Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1010 ggr
svea1
0

Får jag vara lite nyfiken ;-)

Vad gör ni alla här inne, när ni inte föder upp katter, gosar med dem och pysslar med allt som har med dem att göra? Jobb? Familj? Andra intressen?

Själv har jag en man och tre barn som är mina guldkorn Kyss, och jag har två olika jobb som sjuksköterska. Ett på natten och ett på dagen. Sova? Nja.. ibland Flört 

Dessutom bakar jag tårtor och bloggar om det, även om det numera blir sällan.

[Wiveka]
0

Jag har man och två barn (20 o 18).
Arbetar som ögonsjuksköterska på operation och sterilcentralen på S:t Eriks ögonsjukhus i Stockholm.

Jag är hästtokig och skulle vilja rida om det inte vore för en skadad hand, kanske i framtiden…..

Spelar en hel del spel på datorn (puzzle) till min mans förtretFlört

Mona22
0

när jag inte gosar med kissarna jobbar jag inom äldrevården. hemtjänsten. trivs bra på jobbet.

på fritiden flyger jag gärna en sväng över stan och kollar.

MyTwiggs
0

Ja, du vet ju vad jag gör Flört Jag ägnar mig åt amatörkonstnärliga sysslor samt vet. kliniken i vingåker… Har ingen annan familj än djuren.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

citrina
0

Bor m sambo - snart make - i radhus i Malmö. Jobbar natt som sjuksköterska på en kirurgisk akutavdelning på UMAS. Förutom Katterna så har jag hund och häst. Hästen står installad 2 mil bort på fullervice så jag behöver bara göra roliga saker, dvs pyssla och rida.

Gillar att påta hemma, pyssla och fixa. Syr gärna ett nytt burskynke till var utställning… Tungan ute

Sjunger mkt, numera bara till husbehov men påbörjade musikerutbildning, klassisk sång, på musikhögskolan i Köpenhamn men hoppade av efter ett år. Jag är för mycket hemmapulare och djurintresserad för att trivas med ett kringflackande och osäkert liv som musiker, som tur var insåg jag det i tid.

AlexH
0

Jag har två barn , killar 4 år och 2.5 år. Jag har två hundar och två katter och en man, bor i Segeltorp-stockholm och arbetar som Senior Administrativ Assistant på Oracle Svenska AB  i Kista.(säljer ekonomisystem bla.)

JAg har turen att jag kan arbeta både hemmifrån och på jobbet så jag blandar så det passar familjen bäst.. När jag inte är här inne så går tiden till barnen och djuren samt mina styrelseuppdrag i Vinthundsklubben samt kattklubben SNRF.

Somrarna går åt til att flänga runt sverige på helgerna och ställa ut hund, samt träffa vänner. Jag försöker finna tid till att sy, samt hoppas nu även få lära mig korardtillverkning av Eine Skrattande. Så jag är rätt så fullbokad i schemat så att säga :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Är hemma med mina katter nu. Lever ensam men har glädjen att fortvarande ha yngste sonen skriven hos mig i dessa *mambo-tider*-Äldste sonen och hans familj bor ju inte hemma, men nära iaf.Jag är utbildad socionom, jobbar inte längre,och tänker inte gå in närmare på orsak heller eftersom detta är ett allmänt forum.Obestämd

Läser och skriver mycket.Har planer på en kattbok som bara ligger i ngt embryostadie än. Är mycket intresserad av människors samspel,och även katters samspel, sinsemellan och med oss människor.Har sjungit som mezzosopran i kör,men kattintresset kolliderade med det,så jag lade sången åt sidan.Har även jobbat politiskt innan barnen ville ha sin mamma hemma mer.Sedan tog jag inte upp det igen.

Ja resten lämnar jag åt fantasin för dem som inte behöver veta mer.Mina vänner vet, det räcker ju.FlörtAnnars får ni fråga mig när vi träffas.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

Är singel, bor med fyra katter i centrala Karlstad. Jobbar som IT-konsult på ett företag som heter Atea.

