer in? Dessutom är det mycket ofta som det inte står någon anledning till varför katten ska säljas/skänkas. Ni på blocket hjälper till att sänka kattens status på katten i Sverige ni gör det så lätt att göra sig av med katten/hunden utan att tänka igenom det innan. Snälla snälla se till att folk åtminstone tar betalt och skriver varför de skall sälja djuret.

Tack för ni läste mitt mail. Vore snällt om ni svarar, så jag vet att mailet kommit fram.

Tack på förhand, vänliga hälsningar Anna

jonnyroland
0

insändaren har kommit fram och jag håller med dig om detta och dom borde verkligen ta mer betalt så dom små ej blir ormamat

mvh maud

Gittan
0

Klart katten ska kosta!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

cornish
0

Jättebra Anna!

Du gör en hjälteinsatsOskyldig för alla katter med ditt jobb på katthemmet-detta är också en viktig sak.
Jag har ej tänkt på att dom"smiter förbi" kravet på ett pris på Blocket genom att fejka det och sedan i texten skriva"eftersom annonsen kräver det skrev vi.."
Men det finns mycket sorgliga djurannonser på blocket tyvärr-både hund och katt…Många människor bör ej ha djur!

Men ibland ges ju djur bort just med anledning att huvudsaken är att dom får det bra-ej inbringar pengar…det är en annan sida av detta.

Självklart ska dock inte katter bara skänkas bort hur som helst!!Ett pris gör att statusen höjs och köpet är mer genomtänkt.

NU ska jag sova..
Ha det bra

Annika