Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 711 ggr
AutumnWicca
0

Nu är hon här

Saga sitter just nu bredvid mig i fönstret och spanar på humlor och fåglar :) När hon kom hit gick hon först omkring och nosa. Sen var det mat, vatten och toa som var intressant. :) Har gått jättebra och hon är väldigt kelig!

Bilder kommer imorgon!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

TereseE
0

Å så roligt, nu är du också cornishägd. Grattis och lycka till!

Avots
0

Grattis och lycka till!

lockar
0

Grattis och lycka till

Spotless
0

Lycka till!

MyTwiggs
0

Grattis och lycka till! Ser fram emot bilder på vackra Saga!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Grattis och lycka till!!

[Wiveka]
0

Lycka till med Saga!

AutumnWicca
0

Tack alla för era lyckönskningar! Kommer en bild idag ska bara hitta dator sladden till kameran.

Jag är lite orolig att min allergi ska bli värre, men än har det inte visat tecken och jag har ju innan provat med örngott och massa besök och gos. Så håll tummarna nu under min prov tid!

MartinaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis, hoppas allt går bra nu! Jag fick ju äran att träffa Saga och transportera henne till Autumnwicca. Hon är en så himla mysig kisseKyss Hon var så snäll och låg mest och sov hela långa vägen. Passade på att ta lite kort på henne också innan vi startade vår resa söderutGlad

tirpen
0

Hallå.

Det är jag som är Autumnwiccas andra husdjur. Skrattande

Hon är verkligen jättemysig. Katten alltså, inte Autumnwicca.Flört

Här är några bilder vi tog på Saga första dagen.

tirpen
0

Borstar är sköööönt!

aggeelin
0

lycka till med Saga, jag har förstått att du väntat mycket Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneAlva
0

Åh vad härligt att hon äntligen kommit! Hoppas allt går bra och att allergin håller sig på avstånd!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Hon är så fin så!

www.mytwiggs.com

RacerDonnans
0

Låter toppen att ni har det så bra redan.
Lycka till!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

TereseE
0

#10 Välkommen hit! Glad

AutumnWicca
0

Ursh så fel allt blev…. Som ni kanske vet redan kan jag inte har kvar lilla underbara, söt Saga. Vi är så ledsna Gråter

Trots allt provgos och tester hos martina har jag nu fått allergi besvär…

Eine
0

Inget du kan medicinera mot då? Man lär ju allt eftersom tåla katten bättre?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AutumnWicca
0

det största problemet är utslag av hennes saliv. de kan jag inte medicinera mot. Jag har gjort allergi tester (senast för ca 6 år sedan) och katt är den allergi som alltid (förutom gräset gråbo) varit värst. Men efter som jag inte fick några som helst symptom hos Martina trodde jag det skulle gå…

Eine
0

Man kan våttorka katten,men det är klart att hon slickar sig igen…

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AutumnWicca
0

Vi har badat henne idag och hon får inte vara i sovrummet alls. men det är ju bara en temporär lösning. Utslagen är ju bara en del, annat är ju min andning, ögon och näsa. Det är definitivt inte pollen, jag mår nämligen bättre när jag vädrar eller är ute i alla j**la pollen.

Jag förstår bara inte varför jag inte reagerade på Martinas katter! Måste ju vara att det är för intensivt att ha en katt hemma. Just du kan jag bara gråta över denna dumma allergi… Gråter

MyTwiggs
0

# 21 Jag lider så mycket med dig! Jag har en allergi jag kan leva med, men hade jag haft symtom i luftvägarna skulle jag ha fått tänka om. Det är skadligt för hela kroppen att exponera sig för allergener som orsakar astma Rynkar på näsan Otroligt synd om dig!

www.mytwiggs.com

AutumnWicca
0

mmm jag vet. Jag har astma och ansträngnings astma också. Men jag borde ha kännt något hon Martina! Hon bor med två katter i en 1:a… Livet är så fruktansvärt orättvist ibland… Gråter

[Johanna84]
0

Åh Nej… så tråkigt… Gråter Livet är verkligen orättvist… Jag lider med er!

AnneAlva
0

Fy så tråkigt! Jag har PM:at dig.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Meleme
0

Usch så tråkigt, jag lider verkligen med dig =(

Min sambo är kattallergiker (rejält, full pott på allergitest) bland massa annat och jag trodde aldrig jag skulle kunna skaffa en katt, än mindre två devon (och en blivande cornish), när vi blev tillsammans. Första veckan när Pajas flyttade hem till oss var han allergisk, med snuva och rinniga ögon, Pajas portades ifrån sovrummet och vi höll tummarna. Lyckligtvis så gav det med sig och nu efter 2½ år sover herr P och fröken M med oss i sängen. Sambon kan nysa lite extra om det är rejäl pollensänsong ute, annars känner han inget. Dock så har han aldrig problem med luftvägarna som du har känningar av. =/

omak
0

Min sambos allergi blev också bättre efter ett tag. När Bosse först kom gick han och hostade och hackade i några veckor. Nu går det jättebra med två stycken.

Hoppas att det löser sig för er och för Saga. Jag är nästan lite sugen på en liten tjej som kan hålla ordning på grabbarna.

AutumnWicca
0

Hon är en jättetrevlig katt! Mysig och gosig och det är en av sakerna som gör att det gör ännu mer ont.

Tyvärr är min allergi för svår för att jag ska våga ha henne kvar alls. Jag ahr astma och allergin påverkar även min andning och då är det väldigt vanskligt.

Gittan
0

Synd att det blev som det blev och hoppas det löser sig.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld