Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 890 ggr
Pemicos
0

Yoko på gäsning

Här kommer lite bilder på Yokos mage - kläckning sker till påsk.

Undrar hur många det är?

LinnB
0

Vilken härlig mage. Gissar på fem småkrull!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Fraggelfia
0

Oj, vilken härlig mage!!! :-)

MagicPaws
0

OJOJ så härlig mage… men nog såg hon allt ut som en nakenfis just nu men det är ju inte så ovanligt. Tungan uteFlört

Jättesöt är hon i alla fall… tror på 4st krullungar

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AutumnWicca
0

Vilken söt tjockis Flört Småttingarna kommer bli söta!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

[Silkwaves]
0

Söta lilla Yoko, naken eller påklädd, söt är hon Kyss och sex bäsar har hon i sin inte alls lilla utan rätt enorma mage !!TystGlad

MyTwiggs
0

Hon har nog ett helt regemente i maggen den bruden! Jag minns nog hur smal och slank hon var när jag träffade henne. Mycket har hänt sedan dess Skrattande Flört

Jag vill önska er lycka till!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Oj, det var mig en rejäl tunna hon skaffat sig! Lycka till med kommande kullen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

rexmamma
0

KyssJag gissar också på 6 busungar i den trinda magen! Håller med Anki, hon är söt med och utan kläder!! Kyss

Clee
0

Hon är verkligen enorm! Förvånad Tror på minst sex vildar i tunnan! Kyss

svea1
0

Grattis! Det var en rejäl mage. Jag gissar på 5.

[Wiveka]
0

Här tror vi på sex stycken bebbar!

Pemicos
0

Hej!

Ja hon klädde av sig när magen började växa - blev kanske för varm? Tog på den tunna tröjan - märkligt är att hon har en rand av lockar utmed ryggraden - ser ganska knäppt ut.

Gämfört med Prada som tappade lockarna just längst ryggen då hon var dräktig.

dag 63 i dag - nej vänta - klockan är över tolv så nu är ded dag 64…

I natt får alla katterna sova i sängen - så att jag inte missar något

AmazingNature
0

Så spännande!Kyss

citrina
0

Spännande! Lycka till med förlossningen!

Avots
0

Spännande!

AutumnWicca
0

Så spännande! Lycka till med allt!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MagicPaws
0

#12 Haha ja varför vara som andra när man kan vara unik!! Kyss

LinusCRX
0

Oj,oj, ser ut som hon ska sprängas snart… Aningen blir det 6 st normalstora bäsar eller 4 st giganter… Flört Spännande att se vad den söta magen bär på.

Pemicos
0

Det gömde sig fyra bebisar.

Efter en komplicerad förlossning föddes fyra kattungar. Alla levde men efter något dygn lämnade två oss. Känndes tungt då vi gjorde allt som stod i vår makt fö att de skulle överleva.

Yoko har nu två pojkar som mår bra, de är nu en vecka gamlan hon vårdar dem ömt på alla sätt.

En solid röd och en svart bicolor.

Skall lägga in lite bilder tids nog.

citrina
0

Grattis till de små tappra pojkarn! Väldigt tråkigt att höra att inte alla klarade sig.

På vilket sätt var det problem vid förlossningen?

Väntar på bilder :-)

MyTwiggs
0

Jag gratulerar och beklagar!

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Säger väl grattis ännu en gång.Det är så trist när det inte går som man vill och önskar.Skönt att mor och barn mår bra nu.

Stolt ägare till tre La permer

svea1
0

Grattis till de två små som klarade sig och vad tråkigt för de som inte gjorde det.

Vad var det som var problematiskt vid förlossningen?

Pemicos
0

Problemet var att den första ungen satt fast - detta ledde till att vi var tvunga att hjälpa till - och då menar jag med våld ta ut kattungen. Har hjälpt till förr men denna bebbe satt FAST ORDENTLIGT.

har varit med förr - inte enbart kattfödslar utan hjälpt olika djurslag och till och med människofödsel (trots att jag inga barn har själv) -  detta var en av de svårare fallen jag upplevt. Tyvärr kunde vi inte slå en snara om ett bebisben och ta spjärn … vilket man kan på STORA djur. På oss människor tar man kanske en sugklocka - men då behöver man ett huvud att fästa den vi. Denna lilla bebba hade svansen före - vi har ingen "klocka" med den passformen.

