Stackars Tiger har brutit benet! =(
Upptäckte sent igår kväll att vår lille blåvite kille Tiger hoppade på tre ben och inte alls ville stödja på vänster framben. Tiger fick sålunda spendera sin 12-veckorsdag hos veterinären.
Eftersom Tiger hade så ont i sin armbågsled, räckte det inte med lugnande för att kunna röntga honom utan de behövde söva honom helt.
Tiger har en komplicerad fraktur på inre armbågsbenet, och eftersom benen är så mjuka i den här åldern kan det vara svårt att laga det. Kanske är en tillväxtzoon skadad. Enl. veterinären här är inte prognosen så god för att han ska bli helt återställd. 
Vi är remiterade till Strömsholm för att träffa en ortoped. Så imorgon bitti kommer vi stå där och banka på porten.
Jag tycker så himla synd om Tiger, och jag kommer göra allt i min makt för att han ska bli frisk och få ett bra liv. Just nu sover han bredvid mig, han är fortfarande slö efter sövningen och har fått smärtstillande. Uss, känner mig verkligen ledsen i ögat. 
Håll tummarna för oss imorgon!
Vi håller alla tummar och tassar för er och lilla Tiger!

Lillplutten.Hoppas att ni får bra hjälp imorgon så att han piggar på sig.
Stolt ägare till tre La permer
Lillavän. Hoppas att allt går bra
Hållar tummarna att det går bra

Jag håller tummarna! Ortopederna är duktiga! En av mina katter, som jag fött upp, bröt baktassen så den satt helt löst och ortopderna har fixat honom så han kan hoppa, springa och leka. Helt otroligt!
Hanna! Du vet redan att jag håller alla tummar och tår här hemma och att jag tänker på er! Tiger är en härlig liten kille och han måsta bara bli bra!
Nu är det tid för att fokusera på Tiger med all kraft! Frakturer i en så pass låg ålder är tjurigt så tillvida att han kan läka ihop på nolltid för att sedan få problem senare, men hur det än är så har kattungar god läkförmåga och jag tror att allt kommer att bli bra!
Jag finns alltid om du behöver ventilera och prata, det vet du! Ni är världsbäst, och jag vet att ni gör allt för Tigerpojken!
Lycka till imorgon, mina vänner!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Åhh, vad tråkigt. Håller tummar och tassar härhemma för att allt ska gå bra för er!!
Stackars Tiger!
Här i Gropen håller vi oxå alla tummar och tassar för att det ska gå bra imorgon!
Kramar!
Så hemskt- stackars lille Tiger. Hoppas och tror att det går bra och att han blir helt återställd. Tänker på er.

Så tråkigt! Jag hoppas allt går bra för lilla Tiger!

Tråkigt! Håller tummarna och tänker på er!
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Nej, vilken olycka! Hoppas verkligen att er lille kille kommer att bli helt bra igen och det så snart som möjligt. Lycka till i morgon!
Det var då en annorlunda olycka med en så liten kis inblandad. Nu får vi hoppas att allt går bra!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Så tråkigt men - jag vet att min sons katt hade ett mycket gott liv med skador i tillväxtzonen på både bak och framben. Han är en mycket speciell person…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Stackars liten
och stackars er, hemskt när något händer dom små. Hoppas att allt går bra ändå!
Men, vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg Hanna!
Hoppas att han blir återställd så att han får fortsätta leva ett spralligt rexliv! En olycka händer såå lätt tyvärr.

Men stackars liten! Hoppas han blir bra i lilla benet. Håller tummarna!

Så tråkigt att höra, jag tänker på er och håller allt jag kan hela natten och imorgon!!! Hoppas på en mer positiv rapport imorgonkväll.
Kramar!!!!!!!!!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Nej vad tråkigt, stackars liten Tiger.
Håller tummarna för att allt går bra imorgon!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Usch nej stackars liten. Visst håller vi tummarna och tassarna här hemma!
Och vi skickar massa nospussar till lillen.