Pysslar mycket med musik, anser egentligen att det är mitt huvudintresse och katterna mitt biintresse… Spelar saxofon och klarinett, började också med pianolektioner i 7 års-åldern och har tagit lektioner i några år på det. Blåsinstrument har jag hållt på med sedan jag var 9 år och det har jag precis återupptagit igen efter ett uppehåll på två år efter en fingerskada. Spelar i orkestern nu, har även gett lektioner på saxofon och lett en barnorkester. Varit ledare på musikläger och varit förtroendevald i orkesterns styrelse i många år. Så mitt liv kretsar mycket runt musik.

Sjunger gärna i kör när tillfälle ges, mest blir det i projektform när något dyker upp. Inget regelbundet.

Har även ridit en del och gör så ofta jag kan. Var tvungen att sluta med ridlektioner för jag hade inte råd, men rider gärna på privathästar när jag kan. Tyvärr så är bekantskapskretsen ganska hästlös.

Strawberrygirl
0

Jag jobbar med ekonomi och personaladministration på ett litet industriföretag. På fritiden umgås jag mest med vänner, läser mycket… under helgerna träffar jag pojkvännen som bor ett antal mil bort. Tidigare höll jag på mycket med webgrafik och hemsidor men det har jag lagt på hyllan numera, nån enstaka gång hjälper jag någon kompis som vill ha en hemsida. Är inte alls lika aktiv längre med fritidsaktiviteter som jag var tidigare, nu tar katterna mesta delen av tiden.

Ann-margret
0

Jobbar på förskola i 28 år . Fyra Cornish rex .Bor i Stockholm . Ute i naturen så mycket som möjligt . Försöker att lära mig mer om min dator ,lyssnar mycket på musik och läser deckare .

AnneAlva
0

Jag bor i Uppsala sedan snart nio år tillbaka. Fem av dem tillsammans med min sambo/fästman. Studerade tidigare men har lagt det åt sidan för tillfället och söker jobb istället. Kattintresset är stort och jag älskar att ha katt! Uppfödarintresset är också det stort men det går i perioder som det mesta annat i mitt liv.

På fritiden tycker jag om att pyssla med föreningsaktiviteter. För tillfället sitter jag endast i en styrelse, i Uppsala Kattklubb, och jag innehar posten avelssekreterare samt också redaktör för klubbtidningen Akademiska Katten. Jag tycker om datorer och spelar mer än gärna dataspel i äventyrs- och strategigenren. Tyvärr är jag relativt tondöv, annars hade jag nog sjungit i kör.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Jag bor med mina 3 katter och en hund i en liten stuga i södra Dalarna. Jag äger en islandshäst tillsammans med min syster, den är uppstallad mitt emellan oss, d.v.s vi har ca1 km var till honom. Tyvärr kan jag inte längre rida lika mycket och på samma sätt som jag brukade.

Jag väntar nu ivrigt på att odlingssäsongen skall börja så jag kan plantera ut mina fröer i trädgården. Jag har haft stugan i tre år så det blir  4:e sommaren det är så spännande att se vad som kommer upp i rabatterna!

Jag gillar också att skapa saker både "nya rum", hemsidor och "konstverk"

Jag är systemutvecklare och har jobbat i ett stort antal år på en statlig myndighet i Stockhom, men nu är jag en sjukskriven lantis.

EvaG
0

Jag är singel. Jobbar på hotell. På fritiden tränar jag en del på gym. För höll jag på en del med hästhoppning.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

svea1
0

Vad roligt att få veta mer om er. Det verkar som ett gäng väldigt kreativa, konstnärliga och musikaliska människor med spännande jobb Skrattande

Vad roligt med fler sjuksköterskor här. Jag är skolsköterska på dagtid och jobbar med neurologi/hjärnsjukdomar -skador på natten.

[Silkwaves]
0

Ok jag är gift två barn 12 o 14 år är utbildad fysiker och jobbar som inspektör på Strålsäkerhetsmyndigheten. Min dröm var att bli veterinär men vad kan en pälsdjursallergiker göra annat än bli cornishuppfödare Skrattande Gillar att rida också och påta i trädgården och träna… tiden räcker inte alltid men jag försöker att ha kul och satsa på mina nära och kära familj, barn katter och kompisar. Dessutom är jag som Pippi Långstrump - Jag vill inte blir stur!