Eter att vi fått ut den lille kom två andra på direkten - allt detta blev ganska våldsamt, Yoko sa att - NU "packar" JAG väskan och sticker till en annan planet. - Vi sa NEJ.

En stund senare kom nummer fyra som även den "fastnade" - åter våld.

Efter x antal timmar bestämde sig Yoko för att "packa" upp väskan följa vårt råd och stanna.

De två mellan ungarna var mest tilltufsade och vi försökte med allt det vi har till buds för att hjälpa dem att klara sig, tyvärr så gav de upp, en första dygnet och nästa efter två dygn. 

Det som jag förundras över nu är att nummer ett och fyra är de två som i dag lever?

naturen är oförutägbar

citrina
0

Vilken hemsk upplevelse för både er och Yoko, starkt kämpat!

Man tar lätt förgivet att det bara ska fixa sig men naturen kan vara opålitlig och grym.

En tapperhetsmedalj till er alla!

MyTwiggs
0

# 24 Jag känner igen historien… Samma sak hände Kisi. Fjanton satt som berget och efter någon halvtimme kom hela han ut utom huvudet och jag blev tvungen att dra för kung och foster… vatten…

Fjanton är idag den största och starkaste trots att jag dödförklarade honom efter 5 minuters massage när han äntligen kommit ut… Han väger över 1200 g och är dryga 10 v!!!!! Flört

Jag är glad att alla mina klarade sig. Ballan också, som bara vägde 59 g. Dramatik hör väl till den här hobbyn…

www.mytwiggs.com

zezza
0

Grattis till er, lilla Yoko och hennes två överlevare. Verkligen tråkigt att mista två men nu får ni glädjas åt två!Flört

MagicPaws
0

Ja blir ju tyvärr inte alltid som man tänkt sig, har oxå haft en hona som bar på 4 men fick bara behålla 2st, då oxå pojkar. Fast det var Bengal och krävde kejsarsnitt.

rexmamma
0

Grattis till överlevarna! Jättetråkigt med kattungarna som inte klarade sig Rynkar på näsan, men vem har sagt att det ska vara en dans på rosor att vara uppfödare….? Skönt ändå att Yoko och killarna mår bra! Ser fram emot bilder på sötnosarna!

[Wiveka]
0

Grattis till de som överlevde och en extra tanke till de som inte gjorde det.

AnneAlva
0

Grattis till de två små kämparna och beklagar de två små kissebarnen som inte klarade det. Hoppas att den lilla familjen efter omständigheterna mår bra och fortsätter att göra så!

S*Godreign's Cornish Rex

Pemicos
0

Här kommer bilder på de två underverken.

Förs den röda

Sedan den svart vita

Clee
0

Den lille svartvita är verkligen wow wow wow! Kvalitet framför kvantitet i denna kull. Kyss

AnneAlva
0

Den lille svartvita killen har "det", han är fortfarande liten men ser redan cool ut!

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Sötnosar! De ser fina ut!

www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Kul att få se bilder på de små. Kyss Kyss Halvsyskonen på Ingarö hälsar till sin småbrorsor!!

Pemicos
0

Tack - ja den lille svart vite är en goding - han har en blick och något extra som gör oss "varma" - han var sist ut och satt lika fast som den första (den röde) trodde inte att någon av dessa skulle överleva det våld vi orsakade dem - men nu finns dom här - fulla av liv.

har lite svårt att lägga in bilder här på sidan - fattar nog inte helt hur det funkar men ni som vill - det finns lite mer bilder på vår hemsida.

cornish.nu

Hälsningar

svea1
0

Så fina de är, de små killarna!

Grattis också till ert BIS i Malmö!