Håller tummarna hårt för Lille Tiger i morgon!
Hoppas ortopederna kan laga hans brutna ben och att han slipper få men av det.
Tiger blev inlagd igår på Strömsholm, inte helt oväntat. Och även fast man vet att personalen där både är kunniga och djurälskare var det så svårt att lämna kvar en så liten kille, jag var helt förstörd. Han sattes upp på väntelistan för operation, och vi hade verkligen tur för de hann operera honom redan igår.
Operationen gick bra, skruven är på plats, men det är på inga sätt över. Benen är så mjuka på så små kattungar att kirurgen beskrev det som att det var som att skruva i torrt bröd. Tiger kommer behöva att hållas absolut still, för skruven får inte ha någon möjlighet att röra på sig. Går allt som det ska, så ska skruven tas bort om tre veckor.
Efter de gått ronden idag får vi reda på om vi får hämta hem Tiger idag eller om han blir kvar. Det vore skönt att få hem honom, men så klart måste hans skada få bästa möjliga förutsättningar för att läka.
Det är i alla fall skönt att operationen är över, för det känns ändå som vi kan andas ut lite.
Skickar med en bild på en trött Tiger, som jag tog igår efter att vi varit hos veterinären.

Skönt att han redan blivit opererad.Nu håller vi tummarna för ett snabbt tillfrisknande.
Stolt ägare till tre La permer

Liten skrutt. Hoppas att han snart blir frisk och att skruven håller sig där den ska vara. Jag håller alla tummar och tår!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Det är inte klokt,vilken otur att en så liten ska drabbas!Stackars lilla pyre.
Krya på dig snabbt lille Tiger!!

Men lille vännen, vilken otur. Hoppas att det går bra och att ni lyckas hålla honom i stillhet så länge som behövs.

Åh, han ser ut att vara en trött men tapper liten man
på bilden i #22. Hoppas att allt går bra nu och att det läker som det ska. Lycka till med att hålla honom stilla! Ni får hitta på tankelekar åt honom så han blir stimulerad men ändå håller sig lugn. Tiger kommer att bli en av de mest kluriga och kloka cornishar som finns efter att allt det här är över.
Lille tigerpojken! Nu är det bara att hålla tummarna för att det läker ihop som det ska!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Vi gåller alla tummar, klor, ben, svansar och fenor här också.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Nu är Tiger hemma men han är inte alls överens med oss om att han ska vara stilla. Han ska belasta benet, bara han inte klättrar, hoppar, hänger, vrider osv. Så han får hålla sig på låg nivå. Och inget bus med polarna såklart. Han är i alla fall glad att vara hemma. Hoppas såå att det inte ska gå upp! Ska tillbaka nästa fredag för röntgen, för att se att det läker som det ska.
Håll honom på en begränsad yta ,utan roliga klätterträd och alltför liviga kompisar.(Kunde inte låta bli att titta in på tråden,tänker mycket på den lille palten
)
Han är i vårt sovrum. Vi gav upp försök med hage och bur, han försökte bara ta sig ut genom att hoppa och gräva, och det kändes som större risk att han skulle skada sig då, än bara av att ha lite större yta att röra sig på. Så vi tyckte sovrummet var bättre. Vi har tagit bort allt som går att hoppa och klättra på, inkl vår sängstomme, inatt ska vi sova på golvet
. Som sällskap har han gammelkastraten Miranda - ingen risk för hopp och bus där.
När vi ska tillbaka till veterinären om en vecka måste jag nästan fråga hur pass vanliga sånna här benbrott är, för jag har nog inte hört om något liknande på en kattunge i alla fall.
Jag var nyss uppe hos den lille busen, och han är vid gott humör, slänger sig på rygg och leker med råttor. När han går stödjer han lite på benet, vilket han inte gjorde alls före operationen. Och aptiten är stor. Jag tror han tyckte att det där stället strömsholm inte var nåt vidare hotell
. Husse och matte är i alla fall dem väldigt tacksamma, vad skulle man göra utan kunniga veterinärer och djurvårdare?!
Hoppas allt går bra.
#33 - vet inte alls hur vanligt det är men "vår" (addes) Mollgan hade fraktur på bakbenet och skador på knät både på bak och fram Efersom det inte upptäcktes när det var färskt var det inget som man ville operera - det går att leva med sa vet. Vi har ju mycket undrat vad det var som hade hänt och gissar att han var trampad av någon besökare hos uppfödaren… vet vet…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Åh, lillkillen! Krya på dig fort, sötnos!