Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 2804 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish Maj 2009

Tema: En cornish som pryder sin plats

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - Maj - tema En cornish som pryder sin plats
Skicka in bilderna i den här tråden senast 29 April. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känner jag att det måste komma in lite bidrag här! Jag lägger väl in det första själv då Flört

Lite lik mitt bidrag till förra månaden, men det är inte samma bild Flört Lilla Anna (S*My Twigg´s A hat full of sky) 8 veckor på bilden, pryder fönstret! Hon är mycket bra på den ädla konsten att bara sitta och pryda sin plats, men emellanåt släpper hon låss och tar sig en ordentlig bus-stund med kompisarna.  Det märkliga är att vart hon än befinner sig så lyckas hon pryda sin plats och i mina ögon kan hon göra det stökiga skrivbordet, korgen med ovikt tvätt eller det dammigaste hörnet till en vacker plats bara genom att befinna sig där.

Anna är född i Februari i år och är drygt 10 veckor. Hon är svartvit harlekin.

www.mytwiggs.com

Clee
0

Jag är lite dålig på att vara med i dessa tävlingar men Bobo vill gärna vinna, mest med tanke på att han inte gjorde det förra gången och han tycker det är hans tur nu.

Bobo heter S*Gandaki's Hypericum och är en CRX n 01 eller 02, det är svårt att säga. Han är född hösten 2003 och är alltså 5,5 år.

Bilden togs när han var en kattunge och jag vaknade en morgon av pip. Då satt han där, utan att jag förstod hur. När det hela upprepades förstod jag att han hoppat dit ifrån spisfläkten. Och jo, han är väldigt duktig på att hoppa högt och långt. Skrattande

Leffe
0

#2 Jag har en som lyckas med bedriften att komma upp ovan och bakom alla lådor och kartonger som står i en hög. Såg vid ett tillfälle hur hon lyckades. Hon sprang och tog sats mot en väska som låg på golvet framför och landade sedan över alltihopa

lockar
0

Här är en bild på Charles Fin*VippeCat Indian Prince född 2008-0614. Den visar verkligen hur en cornish rex är. Nyfiken på allt. Det måste bara undersökas, kan ju finnas något intressant där inne.

Rexjen
0

Moi tyckte det var väldigt spännade att följa biljerdspelet.

Moi är en röd CRX som på söndagarana heter GIC FIN*Metsäkansan Corleona.

Rexjen
0

Hallå! Varför är ni ute och jag måste vara inne? Undrar Norton.

Norton är en röd CRX hane och heter CH S*Rex Dandy Atomic Fire på söndagarana

Rexjen
0

Pullan hade av någon konstig anledning inspirerats av Robert  Rauschenbergs konstverk monogram.

Dräktig i vecka 6, 2006 med toundercats-kullen

Pullan är en svartsköldpaddsrandig och vit CRX hona på 6 år. Hon heter CH Struntens å´Sanna Starlet Rex på söndagarna.

Rexjen
0

Typiskt att bananerna skulle konkurera om den bästa utkiksplatsen på det här stället.

Skrutt har intagit banana view, Skrutt är en svartsköldapdd och vit CRX-tjej på 4 månader. Heter DK*Løveid Skies OF Arcadia

Pus-
0

#8 Supert bilde Skrattande Dumme matte som har latt banene få bedre utsikt enn cornishen, hehe!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

MyTwiggs
0

En underbar bild på S*Brave new curl Dream of mirrors "Fritz" som jag inte längre äger… *snyft* En katt som vet hur man pryder sin plats, och smälter in i miljön för att bli en gel av dekorationen i ett fönster, eller rent av garnering på någon smaskig maträtt. Det hände några gånger att han blev haffad under en estetiskt tilltalande förtäring… I alla fall enligt hans egen åsikt.

Som ni ser är han vit. På bilden är han ca 6 månader gammal.

www.mytwiggs.com

Dragonrebell
0

Dina visar upp sig här. Hon är pricken på i:t i det här arrangemanget tycker jagKyssSkrattande Min älskade kisse.

IC S*Racer Donnans Adina

Kastrerad hona.

Bilden togs i påsk. Hon är 12 år gammal och kallas för Dina.

Dragonrebell
0

Sedan har vi ju "kocken" Tjorven som ser till att matte får i sig ngn mat.KyssSkrattande

GIC S*Racer Donnans Great Armstrong.

Fertil hane.

Bilden togs i våras och Tjorven är strax över 4 år gammal.

MartinaH
0

Här är Mysak eller IP S*Fylgias Särimner som jag tycker pryder sin plats på stubben.Kyss Vi var ute på en skogspromenad och då hittade han den fina sittplatsen. Han är brunspotted med vitt och snart 3,5 år gammal.

MartinaH
0

Syrran Idun eller IC S*Fylgias Idun måste också få vara med så här är en bild på henne från samma skogspromenad som Mysak, från i höstas. Jag tycker hon pryder sin plats i mossan.Glad Hon är blåmaskad och 2 år gammal.

Rexjen
0

#14 Vilken otroligt häftigt bild! Har aldrig sett en cornish bland ren- och vitlav förut. Glad

Zsarorna
0

*Shaneequas Wenonah aka Winnie, 15 månader. En liten tös som är brunköldpaddsagouti-vit.

I våran lilla lilla studentetta är det katten som pryder. Hennes favoritplats är i fönstret där solen alltid skiner in. Vi har tagit bort krukor och prydnadssaker och lagt dit en filt för våran Winnie Pinnie vill vara prydnadskatt. Ps. får ofta sällskap av Falcon, hunden (??)

