Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 703 ggr
Ulle70
0

Hur mår Tiger, Hanna-H??

HAr lilla Tiger kommit hem ännu?? JAg har tänk så mycket på den lilla plutten.

Hanna-H
0

Vad gulligt att du tänker på honom!

Tiger kom hem igen i fredags. Han äter antibiotika nu eftersom det blev lite tokigt med det där stiftet som vandrade ut ur huden. Dom satte in en ny skruv - en riktig bjässe - och den ska förhoppningsvis räcka.

Han är ordinerad burvila så han ligger nu i sin lilla bur och kikar på dom andra som leker. Förhoppningsvis kommer han att få röra sig lite mer fritt i slutet av denna vecka. Vi ska tillbaka på torsdag för återbesök samt för att träffa rehab. Han kommer antagligen få problem med stelhet i leden så det kommer vi behöva arbeta på. Risken för att tillväxtzonerna är skadade finns men är inte överhängande, som tur är.

TereseE
0

Hoppas all löser sig för eran lilla Tiger nu! Härligt med djurvänner som verkligen kämpar och gör allt för sina katter. Ni är guld värda!

Kommer han stanna hemma hos er sedan?

Hanna-H
0

#2 Eftersom vi inte vet hur han kommer påverkas av detta, plus att han eventuellt kommer få en del speciella behov, så kommer han få stanna hos oss. Förhoppningsvis kommer det fungera bra med våra andra katter.

Ulle70
0

#1 Burvila, för en liten kissemiss, livet måste just vara obegrippligt orättvisst, för Tiger.

Men jag håller oxxå med tigigare talare, man blir glad rätt in i hjärtat när et finns "folk" som gör precis allt för sina katter!!!

Eine
0

Misstänkte att han skulle få bo kvar hos dig efter detta.Måste kännas bra efter det beslutet.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

emiya
0

Åh, så roligt att höra om lille Tiger! Jag har också undrat så! Hoppas att det går bra för honom framöver nu och att han återhämtar sig allt han kan!

Hanna-H
0

Idag har vi varit på återbesök! Det är ännu osäkert om skruven kommer få sitta kvar eller om den ska tas bort. Om den kapslas in får den sitta kvar, men om kroppen börjar stöta bort den kommer benet börja luckras upp runt och då måste den bort. Men det ser i övrigt bra ut och han har ingen inflammation i leden eller området runt.

Dock är han väldigt stel i leden. Han vill ju inte använda benet så det är svårt att arbeta med honom för att öka rörligheten. Därför är nu Tiger ordinerad simning 5-6 ggr i veckan! Han fick provsimma på Strömsholm och det gick strålande.

5 maj ska vi tillbaka för återbesök med röntgen och rehab. Tills dess har han hunnit simma några vändor i badkaret! Det märks i alla fall på honom att han är piggare. Hans återbesök vållade stor uppståendelse på Strömsholm kan jag säga. Han verkar vara poppis där. Flört

Ulle70
0

Åh, vad härligt att höra, att han är piggare och mår lite bättre. Kul att simningen går bra, kan ju bara tänka mig vad mina "super vatten rädda" kissar skulle tycka om att simma. Men det är ju jättebra att det går att göra! Och skulle det bli så att någon av mina kissar skulle behöva simrehab så nog skulle jag tvinga ner dem i badet, även om jag troligtvis skulle vara sjöblöt innan allt var klart.

(Och katten skulle hata mig, och försöka ge mig det onda ögat) i en månad efteråt!

Men som sagt SUPER ATT DET GÅR ATT GÖRA.

Ge Tiger en riktigt storkram från oss.

AutumnWicca
0

Vad härligt att höra att det går bra men din fina lilla kisse! Jag håller tummarna för att allt ska fortsätta så bra som möjligt nu!

Kramar!!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

TereseE
0

Tänk vad mycket man kan göra för en liten kissevän!

Han kommer ju bli en helt underbar myskatt efter all denna specialvård. Glad

[Wiveka]
0

Härligt att han mår bättre, lille Tiger!