Rexjen
0

Jag bor med sambo i Uppsala sedan snart 10 år. Flyttade hit för att plugga till molekylärbiolog. För två år sedan började jag doktorera på njurskador i samband med diabetes (typ1) och det jag har kikat på är ett litet enzym som uppregleras och producerar superoxid vid diabetes.Tungan ute När jag inte hänger på utställning eller på jobbet så softar jag gärna framför datorn. Jag brukar fota lite och PS brukar jag använda som avslappningFlört Jag har ridit hela mitt liv både på ridskola och privat. Jag är medryttare på en häst här i Uppsala, en urtrevlig 23 årig kruthäst som är högt utbildad i dressyr. Han heter DandyGlad Ibland då jag får ro läser jag böcker, gärna faktaböcker eller böcker med fina bilder i. Har en dröm om att skriva en bok i framtiden, kanske en om kattgenetik Flört

acas
0

#14 Jag vill inte heller bli "stur" Skrattandeej heller vet jag vad jag vill bli!! Jobbar på Volvo som Testförare och älskar mitt jobb. Eftersom jag bara jobbar kvällar (16-24) så har jag hela dagen till förfogande med min trädgård och huset som jag köpte för några år sen. Har arbetat med och ägt travhästar i många år. Numera lämnar jag över mig i en go Nordis hovar på fritiden. Katterna är mitt liv och det är även katternas och min ständige följeslagare Fluga(hunden). Fotografering är en stor hobby som jag pluggar för att lära mig mer om.  Har dessutom lyckan att ha en 16 årig grabb som faktiskt fortfarande gillar sin mamma och vill vara tillsammans med henne och alla djuren.  Glad Påsk önskar vi Er alla!

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Eine
0

TS: Vilken trevlig och lågmäld tråd detta ärKyss.Ett alldeles utmärkt initiativ tycker jag.Alla törs/vill inte öppna sig i alla trådar,vi(iaf jag) är alltid medveten om risken att bli missförstådd/påhoppad/mobbad och det gör att man inget säger om det privata.Tack för ditt initiativ än en gång.Glad

AnnaS
0

#15 Ååh, jag vill också ha en Dandy, vad toppen att ha en sådan läromästare!! Red en 22-årig travare i gymnasiet, han visste bäst och jag fick liksom bara hänga med Flört Han hade full koll på att han var äldre än mig Flört 3 minuter dressyr och sedan vände han och gick hem, bokstavligen, mer envis häst fanns inte!! Skrattande

MyTwiggs
0

När jag läser alla andras inlägg så blir jag nästan besviken på mig själv! Jag kunde väl ha berättat några saker som ni kanske inte vet!!! Flört

Jag kan göra ett tillägg här då:

Jag kan väl tillägga att jag är utbildad djurvårdare och har läst smådjursvård och djursjukvård samt hästkunskap. Jag har varit politiskt engagerad i djurrättsfrågor sedan jag gick på högstadiet och har bland annat jobbat på Förbunder Djurens rätt i Älvsjö.

Jag är renodlad lantis och bor på en bondgård. Jag är djupt och heligt intresserad av konst, arkitektur och hus… Läser ganska mycket och älskar musik! Mitt kattintresse hänger i sedan jag var liten och det var först nu jag fick möjligheten att börja engagera mig på riktigt… även om det hela är i sina lindor :)

Sådär ja!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0

#18 ASG! Ser det framför mig!Glad Han är verkligen en läromästare otroligt fin häst.Kyss

AnnaS
0

#20 För att inte tala om den gången han fick för sig att gå bakåt precis hela turen… Ja, jösses, han hade en stor personlighet Lillen Skrattande

Eine
0

#19 Det du vill säga det säger du.Kul att du kom på lite mer!