Avots
0

CH S*Ärentunas Bergkristall "Tindra" sitter och solar i morgonsolen bakom rullgardinen. Tindra är vit w62, men det är inte lätt att se på den här bilden! tindra är 4,5 år gammal.

Jag tycker att den vita Tindra som i motljuset bakom gardinen bildar en svart siluett är en verklig prydnad.

Avots
0

Så även en bild på Tindra utan rullgardin, tagen vid samma tillfälle, för jämförelsens skull, den är utom tävlan.

Eine
0

Djäknens Madame Nonin svartsköldpadd ung crxhona, just innan hon tar språnget till nästa möbel.Hon är alltid högt uppe,ifärd med att undersöka nya landningsplatser.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Eine
0

Djäknens Leif GW Persson,rödvit crxkille.Här bara några veckor gammal.När matte tog bort blomman passade han på att prova ytterkrukan.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LenaWi
0

S*Bishop Meadows Deanstone Malt, rödtabby vit kille.

Bilden är från förra sommaren då Malte var 1,5 år och vi gjorde iordning balkongen en varm sommardag. Men när vi fällde upp hawaii-parasollet fick Malte spunk och trodde nog att parasollet var ett monster som skulle förgöras och vi övriga i familjen skulle känna tacksamhet över räddningen.

Avots
0

En bild på S*Avots Cymbal, som numera heter Loke, på bilden är han 8 veckor och 3 dagar han är vit och blåögd

Jag tycker att han verkligen pryder sin plats där han ligger på fårskinnet och kikar på fotografen med sina enormt blå ögon.

Avots
0

S*Avots Cello "Cello" som är mattes ögonsten och det har varit sedan han var en liten aldeles nyfödd brunrandig plutt. Cello är bruntigré och på bilden är han 12 veckor gammal.

Redan som så liten syns det ju att han är en riktig drömprins där han pryder sin plats, sött sovande på alla kuddarna i stolen, om än med lite smutsiga öron. Men även små prinsar måste ju få vara lite smutsigaFlört

MyTwiggs
0

Mojjan, Qurra Moyaz Urd, ett och ett halvt år gammal, crememaskad kastrerad hona och min allra käraste ögonsten vet hur man pryder ett fönster! Mina katter är duktiga fönsterkatter och kryssar smidigt mellan prydnadsföremål och vaser i fönstren. Det är en välsignelse att kunna njuta av Mojjans siluett i vårsolens motjlus!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Lill-Brallan gillar färger! Här pryder han en Afrikanskt tappad pall och låter sig ramas in i dess varma färger! När man är blåvit och liten (bara 11 veckor) så behövs både värme och färgglada detaljer i tillvaron! Lill-Brallan har förstås även låtit sin nos inspireras av den Afrikanska dekorationsformen punktmålning med de två nosprickarna som ger honom hans unika gris-look! Nog pryder de sina platser, den tokiga pricken Allan-Ballan, Prickarna på Pallan-pallen och trynprickarna på Allan-Ballan-knallen! Nejmen!

Pricken Ballan-Brallan som sitter på på den lika prickiga Pallen heter S*My Twigg´s The Amazing Maurice. Kyss

www.mytwiggs.com

Rexjen
0

Hittade den här gamla bilden av en händelse. Vår hårboll Affipaffi och Charlie tycker jag pryder vårt fönster vädigt väl. BästisarnaKyss

AffiPaffi är en långhårshuskatt och Charlie är en rödaugotimaksad och vit CRX. Han heter CH struntens Charles Dickens i Stamtavlan.

TereseE
0

Här är en bild på röda S*Rexture Macalistar "Tristan" som jagar flugor i taket med hjälp av matte.

Jag tycker att han är värdig vinnare för han har så knasiga cornispåhitt för sig. Han jamade som en galning tills jag hjälpte honom att nå flugan i taket. Skrattande

TereseE
0

Han kan vara vacker också, min fina Tristan.

lockar
0

En bild på en av mina tidigare kattungar Ariamis. Som tyckte mycket om att vara ute i skog och natur. Här luktar han på blommorna. Är på bilden ca 3 månader

lockar
0

En bild på Cajsa (S*Cruxmyntas Cajsa) ca 2 år. Där hon håller på min sin favoritsysselsättning att balansera på gardinstången.

lockar
0

Här är Ceasar, Shangri-La Osiris. När han kom till mig så var han så liten. Så jag vägde honom var och varann dag. Så till slut gick han nästan själv och satte sig i vågen. Tror att han är ca 4 månader på bilden.

Minicole
0

Lilla Model lever värkligen upp till sitt namn "New model no 15" och hon gör allt för att bli top model 2009. Så fort kameran kommer fram börjar hon posa. Här ligger hon och pryder soffan med en pose värdig haute couture. Lägg märke till hur hon ser till att fånga ljuset på rätt sett och hur hon frahäver sina ögon med hjälp av kuddens färg

Tungan ute

Model är på bilden ca 4 mån.

Rooie
0

Detta är min 1 och ½ åriga Cornish Rex raskatt!

Denna kommentar har tagits bort.
Emelie87
0

Här är min Qurramoyas Tilia på gardinstången. Kikar ut över rummet, hon vill alltid ha bästa platsen, och hålla koll på oss alla.

Och lite charmigt är det väl att tungan sticker ut precis när jag tar bilden ;)

Tilia är 3 år, och man har varit med om mycket under de åren. Man har hittat henne på de mest underliga ställena.

Inlägget är låst för nya kommentarer