God morgon 3 april 2009
God morgon! Det är tidigt på morgonen. Närmare bestämt vid tretiden fredagmorgon den 3 april. Man är ute och ser solen börjar gå upp vid horisonten. Fåglarna kvittrar. Man andas frisk, men lite kylig luft. I stället för att bli tröttare efter nattens arbete känner man sej piggare och tänker på den kommande sommaren. Underbart1 Då plötsligt öppnar sej himlens portar och regnet bara ösder ner och innan man hinner i skydd är man genomblöt. Man fryser och konstaterar. Nu är det vår!
Godmorgon! #0Så härligt det låter när du beskriver det, skulle gärna vilja uppleva detta. Men - jag är ingen morgonmänniska - bara att gå upp en timma tidigare av sommartiden är jobbigt första veckorna. Men så härligt du beskriver morgonen och våren.
Katterna har parkerat i klädkammaren och måste nog bjudas på godis för att komma ut, där kan de inte sitta hela dagen.
Här hoppas jag på sol och värme idag också. Ha en bra dag alla.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#0 Underbar upplevelse! Jag älskar tiden då man åker hem från nattpass eller då man kommer hem sent, sent från en vårbal
Det skira ljuset och koltrastens sång och ja, precis som du beskriver så skvallrar luften om en ny och härlig dag som väntar. Man har ingen lust alls att gå och lägga sig.
Idag har riktiga fredagskänslan verkligen kommit tillrätta. Jag trodde att det var fredag redag igår
Blå himmel och plus 6,8 grader på skuggsidan av huset, najsigt!
Imorgon bär det av med ett lass katter och människor till Hallstahammar. Har badat katter hela veckan känns det som
nu är alla rena och fina och fit for fight på lördag.
God morgon!
Idag har vi så att säga sprängt ljudvallen här hemma.
(Kattungarna har huserat i ett rum fram till idag, och det som skiljt kattungarnas rum från resten av lyan har varit en träskiva. Varje gång de vuxna hoppat över så har det dundrat till lite, därför fick grinden strax namnet Ljudvallen!
Anna var först! Jag hörde de karaktäristiska ljuden av baktassar som försöker hjälpa framkroppen att häva sig över en grind med glatt yta. Hon var snabbt över. En minut senare vad det Sannys tur att spränga ljudvallen. Grabbarna klagade, så jag tog bor grinden helt på deras begäran. Mesproppar!
Nu när grunden är väck så är alla ändå kvar i kattungerummet och leker så det står härliga till med lektanten Mojjan 
Jösses vilket busigt och gosigt gäng jag har!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

God morgon!
Här skiner också solen! Svanarna "sjunger" ner i från sjön, som fortfarande är mest istäckt, nu är det vår!
Annars är det packning inför morgondagens utställning som gäller.
Så har jag väldigt ont i en axel, jag och hästen föll i går. Hästen fick lera ända upp på nosen och jag landade på huvudet och ena axeln, jag hoppas att det inte är något brutet, fast i så fall skulle det väl göra mer ont?
#3 Vilken helt underbar kull-bild!
Ha en bra dag!

#4 Ojoj, hoppas att det går bra och inget är brutet. Men sträckningar kan ju ta nog så lång tid att bli bra.
Jag var och red i går kväll, i regnet. Eller jag lyckades pricka in ridturen precis när det var uppehåll.
Jag har legat sjuk i snart 2 veckor. Nu är jag bara ordentligt hes, så jag får inte ens prata. Därför har jag inte varit aktiv här. Har haft feber, och har kanske det fortfarande, ända sedan söndag förra veckan.
Kattungarna är nu helt underbara. De äter med god aptit, allt jag dukar fram. De sköter låda och börjar bli vakna på att det finns något utanför kattunge hängnet. Det börjar bli dags att flytta dem snart.
Själv ska jag på kurs idag. Ska rida islandshästen jag är medryttare på för instruktör. Har bara suttit på henne 2 gånger, så det blir mera spännande än vanligt. Första gångerna jag ridit på ca 1 år också. =)
Hoppas ni har det bättre än jag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

God förmiddag!
#3 Åh vilken härlig myshög!
#4 Det låter otäckt, hoppas att det inte är något brutet!
#5 Hoppas du blir helt frisk snart, låter jobbigt med en sådan ihärdig förkylning.
Här skiner solen för fullt, så härligt! Katterna ligger och lapar sol mest hela dagarna nu.
Jag ska strax till skolan och plugga hade jag tänkt. Här hemma är det svårt att få något gjort ibland när katterna ska vara med, blir lite trångt på skrivbordet;)
Ikväll blir det kanske bowling, har inte riktigt bestämt hur jag ska göra än.
Hoppas ni får en fin dag!

God dag!
Fina bilder ni alla lagt upp!
#4 Hoppas verkligen inte du brutit något!
#5 Urk för förkylningar hoppas du blir frisk snart!
Idag ska det pluggas och kanske har jag tid att sticka lite :) eller så tar jag väl mig tid. Är ju mycket roligare att sticka än att skriva rapport ;)
Ha en fin och solig dag!
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Hej hopp! Tittar till er en sväng. Här är det lugnet före stormen!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Jag säger god natt nu och har en veckas semester framför mig