Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: kattungar-till-salu
Läst 761 ggr
MyTwiggs
0

*Snyft* Ett svårt beslut!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, Nu har jag fattat det svåra beslutet! Med stor sorg har jag bestämt mig för att sälja Anton Fjanton. Jag har haft mina kval inför detta beslut eftersom grabben är så oerhört härlig och fin på alla vis, och jag tror att han kommer att bli en kanonkisse. Tyvärr har jag bara en obesläktad hona och jag kan inte låna ut honom till avel. Jag får inte ihop det på något vis och tyvärr är jag tvungen att sälja min ögonsten, mitt lilla hjärta som bara spinner och sötar sig här hemma tills det tåras i ögonen på mig. Han är en framåt kille med mycket glädge och bus.

För mig är det absolut roligt om hans blivande familj är utställningsintresserad men jag har bara ett krav och det är att han får ett gott hem. Jag kan tänka mig att sälja honom till ett lite reducerat pris om jag får låna honom till en parning, det kan diskuteras, men i övrigt säljer jag honom bara som sällskapskatt och utställning.

Mer info finns på hemsidan www.mytwiggs.com och bloggen http://kattabloggen.mytwiggs.com/#home . Fjanton är redo att flytta i början på Maj.

Om du är intresserad är du välkommen att höra av dig till mig på mail mytwiggscattery@gmail.com eller ringa. Mitt nummer finns på hemsidan. Jag kollar min mail flera gånger om dagen.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Så trist!!Är det restriktioner på föräldrarna och på honom?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 1 Ja, det är trist. Jag har restriktioner som hindrar mig från att låna ut honom, och det har jag accepterat. Han är en riktig WOW-katt och det är tråkigt att han inte får para hos något annat katteri, för hade jag fått låna ut honom till en endaste hona hos någon annan hade jag behållit honom, men nu är det inte värt det.

Jag tycker själv att han har utvecklats så fint och han har en personlighet som får alla på fall. Det fina i kråksången är förvisso att inte de egenskaperna försvinner för att han blir av med kulorna. Han kommer ju att förgylla någon annans vardag får vi tro.

www.mytwiggs.com

Avots
0

Han är ju verligen tokFlört söt, helst på #2 bilden. Tyvärr så skall jag ju inte ha någon hane till….

Han kommer säkert att hitta ett jättebra hemGlad

Pus-
0

Han er veldig fin, jeg forstår godt dine kvaler. Tror ikke jeg noen gang kan bli oppdretter, for jeg ville nok hatt alle selv Flört Så da hadde det jo naturlig nok blitt en kort karriere.

Er sikker på at det finns noen som passer akkurat til Anton!!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

aggeelin
0

åh gosekissen… så söt Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Eine
0

#2 Jag lider med dig.Jag har restriktioner på vissa av mina avelsdjur och det visste jag ju när jag köpte dem. Men sådana här gånger önskar man att de inte fanns ….Det blir så felGråter

MyTwiggs
0

# 6 Ja visst! Det blir jättefel. Detta gör att jag förmodligen inte kommer att ta så många kullar på Kisi eftersom jag inte vill ha så många yngre katter på samma gång, och inte heller hålla Kisi på p-piller länge. Jag föredrar att sälja få katter till avel med milda restriktioner än att sälja många katter till avel med hårda restriktioner. Hade jag fått låna ut Anton hade jag inte givit några hårda restriktioner på hand barn, utan gett honom färre parningar istället. Det är synd att behöva kastrera en katt som är så schysst bara för att det är fel kön… Gråter

www.mytwiggs.com

Eine
0

#7 Det är kruxet.Man köper in en ny katt och säljer unga kastrater efter den.Förutom då den/de man kan behålla för eget bruk.Och som du säger,man kan inte behålla hur många som helst hemma.Jag har också sålt till sällskap/utställning sådana som verkligen kunnat ge en massa fint till rasen.De  visas ytterst sällan upp  ,folk har köpt en familjekatt och vill inte ställa ut.Och det gör inget,kattens bästa  går först .

Hoppas du får användning för någon av hennes ungar iaf!

MyTwiggs
0

# 8 Att bara behålla en kattunge efter Kisi i denna kull är tråkigt, men jag har inget val. Nu ligger mycket på Anna. Jag känner att jag har "alla ägg i samma påse". Imorgon kan Kisi få livmoderinflammation, och Anna kanske inte blir fertil över huvud taget. Who knows? Då har jag förlorat linjerna.

Jag kan dock ge ett glädjande besked! Fjanton har nu hittat ett hem och kommer förhoppningsvis att bli Norrman. Jag hoppas att det ska gå i lås, och att han dessutom ska få visa sina framtassar på utställningar i Norge och Sverige med min support. Men Tusan vad jag kommer att sakna min lilla morgontoffel!!! Gråter

www.mytwiggs.com

Eine
0

#9 Du får para henne snart igen snart.

Så kul att du hittat ett gott hem till honom.Kan du inte sälja honom med rätt till en parning?

Avots
0

Vad kul att han hittat ett hem! Att bli norrman kan ju inte vara fel!

MyTwiggs
0

# 9 Ja, jag ska göra det Skrattande

Javisst! Det kunde nog inte bli ett bättre hem om det blir så. Då kommer han att bo tillsammans med Model från Mansonkullen.

Jag skulle kunna låna honom till en hona, men han får inte para utanför mitt katteri och det är isf bara Dita som är aktuell. Det får jag fundera över.  Skrattande

www.mytwiggs.com

zoolatri
0

#12 Intressant att höra om Ditas eventuella framtida dejt:D

MyTwiggs
0

# 13 Ja, men det är inget bestämt.. Det beror på Skrattande

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Så bra om Anton Fjanton hittar ett bra hem…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AmazingNature
0

Förstår att detta är svårt! Men gör du inte så blir du snart en kattsamlare som jag Tungan ute

MyTwiggs
0

# 16 Haha! I guess Skrattande

www.mytwiggs.com