VKKs utställning den 4/4
Lite sliten efter gårdagens uställning i Hallstahammar. Trevligt annordnad utställning och roligt folk. Tack allihopa för en trevlig dag!
Tyvärr glömde vi kameran hemma, men det kanske är någon annan som har bilder?
Våra resultat:
GIC S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith, Gråis CACS
GIC FIN*Metsäkansan Corleona, Moi, CAGCIB --> GIC
CH S*Rex Dandy Atomic Fire, Norton, CAC och BIV--> CH
CH S*Rex Dandy Ninni, CAC --> CH
S*Rex Dandy Gafsan, Ex2 av 4
DK Løveid Skies Of Arcadia, Skrutt, Ex1, BIV-U ocn NOM-U
Grattis!Och särskilt till Ninni som det gick ännu bättre för än vad som står här! Vackraste tjejen!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

S*Jazz-Annas Georgy Porgy fick CAGPIB och blev NOM och syskonen S*Jazz-Annas Popping och S*Jazz-Annas Charleston fick båda EX 1 med strålande bedömningar 
Grattis!

Kul att träffa alla i går 
Änglatassen's Prins Toulouse tog sitt andra Cac med fina bedömningar på hans päls och profil.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
#4 Grattis!
Nu är han snart Champion!
Grattis till alla fina resultat

S*Rexlicious Tyra Banks (crx f) fick CAC
AUS*Moravanka Sir Spellbound (burma) fick CAC, BIV, NOM
S*Komihåg's Kexchoklad (burma) fick EX 1..gick i klass 11
Trevligt att träffa alla glada kattfolk.. hoppas att vi syns den 18 och 19 april i Surahammar ochså..
S*Silkwave's Peter Peppar fick CAGPIB, NOM
S*Wairam's Alladin CAPS
Jättekul dag i Hallstahammar och så roligt att träffa all rex-människoroch annat katt folk! Sedan med första fikat i solen utanför hallen… kunde det blir bättre. Tack för en trevlig dag alla!

#8 Jag hann aldrig gratta till nomet! KUL! Ja kul merd certen också så klart!

S*Avots Cello fick sitt andra CAC och en fin kritik av domaren
Detvar roligt att det var så många cornishar på utställningen och att få "ansikten" på några fler här på forumet!
Nu skall jag fundera en dag eller två, men sen blir det nog så att jag anmäler Cello till Örebro utställningen i början av juni.
Grattis till alla fina resultat! 
# 10 Ja, gör det! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
# 1 Jasså? Gick det ännu bättre? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#12 Läste nog fel! Men hörde iaf en fågel som viskade att hon är såååå snygg.Och det kan jag ju hålla med om

Grattis till alla fina resultat och jag håller en extra tumme för blivande bebispappa Norton att han fixar ytterligare 2 BIV innan kulorna ryker, vore roligt om han fick en DVM!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#14 Han måste få BIV över två år också
BIV'ar som kastrat räknas också.
Ett jättegrattis till alla missarna och ett alldeles särskilt till lille Charlie (IP S*Silkwave´s Peter Peppar) - Mamma och småsyskonen hälsar och skickar massor med nospussar 

Grattis till alla fina resultat
Grattis allihop!! Roligt att så många cornishar visade framfötterna!

Gratulerer til alle de fine resultatene!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Tack allihopa!
#13 Ninni blev "bara" CH, men vi är glada iaf
Tack för grattulationerna.
#14 Han har tre kvar till DVM
han får ta de tre sista som kastrerad, och det är som #15 säger att det måste ta två år från första BIVet till att man kan ta ut DVM-titeln. men som sagt han har 3 kvar.

Grattis till de fina resultaten o katterna!!
#20 han är precis lika fin utan extra meriter!!
Han har ändå inga bekymmer att få till de sista..

S*RexEllen´s Kantarellen fick EX3 av 4 men fin kritik. Mest stolta är vi över att hon fick excellent på profil och haka. Mindre stolta över att vi inte har lyckats få ned magen lite för det var det hon fick nedslag på.
GRATTIS till alla som fick lägga till meriter i stamtavlan.
Jättekul att träffa alla trevliga cornish ägare och hang-arounds.
Vi kommer till Surahammar också
det är skönt när man inte behöver åka så långt…..

S*Spotless Syster Yster och S*Spotless Tosca som båda debuterade i öppen klass tog sina CAC.
Lillskiten S*Spotless Ulv, klass 11, blev Ex1 och BIV.
Det var en mycket trevlig dag med rexmänniskor och en mycket trevlig domare, har aldrig tidigare haft Yan Roca-Folch.
Mammas katter gjorde det de skulle, IC S*Spotless Astrid knep sitt CAGCIB och Morra (EP IC La Bell Runaway Ruby) blev BIS veteran.

#24 Utter var det väl som var där?
För någon svart Ulv som tog BIV såg vi inte av i grupp 1 
Grattis igen ,till alla jag missat.
#24 Yan är en synnerligen trevlig och kunnig domare,även rolig att umgås med lite halvprivat.

GIC S*Bimsie´s Maxwell Silverdröm, Mäski, fick sitt femte CACS och mycket beröm för sitt temperament (enligt dommaren det bästa temperamet på en katt som hon stött på under den dagen
) och fantastiska päls. Matte är superstolt över sin goseplutt…
Grattis alla till fina resultat och det var lika roligt som alltid att träffa trevligt rex-folk. Som vanligt är jag helt kär i Gråis, Mäskis "kusin", han är underbar
.

Ja, Anna! Visst har du rätt, visst var det Utter som var där och knep BIVen i grupp 8.
Ulv hade fått svårt att göra det samma i grupp 1 med sådan dödande konkurrens.
My mistake!!!
Eine - kunnig, trevlig och sympatisk, jag kommer inte att protestera om jag får Yan igen! 

Grattis alla!
Yan är en toppendomare. Gillar honom skarpt!