Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 936 ggr
virre1
0

Att ställa ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att ställa ut mina två "små" pojkar en gång och skulle vilja veta vilka klubbar som har utställningar och så skulle jag vilja ha några tips. Det kommer några bilder på mina pojkar. Om ni vet mycket om utställningar kanske ni kan försöka säga hur dem ser ut att vara för en utställning.

virre1
0

Det var ingen bra bild. Den här kanske är bättre.

Eine
0

Det första du bör göra är att gå med i en kattklubb.Via den får du reda på utställningar och anmälningstider .Vill du ställa ofta är en Sverakklubb lämplig, och vill du ställa lite mindre ofta finns IDPklubbar(de har färre utställningar men absolut trevliga sådana)Vill du bara kolla utställningar har Sverak en hemsida där alla utställningar är listade.IDP har också det.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

virre1
0

Ok tack för svaret

virre1
0

DEt här är kanske en bättre bild

Rexjen
0

Precis som Eine skriver så måste du vara med i en kattklubb. Hör av dig till din uppfödare så kommer du få all hjälp som du behöver. Glad

Den här länken är bra. Här hittar du Sverakutställningar i sverige och norge 2009. Jag tycker de ser fina ut. Vad heter dina pojkar på söndagarna?

TereseE
0

Vilka sötnosar du har, önskar lycka till!

virre1
0

#5 Dem heter S*Kvasikattens Othello och S*Kvasikattens Oswald

virre1
0

#6 Tack så mycket

TereseE
0

#7 Så roligt! Mina svärföräldrar har en Kvasikatt.

virre1
0

#7 ok

[Silkwaves]
0

Roligt att du vill ställa ut dina killar, men en liten varning… det kan vara vanebildandeFlört

Jag tycker inte att man ska ha någon prestationsångest inför en utställning. Det är roligt att vara där och träffa kattfolk. Går det bra för ens katter så är det jätteroligt - självklart, men om det inte gör det så spelar det ju ingen roll. Katten är ju lika underbar hemma som sällskpaskatt i alla fall.

Du har två riktiga sötnosar i alla fall det kan jag säga utifrån bilderna KyssKyss

Lycka Till

virre1
0

#11 ok och tack

Rexjen
0

#11 Kan inte mer än instämma, utställningar kan bli lätt vanebildande.

En del av charmen med utställning är just att hänga med likasinnade kattgalningar en hel dag Tungan ute Om det dessutom går bra för katterna är bara bonus, enligt mig.

virre1
0

ok