Clee
0

Även jag är en av dessa som stannat i växten. Är dålig på att vara vuxen och ta ansvar, så det är tur att jag har en sex år yngre sambo som håller ordning på mig och står för initiativen i vad man ska/vill göra med sitt liv. Jag är 28 år och bor i Malmö men är uppvuxen i Västergötland, med Småland nästgårds. Jag har ett deltidskneg som försäkringssäljare, alltmedan jag klurar just på "vad jag vill bli".

Överlag är jag en person som vill ha gjort medvetna val när det gäller nästan allt i mitt liv, så smak och intressen går hand i hand med det - är utstuderade. Även om jag inte känner mig särdeles intresserad av musik, litteratur, mode, inredning, filosofi, kosthållning, politik eller arkitektur kan jag emellanåt överraska mig själv i namedropping och koll. Flört Jag har helt enkelt en bestämd och uppdaterad uppfattning om det mesta nyss nämnda. Två intressen vågar jag dock stå för, det ena är mina katter och konsekvenserna därav (allt från färggenetik och utställning till avtalsrätt och djurrätt) och det andra är begagnade småpryttlar (porslin, glas, textil, konsthantverk, industridesign, möbler…) via företrädesvis loppisar och auktion. Jag är väl just nu mest på vippen att bestämma mig för hur mycket jag ska satsa på mitt avelsintresse, eftersom resurser och möjligheter har flera vinklingar…

emiya
0

Bor i Stenungsund på västkusten med sambo som är långtradarchaffis, och så mina två kattdamer Hermi och Ella. Vi hade ju vår älskade gubbe också, Gorm, som ni ju vet gick bort i november. Jag är 55+ och är sjukpensionär, men föreningsaktiv inom handikapprörelsen och jobbar lite ibland som cirkelledare i olika språk, samt som föreläsare och kursledare. Tycker om att vara ute och promenera, vilket jag måste för min sjukdom. Jag läser mycket när jag har tid och umgås med vänner. Jag har barn och barnbarn i Hastings, England, så dit åker vi ett par gånger om året.

Andra intressen förutom djur är historia och kultur och hälsofrågor.

PS Trevlig tråd, kul att veta lite om vad ni gör! Och så många musikaliska talanger!

RacerDonnans
0

Jag bor med min man och två töser 6år och 8år i en by i Jämtland. Mycket av fritiden går åt till att engagera mig i döttrarnas intressen (sång och dans) men därutöver är jag ibland solist i gospelkör och sjunger på dop, bröllop, släktträffar.. När det gäller instrument har jag aldrig kunnat bestämma mig riktigt (förutom sången), spelar mest piano men har spelat fiol, gitarr och flöjt några år och lär mig juat nu ensemleinstrument då jag studerar ämnesbehörighet för musikundervisning år 1-9 (på halvtid distans). Jag studerar även arbetsrätt på deltid.

Jobb: som musiklärare några timmar i veckan, som fritidspedagog på fritids lite fler timmar samt har tidsnedsättning för fackligt uppdrag som huvudskyddsombud, ordförande och därmed huvudförhandlare i Lärarförbundet i min kommun.
Jag har även några centrala fackliga uppdrag. Katterna är främst familjemedlemmar men uppfödning är ju också ett av mina intressen vilket också gjort att jag engagerat mig i kattklubbar också.
Som familj tillbringar vi så många helger och lov som möjligt under vintern i Duved/Åre för utförsåkning och avkoppling tillsammans (även om jag inte kan åka så mycket numera tyvärr). Tycker mycket om foto, data, snöskoterkörning men skulle hålla på mer om dygnet hade fler timmar.

Även jag red mycket, hade huskatter, hund, undulater innan jag blev allergisk. Nu får jag nöja mig med mina Cornishar vilka jag är så glad att tål då det är en helt underbar ras.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

rexmamma
0

Tänk jag som är så gammal vill inte heller bli stur… Flört Jag måste tom tänka efter hur gammal jag är, jo 55 måste det vara. Jag glömmer bort det emellanåt för jag har fått så många unga "kattkompisar" Skrattande.

