Månadens cornish Maj 2009
Tema: En cornish som pryder sin plats
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - Maj - tema En cornish som pryder sin plats
Skicka in bilderna i den här tråden senast 29 April. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Nu känner jag att det måste komma in lite bidrag här! Jag lägger väl in det första själv då 
Lite lik mitt bidrag till förra månaden, men det är inte samma bild
Lilla Anna (S*My Twigg´s A hat full of sky) 8 veckor på bilden, pryder fönstret! Hon är mycket bra på den ädla konsten att bara sitta och pryda sin plats, men emellanåt släpper hon låss och tar sig en ordentlig bus-stund med kompisarna. Det märkliga är att vart hon än befinner sig så lyckas hon pryda sin plats och i mina ögon kan hon göra det stökiga skrivbordet, korgen med ovikt tvätt eller det dammigaste hörnet till en vacker plats bara genom att befinna sig där.
Anna är född i Februari i år och är drygt 10 veckor. Hon är svartvit harlekin.
www.mytwiggs.com
Jag är lite dålig på att vara med i dessa tävlingar men Bobo vill gärna vinna, mest med tanke på att han inte gjorde det förra gången och han tycker det är hans tur nu.
Bobo heter S*Gandaki's Hypericum och är en CRX n 01 eller 02, det är svårt att säga. Han är född hösten 2003 och är alltså 5,5 år.
Bilden togs när han var en kattunge och jag vaknade en morgon av pip. Då satt han där, utan att jag förstod hur. När det hela upprepades förstod jag att han hoppat dit ifrån spisfläkten. Och jo, han är väldigt duktig på att hoppa högt och långt. 
#2 Jag har en som lyckas med bedriften att komma upp ovan och bakom alla lådor och kartonger som står i en hög. Såg vid ett tillfälle hur hon lyckades. Hon sprang och tog sats mot en väska som låg på golvet framför och landade sedan över alltihopa

#8 Supert bilde
Dumme matte som har latt banene få bedre utsikt enn cornishen, hehe!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
En underbar bild på S*Brave new curl Dream of mirrors "Fritz" som jag inte längre äger… *snyft* En katt som vet hur man pryder sin plats, och smälter in i miljön för att bli en gel av dekorationen i ett fönster, eller rent av garnering på någon smaskig maträtt. Det hände några gånger att han blev haffad under en estetiskt tilltalande förtäring… I alla fall enligt hans egen åsikt.
Som ni ser är han vit. På bilden är han ca 6 månader gammal.
www.mytwiggs.com

#14 Vilken otroligt häftigt bild! Har aldrig sett en cornish bland ren- och vitlav förut. 
*Shaneequas Wenonah aka Winnie, 15 månader. En liten tös som är brunköldpaddsagouti-vit.
I våran lilla lilla studentetta är det katten som pryder. Hennes favoritplats är i fönstret där solen alltid skiner in. Vi har tagit bort krukor och prydnadssaker och lagt dit en filt för våran Winnie Pinnie vill vara prydnadskatt. Ps. får ofta sällskap av Falcon, hunden (??)
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

S*Bishop Meadows Deanstone Malt, rödtabby vit kille.
Bilden är från förra sommaren då Malte var 1,5 år och vi gjorde iordning balkongen en varm sommardag. Men när vi fällde upp hawaii-parasollet fick Malte spunk och trodde nog att parasollet var ett monster som skulle förgöras och vi övriga i familjen skulle känna tacksamhet över räddningen.

S*Avots Cello "Cello" som är mattes ögonsten och det har varit sedan han var en liten aldeles nyfödd brunrandig plutt. Cello är bruntigré och på bilden är han 12 veckor gammal.
Redan som så liten syns det ju att han är en riktig drömprins där han pryder sin plats, sött sovande på alla kuddarna i stolen, om än med lite smutsiga öron. Men även små prinsar måste ju få vara lite smutsiga
Mojjan, Qurra Moyaz Urd, ett och ett halvt år gammal, crememaskad kastrerad hona och min allra käraste ögonsten vet hur man pryder ett fönster! Mina katter är duktiga fönsterkatter och kryssar smidigt mellan prydnadsföremål och vaser i fönstren. Det är en välsignelse att kunna njuta av Mojjans siluett i vårsolens motjlus!
www.mytwiggs.com
Lill-Brallan gillar färger! Här pryder han en Afrikanskt tappad pall och låter sig ramas in i dess varma färger! När man är blåvit och liten (bara 11 veckor) så behövs både värme och färgglada detaljer i tillvaron! Lill-Brallan har förstås även låtit sin nos inspireras av den Afrikanska dekorationsformen punktmålning med de två nosprickarna som ger honom hans unika gris-look! Nog pryder de sina platser, den tokiga pricken Allan-Ballan, Prickarna på Pallan-pallen och trynprickarna på Allan-Ballan-knallen! Nejmen!
Pricken Ballan-Brallan som sitter på på den lika prickiga Pallen heter S*My Twigg´s The Amazing Maurice. 
www.mytwiggs.com

Lilla Model lever värkligen upp till sitt namn "New model no 15" och hon gör allt för att bli top model 2009. Så fort kameran kommer fram börjar hon posa. Här ligger hon och pryder soffan med en pose värdig haute couture. Lägg märke till hur hon ser till att fånga ljuset på rätt sett och hur hon frahäver sina ögon med hjälp av kuddens färg

Model är på bilden ca 4 mån.

Här är min Qurramoyas Tilia på gardinstången. Kikar ut över rummet, hon vill alltid ha bästa platsen, och hålla koll på oss alla.
Och lite charmigt är det väl att tungan sticker ut precis när jag tar bilden ;)
Tilia är 3 år, och man har varit med om mycket under de åren. Man har hittat henne på de mest underliga ställena.