Nu vet vi, äntligen!
Äntligen har vi fått svar på vad Ninni är under det vita!
Hon är reggad W61 alltså vit med blå ögon, men som ni vet har hon väldigt speciell ögonfärg. Här är en bild på hennes ögon från i sommras, där syns ögonens melering ganska bra. Här är en ganska nytagen bild.
Vi har funderat lite på om hon skulle vara någon konstig oddis, men nu har vi fått svaret! Hon är siammaskad alltså homozygot för CsCs-anlaget, roligt men inte heller helt oväntat.
Vi fick även veta att hon ej bär på PKD, PRA, inget av långhårsanlaget eller de muterade MYP-generna för viss HCM på MCO och RAG samt dilution och choklad. Hon är A-blod bär B även verifierat via blodprov från Tiiri Niiri och hon är hetersozygot för mönster.
Så under det vita är Ninni en randig maskad tjej ev. med vitfläck.
Kanske ser hon ut som Gråis, svårt att tänka sig

Spännande! Men något egentligt svar på varför ögonen ser ut som de gör fick ni inte? Jag för egen del är väldigt nyfiken på hur det kan bli melerat på det där viset.
Jag vet att ha två färger i samma öga heter dicromatique (osäker på stavningen) men det gäller bara odd-eye.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hahaha! Kan man få bättre nyheter! Maskat, vitt och randigt! *mums* Vill du inte ha henne så vet du var du kan lämna henne i helgen … härligt, även du har en maskad tjej alltså! *retas*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

#1 Aha, det visste jag inte, men jag vet att det finns speciella oddisar. Tänker då på Isis!
Vi fick bara genotypen, ingen förklaring.
#2 Mmm, eller hur.
Jag tycker bättre om maskat då det inte syns på grund av vitt iaf
Tänk så kul det kan vara, riktigt fin och speciell tjej dessutom!
I mina ögon är det fullt tillräckligt att hon är vit.En av de snyggaste honorna i Uppsala utan överdrift!Kul för dig att kunna *kika in bakom det vita skynket* iaf!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 & #4: Rambo har en vit dotter hos FIN*Huissin som har en gul öga och en som är ½ gul och ½ blå :D Och Rambo själv inte har verkligen gula ögon (även om han är reggat som w 62; hans ögonen är "gröna")

Goa, fina Ninni. Jag håller helt med Eine. Kul med all info man kan få fram i alla fall.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Ninni är en av mina absolut favvosar. Hon är sååå vacker..

#5 Ninni tackar och bockar lite genant för de snälla orden. Man måste ju få tjuvkika lite
#6 Jag har haft FIN*Huissins hona i åtanke eftersom de är halvsystrar. Anne och Krycken (Godreign´s) har också en mkt söt vit tjej med ett speciellt oddisöga
#7 och #8 Tack snälla!

Jag har fött upp en vit tjej som var oddeye men hade ett grått öga och ett blått, så jag funderar på om hon var tonkanes under det vita. Nu går hon ju inte i avel och är bara sällskapsmisse, så det kvittar ju. Men häftigt är det :-)
Hihi, vad kul! En massa anlag på en och samma kisse alltså. Om jag haft en vit katt hade jag nog aldrig kunnat hålla mig från att dna-testa heller. 

#10 Har du någon bild?
Låter tokhäftigt!
#11 Det värsta med testet är att man får mersmak, även om en katt inte är vit eller konstigt maskad så kan man ju "hitta" andra roliga gejer, tex om den bär på choklad eller dilution
Frågan är om jag nu kan hålla mig från att DNA-testa Gaffsie och Skrutt 
#12 Tur att du har råd till dina små utsvävningar.Det är kul med lite extra vetande.

#13 Jag har ett barnsligt intresse för genetik, jag kan lixom inte låta bli
Ååå, så kul! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Vad kul att få reda på vad det vita döljer.
Maskad med mösnter är ju det bästa jag vet på andra plats kommer nog vitt så er Ninni tillhör ju då självklart en av mina favoriter
förutom att hon då också är snygg extriört!
Jag hade ju två vita ungar i Tindras förra kull, de är båda reggad som vita blåögda, men de hade helt olika blå ögonfärg. Hade varit lite roligt att göra gentest på dem. Jag tror att den, med de blåaste ögonen i den kullen är maskad under kanske till och med med mönster den andra, honan hade mer blå grå gröna, nästan så att jag trodde hon skulle bli oddeyed eftersom ögonen skiftade i lite olika färg. Nu har jag inte sett henne sedan hon flyttade men enligt matten och enligt de bilder jag fått så är hon lika blåögd på båda ögonen nu.

#14 Det är jag också,läser allt och önskar att jag hade råd att göra alla roligare tester.Men jag tar det livsnödvändiga först.
OH, vad fiiin hon är! Ett riktigt unikt exemplar.

#15 Ja, äntligen kom det!
#16 Låter mycket möjligt att en är maskade och helvit precis som Ninni.Du får posta bilder
#17 OMG vilka häftiga ögon, på fin misse förståss.
Syns vem som har fotat. En av världens enligt mig, bästaste kattfotograf!
#18 Visst ska man ta de nödvändiga testerna först. Det här är bara för skoj skull plus lite bonus då.
#19 Tusen tack! Ninni bugar och bockar för den fina komplimanger.