Är ekonom, bor i Sollentuna, jobbar heltid och har två utflugna barn. Kattintresset har alltid funnits men det är sen barnen flyttade hemifrån som det riktigt har blommat ut. Våra fyra hemmavarande vuxna katter och lilla hjärtat (Phoebe) som har flyttat till vår dotter i Berlin är vår familj lika mycket som våra barn.

Mina intressen förutom katterna är att läsa, resa (blir ju lite mindre nu med alla katter), god mat och att umgås med familjen.

Jag är så tacksam för alla goa kattmänniskor jag har lärt känna, för att inte tala om alla underbara kattungeköpare! Kyss

Sewena
0

Jag bor ensam med mina 3 barn och våra katter.
Studerar till undersköterska och vikarierar som personlig assistent emellanåt.
Förutom katter så finns även intresset för hundar, musik och naturen och fotografering.

Det är svårt att skriva om sig själv men vill någon veta mer så är det bara att fråga…

svea1
0

#17 Eine. Tack, vad gullig du är.

Jag tycker också det blev en trevlig tråd Glad Man berättar bara det man vill såklart Glad

zoolatri
0

Jag bor med mitt lilla "minizoo"  utanför Örebro just nu, jag delar hem med 7 råttor, 2 katter(varav en cornish), en hund och två akvarium. Jobbar på ett stort lantbruk med både kor och grisar men har precis fått ett annat jobb. Det nya jobbet innebär mycket mer kor och en lång flytt ner mot Alingsås, så om drygt en månad blir jag västgöte igen:)

Både arbetsliv och fritid fulls av djur, som är mitt stora intresse, vänner och familj är självklart oxå viktiga för mej. Annars gillar jag heminredning och att pyssla i trädgården:)

Rexjen
0

#21 Ha ha! Vilken kuse!Skrattande Han måste haft en vilja av stål!

Kom på att precis som Clee är jag förtjust i begangnade prylar. Springer gärna på second hand och loppisar. Är barnsligt förtjust i porslin och plåtburkar. Tyg är också något som jag brukar leta efter, eller finsk formgivning och design.

AnnaS
0

#30 Ja, fast han testade mig bara och han var envis. Det sa matte också, att han kommer att testa mig på alla sätt och vis. Han hade en helt galen testperiod Flört Tyvärr kom vi inte förbi den fasen, han var inte riktigt medryttarhästen jag letade efter då och jag tackade nej efter ett tag.

TereseE
0

Jag vet inte heller vad jag ska bli när jag blir stor…

Just nu är jag mamma för hela slanten och trivs jättebra med det! Emma är 11 månader gammal och det händer så mycket just nu, jättespännande och känns som en lyx att verkligen få den här tiden tillsammans med henne. Gift med Emmas pappa sedan 4 år och vi bor i radhuslik lägenhet i Gamla Uppsala. Hoppas på ett syskon till Emma, kanske redan till jul…?

Har pluggat en hel del innan, mest strökurser men satte igång på Lärarprogrammet innan jag blev gravid med Emma. Känner dock att det inte riktigt är yrket för mig.

Spenderar mycket tid med familj och vänner och älskar att vara ute i naturen. Till familjen hör en cornish rex, en dvärgpinscher och en frigående lådtränad belgisk jättekanin. Planerar för cornish nummer två till sommaren.

Andra intressen är bodyart (tatuerad och piercad), resor, träffa gamla och nya vänner, friluftsliv, kost och hälsa, träning mm. Har ridit en hel del tidigare, men är numera hästlös. Har haft egna hästar och tränat och ridit in unghästar på Island när jag var yngre.

Leffe
0

Jag kör färdtjänstbuss om dagarna i Stockholms län. Kör en kombitur vilket innebär att jag kör både kör skolbarn och funktionshindrade. Jag har har kört färdtjänstbuss nu i 30 år och tycker fortfarande om jobbet.

På fritiden blir det att umgås med katterna, sitta vid datorn, se på film och teve och träffa vännerna.

Gittan
0

Jag bor med sambo och två barn. Jag är sekreterare och har den förmånen att jag kan jobba hemifrån en hel del.

