Obstinat hankatt
Tristan går och skriker hela dagarna och nätterna. Till en början tyckte vi det var okej, men nu börjar tålamodet tryta. Man får inte sova på nätterna och på dagarna när lillan ska vila måste vi stänga in honom och stänga alla dörrar mellan där han befinner sig och lillans rum för att hon ska kunna sova.
Oroar mig för grannarna också, vi har ju i alla fall en mysig kastrat att se fram emot efter sommaren. Men det låter verkligen helt förskräckligt och hörs väl även en bit utanför vårat hus. Ingen har vågat klaga ännu, men jag vågar knappt hälsa på grannarna längre…
När hunden är hemma kan han hålla sig lite lugnare och de får sova i eget rum på nätterna, men det funkar bara ett tag och sedan sätter han igång med operasången igen.
Vi har försökt att ha honom jättenära, gosa och aktivera honom med lek hela tiden, men han kan inte koppla av och vill genast iväg och leta damer igen.
Han har kissat fel en hel del också, men nu har det inte hänt på en vecka i alla fall. *peppar peppar*
Tänkte bara höra med er som haft fertila hankatter och sedan behålligt dem som kastrater. Har det här beteéndet försvunnit helt och hållet efter knips?
oj jag känner mig liten..
Det går över som när man släcker en lampa.At de är pratiga kommer man aldrig ifrån,rasen är pratig,men resten är bort i ett knips!Mina högljutt lockande och väldigt pissiga hannar har fungerat så.Det finns hopp!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Varför känner du dig liten?
Det är din avelshane, men vi får ju som sagt en underbar myskatt efter sommaren! Men vi saknar faktiskt våra goa knä- och sängvärmare och hoppas han kommer tillbaka efter knipseriet.
Det vanliga pratet är ingen fara, men operasången… 
#2 Jag vill inte att han ska ha tendenser till att vara besvärlig ,bara därför.Han blir alldeles odrägligt gosig sedan,han är ju redan en väldigt snäll kille.Maila mig privat,jag har en del förslag..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 Thanks, will do! 
Vet hur det känns, har lite samma här hemma med Corybas, fast han strilar inte (än, peppar peppar) men han sjunger och försöker rida både sin mor och sin gravida halvsyster (som han dock inte vet är hans syster)
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Ett tips är att prova med Homeoexil. Har precis tipsat om det i en annan tråd. Det har funkat på vår fertile kille. Han blev mycket lugnare. Det funkar på oron i alla fall och kan funka på strilning också.
Om de kastreras förhållandevis unga så går beteendet bort ganska snart efter kastrering, men hanar som gått fertila i flera år och hållits instängda på grund av strilning och sjönsång kan behålla beteenden till viss det livet ut.
Jag har fått kastrera två härliga hanar på grund av stril och hanbeteende och de är härliga kastrater nu! Don´t worry! Han är ung även i sommar!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#7 Tack, det känns skönt att höra från flera med erfarenhet! Jo, våran kille blev nyligen 1 år och kommer kastreras som senast 1 augusti i sommar, så han kommer slippa vara fertil så länge.
Nu skiker han som en stucken gris med basröst. 

Jag kan också bara trösta dig att "knipset" påverkar som mirakel. 
Jag måste hålla min fertila hanne (dock devon som inte hade något hög röst) separerad från andra katter för några månader, dels för att det fanns två löåpande honor, dels att han ville lite bråka med min kastrathane - och två dagar efter operationen var alla dörrar öppna igen ( den värst löpande honan var på bröllopsresa) - och nu efter några veckor är dett frid och fröjd i huset.
Killen var då också lite på ett år och har nu två kullar efter sig - den tredje är ännu i ungnen.