Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 383 ggr
Natali
0

Morron 21 April

Morron.

I dag måste jag börja på att packa. Utställningsväska, sonens väska, min väska, sagas grejor, som ju ska flytta på fredag, eller då är hon på väg i alla fall. Jag skulle ju börja med det igår, men vi fastande med deklarationen i stället. Nu är den inne i alla fall.

Saga ska ju flytta till Linköping, som ni kanske har förstått. =) Till Autumnwicca.

Jag har ju separerat och kommer måsta gå på sociala och få försörjningsstöd. Så kan ju inte ha så många katter längre. Om jag ens får ha kvar några.

Men nu ska jag i alla fall åka och rida. Får låna mammas bil från tisdag morgon till torsdag kväll, i alla fall till mitten av maj, så tar mej till stall och passa på att storhandla medans jag har bilen.

Hoppas ni får en bra dag. Här uppe i Umeå är det nu molningt och lite små kyligt.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AutumnWicca
0

God morgon!

Här i Linköping är det tyvärr mulet idag, men jag behöver inte gå ut så det är ju skönt :) Idag blir det till att jobba med skoluppgifter som ska in på fredag och så kanske det blir lite sömnad också.

Ha en fin dag!

#0 Tänker på dig! Jag hoppas för allt i världen att du ska få behålla dina katter.. de borde inte få bestämma.. kramar till dig!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Eine
0

God förmiddag

#0 Man ska inte berätta att man har katter( och kattuppfödning),då är det kört!Även om det är en hobby som bara kostar så tror många som du vet,att man gör en förmögenhet när man säljer kattungar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ylva-Li
0

Nej nej, berätta inte att du har katter, det är inte relevant. ;)
Vi måste kanske också gå den vägen snart.. Pengarna börjar sina.

Idag fyller jag år!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AutumnWicca
0

Grattis Ylva-Li!

TereseE
0

Grattis Ylva-Li!

#0 Säger som övriga att sociala inte borde ha något att säga till om dina katter. Bestämmer de hur många barn man får ha hemma också? Det är stor skillnad på katter och barn (är själv mamma), men båda är ju familjemedlemmar och ingen lyx. Mer än att de sätter guldkant på tillvaron, även när annat strular… Glad

Eine
0

#3 Stort grattis till dig!Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Clee
0

#3 Grattis!Skrattande

#5 Tyvärr är det ju så att katter räknas som en lyx. Det är ju också därför veterinärvård inte är subventionerat, t ex, eftersom det är ett eget val man gör att skaffa dem. Förhoppningsvis får Natali behålla sina katter hemma men jag kan nog hålla med Soc om att det inte lär vara aktuellt med avel och försäljning av kattungar, så det får nog hamna på is gissar jag. Oavsett hoppas jag att det löser sig med ekonomin.

Själv har jag full rulle med parningsförberedelser och tester hit och dit. Roligt - men på tal om pengar, kostsamt!

TereseE
0

#7 Jo, kan tänka mig att det räknas som lyx. Kan också hålla med dig angående socialbidrag och uppfödning. Om det skulle vara så att uppfödare tjänar stora pengar (som vissa tror) så ska det självklart inte stödjas med socialbidrag och om det är en dyr hobby (som väl ligger närmare sanningen) så ingår ju inte det i en vanlig levnadsstandard heller.

Däremot om man har 1-2 sälskapskatter så tycker jag inte att de har med saken att göra. Men jag är inte så insatt i vilka rutiner och regler som gäller för att få hjälp från Sociala. 

Hoppas allt ordnar sig för dig Natali!

Natali
0

Olyckligtvis har jag ju fyra 9 veckors sphynx bäbisar här. Men jag kommer ju inte få in en krona i vinst på dem. Men utlägg för hane, och allt annat. Plus att jag ju dessutom ska kastrera dem pga pappans hcm. Paniken blir ju nu om jag blir sittande med dem. =(

Tyvärr så finns det redan i deras papper, pga utredningen med sonen och stödfamilj. Men får väl skriva över katterna på nån i min närhet, som kan stå som "förmyndare". Oskyldig

#3 Grattis!

Just nu känns det hyffsat bra. Milton har fått ta ut cykeln och han är ute o cykklar med grannbarnen. Så skönt att bo som jag gör nu, och att han har vänner här. Han behöver lite trygghet nu. Jag också för den delen. Jag hoppas också soc låter mej bo kvar här. Men har 6100 i hyra, så det är ju alldeles för dyrt. Men jag kan få lgh med egen tvättstuga, bara jag får sjukintyg om det. Det har jag nu alltså).

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gokvällers!

Kom just hem från vet och har scannat Kisi UA! Skrattande

Ha en fortsatt bra kväll!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AutumnWicca
0

#10 Grattis!

emiya
0

Godkväll! Usch, jag är alltid sent ute! Kom hem från en intressant föreläsning först nu för en stund sedan.

Sent grattis på födelsedagen, Ylva-Li!

Grattis också, My Twiggs! Vad skönt att vackra Kisi var ua!

Natali, jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig! Jag vet hur det är, har själv varit där! Styrkekram!

Ylva-Li
0

Åh tack föresten allihopa. Kyss

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||