På fritiden umgås jag självklart med de mina och djuren katter, hund och hästar. Älskar att strosa i skogen. Så rider jag en del.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

aggeelin
0

Jag är till yrket arbetsterapeut och arbetar just nu på arbetsterapeutprogrammet i Örebro, kursansvarig och undervisar en hel del och det tycker jag är jätteroligt! Jag har haft två av de bästa jobb jag kan tänka mig. Jag har jobbat i ett hjärnskadeteam på habiliteringen i Västerås (jobbade med rehabilitering) och nu underivsar jag och som sagt, jätteroligt. Tänk att ha jobb som är så kul. Har hunnit med andra jobb också… har t ex jobbat i äldreomsorgen, omsorg, psykiatri…

Jag bor tillsammans med katternas husse, sambon. Jag har två barn och han har tre och de är alla i samma ålder… det var tufft medan de alla bodde hemma. Just nu är hans dotter hemma en period och det är trevligt men jag tror att hon tycker att det blir ganska långtråkigt. Hon jobbar annars på restaurang i Schwiez. Till hösten ska hon till Bali.

Vi har flyttat till kanten av Hjälmaren och har ca 2,5 kilometer till centrum av Örebro. Det tar tio minuter med cykel, fantastiskt! Jag tycker om att röra på mig och tränar ca tre gånger i veckan. Jag tränar sånt som body pump (som är styrketräning med skivstång i grupp) body jam (olika dansstilar som jive, salsa, hip hop, house. mambo, disco mm) body combat (slag och sparkar i lite jazzig stil) core och yoga mm. Jag tycker om både stan och naturen, viktigt för mig.

Annars är jag född på landet, "bonddotter… Jag är en social person som tycker om att umgås med andra. Och jag tycker om att laga och äta god mat, grönsaker är viktigt för mig. Jag är inte vegetarian men brukar säga att jag är grönsaksätare…

Jag är född i Närke men har mitt hjärta utanför Rättvik i skogen där min mamma är född.

Också jag tilhör de som inte vill bli stur… livet är alldeles för roligt för det. Och så har jag nästan alltid haft katter Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ulle70
0

Bor med "gube" och två barn 9 och 6 år, mitt i mellan Stockholm och Enköping. Har nu tre rexar, mina båda kastrat killar, Joker och Linus och så lilla Isa.

Nyutbildad barnskötare efter att ha varit kallskänka "hela" mitt liv, men händerna ville inte mer (kontaktallergi) påtar i trädgården när andan faller på, vilket inte är så ofta men till våren brukar jag köra en raid där.Tungan ute

Är egentligen hundmänniska, men tycker inte att det är rättvist att ha hund när ingen är hemma förrän tidigt på em. Så jag skaffade Crx, och det har jag aldrig ångrat. Valde just crx för att de var så "hundlika" till sättet.

Har just nu ett enda stort intresse; SCRAPBOOKING och allt som hör det till (fotografering osv. ) Älskar att "scrappa" och göra fina sidor till mina fotografier och sedan skriva en liten eller lång kommentar till.

Sitter just nu i ett soligt och härligt Funäsdalen med lagom med snö och härliga, strålande 10 grader varm på dagarna.

AutumnWicca
0

Jag bor i Linlöping och studerar textil hantverk och formgivning, har pluggat på lärarprogrammet också. Vet inte vad jag vill bli men det får tiden utvisa.

Bor med fästmannen Tomas i en fin 2:a och ska efter sommaren utöka vår familj med cornish rex :)

Medeltid, lajv och historia och helst i kombination med textil är det stora intresset! Syr lite då och då på beställning (oftast kläder) annars mest till mig själv!

