Ny sajt: Belgisk jättekanin
Alla är varmt välkomna till Belgisk jättekanin iFokus!
Här snackar vi stora kaniner modell XXL, men också en hel del om alternativa boendelösningar ute, frigående innekanin, kastrering och annat som passar även "vanliga" kaniner.
Finns också smått och gott för dig som är stolt ägare till en fransk vädur eller en tysk jättescheck.
Även om du inte har en belgisk jätte så är du jättevälkommen!
Våran cornish Tristan gästspelar också på sajten. 
Ooo jag älskar bilden ,särskilt den röda "kaninen" tilltalar mig förstås.Han kompis går inte av för hackor heller!Jisses!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Tack, jag gillar den också starkt! Och båda filurerna på den. 
Det roliga är att Freja bara är en "liten" bebis, hon har redan vuxit massor sedan bilden togs och större blir hon…

OMG, vilken jättekanin!
Är hon fortfarande bäbis på bilden? Kommer hon att bli ännu större?
#3 På bilden var hon bara 3 månader, min lilla jättebebis. Som vuxen ska hon väga minst 7.1 kg och det finns exemplar på 10-12 kg! Men tillhör man världens största kaninras så gör man… 

Ehm… vore nog… lärorikt för Wille att träffa :-D Han kan nämligen inte låta bli att jaga kaniner. Men DEN kaninen kan ju meja ned honom…
Wow, är katten på bilden vuxen? Vilken jättekanin!
#5 Du och Wille är välkomna på besök. Vi hade problem med att Tristan gick på kaninlådan i början, men nu sköter Freja den saken. Kommer Tristan i närheten av hennes toalåda så jagar hon resolut bort honom. Hon är en snäll men bestämd dam min jätte! 
#6 Japp, Trsitan är 1 år så han lär inte bli så mycket större.

Härlig bild…
Har träffat en Belgisk jätte Kanin på djuraffären där jag bor.
Och jag kan säga att jag hajade till…
Vilka jätte kaniner denna sorten är.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

#4 Det var värst, vilken jättekanin! Ni har en liiiiiten hund och en liiiiiiten katt, men en jättekanin!
#8 Japp, de är verkligen modell XXL. I like!
#9 Jo och det gör ju att jättekaninen ser ännu större ut! 

Jag ar radd for kaniner.. En stor en skulle jag aldrig ga i narheten av!! Huvva!
// Amanda
#11 Ojdå, men du har inte mycket att vara rädd för när det gäller min jätte i alla fall. Om man skaffar sig en belgisk jätte måste man vara jättenoga med att hantera sin kanin mycket redan från att den är liten. Skulle man inte göra det blir det himla knepigt att lyfta, bära och klippa klor när kaninen väger runt 10 kg.
Stora kaniner är alltså ofta väldigt välhanterade, tama och snälla!

#12 Da kanske jag skulle vaga vara i samma rum som en iaf :P Tycker att gnagare overlag ar valdigt laskiga.. Otroligt sota, men man vet aldrig vad som forsiggar inne i huvudet pa dem! Ratt som det ar sa kan de sprattla ivag, eller hugga till..
// Amanda
#13 Ha ha, fast kaniner är inga gnagare. De tillhör hardjuren.
Så då har vi bestämt att du inte är rädd för kaniner, bra va? 

#14 Haha vi sager val det da ;)
// Amanda

Grattis till lanseringen av nya sidan, hoppas den kommer att bli välbesökt! Gillar verkligen bilden, den är så himla gullig! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.