Kattkonst!
Hallå, Cornishfolket! Titta vad jag hittade på Blocket! En jääääättestor oljemålning…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#1 Otroligt fin! Är det du själv som är konstnären? 
Ja, inte är det världens snyggaste katt på "blocket- målningen". Fast hade den föreställt en Siames och jag hade lagt upp tråden på Siames IFokus…hade medlemmarna blivit som galna. 

´Nej jag har inte målat den själv utan en vän som är konstnär.
Stolt ägare till tre La permer
Jag har en underbar målning hemma föreställande min katt Mojjan!
Konstnär: Ylva Bergh
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Här är en målning föreställande S*Pemicos Placido da Prada "Jack". Konstnär: Sofia Einarsson. Målningen tillhör Jacks ägare Mari. Sofia är min syster och vi ska snart påbörja ett stort samarbetesprojekt med en gemansam målning. Hur ska det gå? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Här är en porträttmålning av mina katter, Tindra och Blaui, det är min systersons flickvän som gjort den. Här är en länk till hennes hemsida (ännu ej riktigt klar) http://wb515895.bahnhofbredband.se/sarah/index_eng.html
#2 Jag ser inte mer gemensamt mellan devon rex och cornish rex än vad jag ser mellan cornish rex och siameser. 
Jag har en logotyp på gång som jag bett en bekant som arbetar som AD att göra. Mer av det grafiska slaget men jag tycker att den är bra konstnärlig ändå. Ska visa den senare när den är klar. 
#4 Din tavla var ju bara för läcker. Den gillade jag skarpt.