Dansar även orientalisk dans (magdans) och har gjort det i snart 4 år, utan det skulle livet var mycket mindra roligt :P

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

TamlinsMatte
0

Jag bor i Göteborg tillsammans med huskatten Wille och cornishen Tamlin. Göteborg är vår fasta punkt även om vi då och då ger oss av på lite längre vistelser på andra ställen när arbete och studier kräver/gör det möjligt utifrån vilken horisont man nu vill se det. Just nu befinner vi oss i ett stort flyttkaos där det mest kaotiska är att vi gör oss av med 30 kvadrat och alla möbler måste flytta hemifrån samtidigt som de kommande 18 kvadraten ska maximal-anpassas för två visserligen äldre herrars behov så att de inte blir lidande av det pyttiga boendet (tur att lägenheten märkligt nog är utrustad med 5 kvadrat färdiginnätad balkong)

Boendeomflytten säger nog en del om min personlighet. Jag är lite knäpp, den slutsatsen får vi nog dra. Vem flyttar från 50 kvadrat till 18 frivilligt?? Men det andra är att jag är en rätt bestämd människa. Jag står sedan flera år i kö för att adoptera och fick av olika anledningar ytterligare några års kötid att göra innan jag kommer fram. Och när jag nu fick all denna oönskade tid (för såklart är det påfrestande att vänta) tänkte jag satsa två år på att spara pengar inför det. Lägenhetstokerierna ger mig en rätt maffig insparning i månadsbudgeten… Dessutom ska jag studera lite till inom en inte alltför avlägsen framtid.

Jag är socionom med ett par års extrastudier, och jobbar just nu som socialsekreterare. Anställd sedan några år men har precis kommit tillbaka efter en termins tjänstledighet för studier i Sigtuna. Så småningom är målet att vara färdig diakon, men allt tar sin tid och jag löser det som det kommer sig. När det passar ska jag göra mitt sista utbildningsår. Men sv.kyrkan får nog ses som en fritidsaktivitet just nu även om det finns en baktanke om att få betalt från dem till slut.

[Johanna84]
0

Jag har två cornish rex töser, Sushi och Enya. När jag inte är hemma och umgås med dem så jobbar 80% nätter på ett äldreboende som vårdbiträde (börjar utbildning till undersköterska till hösten). Förutom katter så är jag även intresserad av hundar, har en boxertik som blir 5 år på torsdag, med henne tränar jag lite sporadiskt lydnad och jag ställer även ut henne lite då och då (med ganska bra resultat)

Andra stora intressen är heminredning och skönhet, är lite av en smink och parfym samlare… Skäms Att utbilda mig till makeup artist är en dröm jag haft i flera år… men det kostar ju en hel del, så jag nöjer mig att vara hjälpa mina vänner med sminket när det vankas partyn Tungan ute

Jag har också ett stort musik intresse och på somrarna brukar det bli något festival besök…

Ja, de var lite om mig…

/Johanna

AmazingNature
0

När man har så många katter som jag har det är det ett val att i livet ha en speciell livstil. Alla mina andra val i livet påverkas av katterna. Jag måste bo mitt i ingenstans, jag måste jobba hemifrån och vara egen företagare och jag har valt att endast ha ett barn. Det är nog så att mim förflutna måste ha påverka detta: jag har jobba flera år i djurreservat med mer kontakt med djuren än människor ibland. Som tur är kommer jag från en stor stad från början (Paris) så det blev inte så obalanserat till slut Skrattande

Utöver familjen (Anders och Opale) och katterna samt hunden går tiden till mina två  jobb; frilansöversättare och fältforskare i vildkattbeteende (studier av pumor i Canada/norra USA framför allt); sedan det som är kvar av tiden går till FIFes domarutbildningen och de två språk jag håller på att lära mig; italienska och Nederländska.

Efter allt detta försöker jag sova då och då Cool

MagicPaws
0

Ja kan väl berätta lite smått om mig… har ju 4st katter samt två hos min mamma, en av katterna är min foderhona som endast är hemma för att få kull och kommer sedan flytta permanent till sin fodervärd.

Jag har en vit storpudel vid namn Madness Bruce Willis som kallas "Spike" och han tar ju endel av min tid.

Just nu går jag även en kurs i personlig utveckling för psykiskt sjukskrivna och jag är som sagt sjukskriven i övrigt.

Har en sambo och två bonusbarn som bor med oss varannan vecka.

I övrigt arbetar jag med min egen hemsida och små hobbysar från Panduros Hobbyklubb. Hinner inte med så mycket annat.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike