Jg ger mig tror jag!
Visst, jag ska DNA-testa Ditaflickan, men jag har varit på god väl att omregga henne redan nu… Men hallå! Hon är reggad som n 01 21 … Ska hon reggas om till a 01 så börjar jag känna att det ska vara en 21 på slutet i alla fall… Och kanske att n:et faktiskt också ska vara ett n och inget a 
När det gäller hennes färg är jag ute och vimsar totalt, så det ska bli spännande med DNA-test!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Nog tusan har undersidan antagit en ljusare ton!!!
www.mytwiggs.com

Hur gammal är hon? Om hon vore n "ska" hennes svanstipp vara svart, oavsett mönster eller solid. Och den ser blå ut på bildern atycker jag. Ringningen på svansen är ju ganska svag men visst finns den där. O andra sidan har många blå spökmarkeringar. Fast visst är hon ljusare på undersidan.
Om jag tittar på dessa bilder skulle jag säga a 01 21 men kanske avvakta ett tag till för att se om du kan skymta "W"-et i pannan.
Hur långt back/upp på öronen går hennes fläckar? Kan man skymta några "tumavtryck"?
Edit: Blev nyfiken och gick in på din hemsida för att kika på stamtavlan. Är detta samma katt?
http://www.mytwiggs.com/Dita%20-%20Kopia.JPG-for-web-normal.jpg
I så fall ser hon ju nästan ut att vara maskad eftersom hon är mycket ljusare på denna bild än dessa ovan, och här ser hon blå ut. Hade hon denna färg då hon föddes?
Spännande :)
Hon är snart 13 veckor och svanstippen är blå. Tyvärr är baksidan på öronen nästan helt vita, så det är svårt att se så mycket.
Jag lutar också åt a 01 21, så det ska bli riktigt spännande att få DNA-testa henne. Det är ju inte lätt med dessa höga vitfläcksgrader… Men det är värt det 
www.mytwiggs.com

Ännu ett tillägg - hittade nu dennabild http://lh4.ggpht.com/_5VJTQV2jWn4/SWfMHf0zE1I/AAAAAAAAAsk/nUnS_AbUE10/s720/Doll-Dagga%
Om denna bild överenstämmer med hur hon såg ut i färgen då så är hon blå. Och nej, maskad är hon ju inte :)
Jag tror verkligen att hon är blå också, för hon har varit betydligt ljusare än sin kullbror (yoshi) som är aktuell här i en annan tråd. De båda är van och har samma pälskvalité men olika färgintensitet. Jag skulle nog vilja säga a 01 21 nu. Det är ju min första kull, så jag tillåter mig att vara lite osäker på färgen trots att jag ser kissen live 
Hon ska ställas ut på speed cat i Maj så om jag inte fått något svar från genlabbet innan dess (vilket jag inte tror att jag har) så kommer nog en och annan erfaren cornishnörd att få kika lite på henne. Hon är ett klurigt kapittel den lilla 
www.mytwiggs.com
Jag har gissat tidigare på svart och det är jättesvårt när man inte sett lillan i verkligheten. Bilden som visas i #4 verkar inte visa en svart katt ens på min dator…
Men som sagt jag ska inte spekulera mer - det är svårt när i varje fall jag är osäker på färgåtergivningen både på bilderna och i min dator
Söt är hon i varje fall.
Vilken dag blir det Speed Cat för dig? Jag tittar in på lördag och kommer med katter på söndagen om allt går väl.
# 6 Då des vi på lördagen
Jag kommer med Nappis och Dita!
www.mytwiggs.com
För mig har hon alltid varit svart/vit, och ev mönstrad.
Med reservation för hur skärmen visar.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ska bli spännande att höra resultatet på DNA testet.
Ja, jag har ju sagt a 01 21 hela tiden (väl?) så jag får väl stå för det tills genlabbet sagt sitt. Enormt söt är hon i vilket fall!