Hur gör ni som bor i hus?
Hej alla,
Det var väldig länge sedan jag var inne på forumet. Kissarna mår bra. Dom blir bara roligare och roligare, tycker jag. Bosse avgudar sin husse och Bingo är ett snacksaligt charmtroll som gärna försvinner under täcken och barnens gosedjur.
Vi ska nu flytta från vår lägenhet till radhus. Det ska bli underbart med lite mer plats och en liten trädgård. Nu undrar jag hur ni andra gör som bor på markplan med era katter? Hur svårt tycker ni att det är att hålla dörrar och fönster stängdahela tiden? Jag tänker särskilt när man, som vi, har barn med kompisar som springer ut och in? Någon som har bra tips?
Montera en enkel dörr en bit in så blir det som en sluss
Åhh så underbart att ni ska flytta till radhus! Jättekul för er och barnen och kissarna!
Längtar så efter bilder på dina vackra katter och lite speciellt på Bingo förstås 
Tycker Leffes råd var jättebra. En innätad utegård är ju fantastiskt härligt om det går att göra (då kan det ju fungera som kattsluss också).
Annars så är barn fantastiskt lärbara och deras kompisar med. Jag vet, däremot är det lite tålamodsprövande i början.

Barn LÄRAKTIGA???
Kan inte någon komma över till mig och visa hur man lär dessa illbattingar att ytterdörren ska vara stängd ialla lägen.
Nåå, skämt å sido.
Har två barn 6 och 9 år och tre rexar varav Linus ibland går under namnet HOUDINI, rymmarkungen….suck. 
Vi bor i villa och vi har vant oss att Linus älsklings leksak ALLTID ska ligga vid dörren om han smiter. Smiter han så är det bara att be barnen, granarna, sambon och alla andra om hjälp att fånga katt.
Behöver jag säga mer än CIRKUS!!
Jag försöker se till att killarna får vara ute varje dag i koppel så att de är mindre smitningsbenägna.
Kan dock berätta att när vi var i Funäsdalen i höstas fick jag min HÄMND!! Linus smet och ute var det 10 cm. snö. Hehehehe HAHAHAHA
Så här såg katten ut i ansiktet
han gick två steg i snön sedan stannade han och jammade så vi RÄDDA honom. Hihi
Vill man vädra så är nätdörrar och nätfönster alldeles perfekt!Likaså kan man ha ett dagrum för katterna som inte ligger i anslutning till ytterdörren.Jag har vänner som bor i hus med både barn och katter.Deras barn har lärt sig den hårda vägen att inte släppa ut katterna.Barnens älskling kom ut och blev dödad av en bil.De är väldigt försiktiga nu.Nu önskar jag inte att dina barn ska drabbas på detta vis,eller dina katter,men visst kan barn lära sig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hej!!!
Så roligt att höra från er. Jag har funderat hur ni har det. Håller med Anki att det vore roligt med bilder och jag är då av någon anledning lite extra nyfiken på Bosse ;). Så roligt att ni skall flytta in i radhus.
Hos oss fungerar det rätt bra (peppar,peppar). Vi har ju en 6 och en 8åring här hemma. Deras föräldrar är väldigt stränga………..
De vet också den hårda vägen hur det kan gå för en kisse som smiter ut även om Filippa inte var född och Alexandra var för liten för att vara skyldig till det som hände som tur var. De har dock sett bilder på vår goa Elvis och många gånger hört historien om hur det gick för honom. Det fungerar rätt bra som sagt även om de ju såklart glömmer ibland och då får man vara väldigt snabb och alert som förälder…
Ösnakr att jag hade en hall som gick att stänga längre in med en extra dörr så man fick till en sluss men det går ej hos oss. Här kommer man direkt in i en bred, öppen hall.
Att näta in alldeles utanför var ju också en bra ide´. Då får man fixa en bra nätdörr som är smidig att öppna. Skall nog fundera på en sån lösning här.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Vädringsfönster med barnspärr och kattdörr, det fungerar (men vi har inga små barn… ). Får också numera vara påpass när vi öppnar dörren för Charlie kan ladda för att gå.. springa ut.
Vi har varit med om att en katt gick ut genom ett fönster och ut på taket, där vi bodde förut. Han hoppade/föll ner på marken och fick stryk av en grannkatt - efteråt upphittning, dusch och torkning låg han och skakade i 7 timmar under handdukar och yllefilt. Han blev aldrig mer sig riktigt lik…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Man kan montera en spiralfjäder på en nätdörr så den blir självstängande. Fönster kan få snören så de bara går att öppna en liten bit.