Cornish med autism????
Jag vet att det låter helt befängt, men kan en katt ha en lättare variant av autism? Min ena crx Joker, är helt knäpp, när något nytt händer. T.ex i dag var han och brosan ute i trädgården, i koppel. När Joker får syn på Isa, som nu bott hos oss i några veckor fräser han och skjuter rygg. Han går sedan till atakinte hon Isa utan mot Linus som han fick syn på. Stackarn blir helt "blockerad" och blir hel vild av sin bästa kompisar. Nu har de varit inne i 1 timme och lugnet har lagt sig, Joker klara av Isa och Linus isgen och ärinte rädd. Men jag lider med honom han måste vara s**t rädd för förrändeing. Detta beteende såg vi även de första dagarn i Funäsdalen, bävar inför husvagns våren som han annars älskar.
Jag hoppas att INGEN tar illa upp när jag skriver om en katt med symtom av autism.
Jag tror inte att katten är autistisk, utan att något stressat honom ute. Stressymtom behöver inte ha något med autism att göra. Det har kommit en ny katt till flocken och det är mycket som händer i perioder som man har svårt att förstå att katterna reagerar på. Kisi är till exempel en mycket cool katt till vardags, men en gång när jag fick för mig att möblera om, ca en månad efter Kisis inflytt hos mig, så blev hon totalt förbytt. Hon gick bärsärk mot fåtöljerna jag flyttat på och spottade och fräste. Så kan det vara. Hon är inte autistisk.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Det verkar vara ett helt naturligt beteende.Katter kan råka i slagsmål inne när de ser en annan katt ute.Närmaste katt är den som får stryk,man kommer ju inte åt den där ute.Djur är ju inte som andra människor…..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 2 Haha! Sån är jag också! 
www.mytwiggs.com
Jajjemen! Klart man gör 
Och, Absolut! Vissa katter pallar allt, andra blir hysteriska bara man byter ut vattenskålen…
www.mytwiggs.com